Gå til innhold

pc komponenter - passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja hvorfor skulle ikke de komponentene passe sammen?

Man ser jo ganske enkelt på hovedkortet, hva støtter det?

Jo den støtter den type prosessor, og har den type inngang for skjermkort, og bruker den type ram. Så må man bare velge i lista i komponenter som matcher hovedkortet ;)

For å få vekk "bråk".. Så har jo kabinettet egentlig mye og si. Nå vet jeg ikke ossen det kabinette du har valg er, men det står "med fokus på lavt lydnivå" Så må det være det som er formålet, dontChuUThink?

Eller bare putte den i ett skap, dør foran lignende. Og er det mulighet for viftestyring på kabinett, koble dem opp mot dem og sette dem på lavest.

Lenke til kommentar

ja og hva kan jeg gjøre for og dempe allt form for bråk ?

R3 er et veldig stille kabinett, men all støy blir du ikke kvitt. Hvor mye det støyer kommer mye an på grafikkkortet ditt og cpu-kjøler. Men R3 er nok et av de minst støyende kabinettene ute i dag.

Lenke til kommentar

For å minke støy kan du vurdere en tredjeparts cpukjøler eller skjermkortkjøler. Det er vanglivis skjermkort som bråker mest. Du kan jo evt gå ned til i5-2500k uten å miste ytelse i spill, men bruke de 700kr på cpu-kjøler eller ekstra kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Jeg ville ALDRI gått for Western Digital Green 2 tb om du skal ha den som operativsystemdisk. Den er jevli treig. Skal du ha kjapp oppstart driter du i den og går evt over til samsung spinpoint F3 1 tb eller en SSD-disk.

Ville heller ikke gått for den DVD-lesern der. Du får en til 200 kr som er mer enn bra nok. Dersom du er som meg, bruker pcen til spill etc, så har du nesten ikke behov for en dvdbay, så å legge så lite penger i den som mulig er en fin ting :)

Om du bare skal ha ett grafikkort kan du også ned til 550-650 watt. Holder lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...