Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma....


Anbefalte innlegg

Nahojp, jeg kan bare si deg her og nå, at du er en skikkelig kødd og et reint helvete å diskutere med,

 

Jeg beklager at du opplever det slik. Men jeg har såvidt jeg kan se ikke drevet noe usaklig drittslenging eller lignende her - jeg kan nok ha brukt noen spydige formuleringer, men primært har jeg sagt at jeg mener du tar feil, og forsøkt å forklare hva jeg mener er rett. Om du virkelig synes det er "et reint helvete" å få høre at du tar feil er vel først og fremst ditt problem, ikke mitt.

 

For det første er det helt normalt at ulike mennesker med samme religion har vidt forskjellige oppfatninger om hva levereglene i religionen er.
Da har de ikke samme religion, men det samme navnet på religionen sin.

 

Du kan gjerne se det på den måten. I forhold til denne debatten er konsekvensen uansett den samme: At to personer begge kaller seg "muslim" betyr ikke at de er enige om særlig mye, og det betyr heller ikke at de passer inn i en eller annen mal du har laget deg for hvordan "muslimer" er.

 

Ehm, jeg tror ikke helt du skjønner hva ordet "fordommer" betyr.
Og jeg tror ikke du er i stand til å ta et poeng før du har fått det kjørt inn kjeften med en sølvskje.

 

Jeg er rimelig sikker på at jeg vanligvis klarer både å lage mat og å spise selv. Men om du har bestemte poenger som det er viktig for deg å formidle, så må du nok ta deg bryet med å servere dem. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som noen her mener at trådstarter burde lære seg mer om islam. Så virker det som det ikke er så viktig å vite noe om islam lenger, fordi muslimer uansett ikke følger koranen, men sin egen kultur. Så om man er muslim, ikke lær noe om islam, fordi muslim kan være så mangt.

 

Det var en rar tolkning av hva folk har sagt. Det er da ingen motsetning mellom en oppfordring om "lær deg mer om A", og en påstand om at "A er et mer omfattende og mangfoldig emne enn du tror". Tvert i mot kan du se den andre påstanden som første leksjon for å lære mer.

 

Men hvorfor skal man da plutselig lære noe om islam? Og skal man da lære seg om alle verdens ulike muslimske kulturer?

 

Ingen kan lære seg alt. Jeg synes ikke det er noen god grunn til å ikke forsøke å lære seg noe nytt. Og det er jo greit å i det minste vite at det er mye man ikke vet.

 

Hvis man tror alle biler ser ut om Volvo 240 vil man fort bli forvirret første gang man beveger seg ut på gaten og ser biler som ser annerledes ut. Men det er på den annen side ikke nødvendig å pugge tekniske data for alle verdens bilmodeller heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nekter å lære meg noe om islam hehe , vet bare å holde meg unna religion :)

Er det en grunn til at du nekter å lære om Islam? Det du gjør her er å ikke vise respekt til en annen religion. Hvis man er muslim, betyr det ikke at man er nødvendigvis annerledes. Det du trenger er tydeligvis en lære om andre religioner.

 

Forresten..

Jeg har profiler på nettet, og får ofte en tobarnsmamma etter meg ... Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil en tobarnsmamma date en muslim som meg?...

åssen høres det ut?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...