wacz Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 1. Noen som har eksempler på generell leveringstid til Norge? Føler jeg venter uforklarelig lenge på varene. Forrige gang jeg kjøpte noe (ett produkt i forsendelsen) var statusen "waiting for supplier" den samme i to uker, før jeg tok kontakt selv. Da viste det seg at produktet var utsolgt. Jeg spurte om dette ikke burde informeres om på produktsiden, noe det da ikke gjorde. Fikk svar to dager senere om at produktet nå var blitt tilgjengelig igjen, og seks dager senere dukket det opp i postkassen min. Det hele tok tre uker. Men i følge "shipment date" tok det altså bare seks dager før jeg fikk pakken. Nå har jeg kjøpt en del flere produkter i samme forsendelse. Jeg bestilte den 15. og enda står det "waiting for supplier". På hjelpesidene står det at dette punktet tar ca. "1-5 business days" Jeg skjønner jo at dealextreme ikke kan noe for dette (eller, kan de?), men jeg vurderer nå å ta kontakt med dem igjen. Det ser ut som at det er det som må til for at de pusher på leverandørene, slik at varene blir pakket og sendt til meg. Bør jeg kontakte dem igjen? 2. Dette med at dealxtreme fjerner dx-logoen og skriver at pakken er en gave, slik at tollen forhåpentligvis ikke skal fakturere meg - er det ikke ulovlig når jeg faktisk har betalt for denne "gaven"? Kan det få konsekvenser om jeg kjøper en vare til 400 kr og benytter meg av denne tjenesten? -Takk Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Har kjøpt mye på DX. 1. Opp til en måneds leveringstid er normalt hos DX. Har faktisk ventet fem måneder på en enkelt ting, i en ordre på flere gjenstander. Når du bestiller flere ting på en ordre, kan DX dele opp ordren i flere sendinger, alt etter når varene blir tilgjengelig for dem. DX (eller de andre HK/Kina drop shipperne) er ikke stedet å handle, hvis det haster. 2. Ja, det er ulovlig (men det visste du nok). Er ikke sikker, men regner med at du risikerer MVA og fortollingsgebyr. Det har også hendt at hele kontainere av varer fra DX har blitt sendt tilbake til HK, hvis det har vært mye feilmerkede pakker fra dem. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Ok, men syns du jeg bør kontakte dem igjen? For kundeservicen er alltid meget oppegående og serviceinnstilte Endret 30. mai 2011 av wacz Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Joda, kundeservicen deres er hyggelige og hjelpsomme. De aller fleste sendingene deres går igjennom uten at det er nødvendig å purre. Personlig hadde jeg ikke purret før det hadde gått en måned uten at varen var sendt. Etter det jeg forstår fra forumet til DX, så har ikke DX noe varelager av betydning. Alt kommer fra ulike leverandører, før det blir samlet og pakket om til hver kunde. Noen ganger ser det ut som at varen blir sendt direkte fra leverandøren til DX. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Ok, takk for svar! Edit: You know what? Jeg skal begynne å bli mer tålmodig. Nå er alt pakket og sendt. Endret 31. mai 2011 av wacz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå