Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma....

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg har profiler på nettet, og får ofte muslimere etter meg ... Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma som meg?... Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt..... Og at jeg var hore i deres øyne.... hmmm merkelig det der..... Noen som vet mer om de muslimske regler og dating?.....

Tuller du nå?

Tilbake til spørsmålet ditt, hvis du er seriøst. Det finnes muslimer som er mindre praktiserende enn andre. Det er bare ikke blant muslimer vi får se det, men blant alle ulike religioner.

Det er heller ingenting som hindrer muslimer å gifte seg med kvinne som har to barn. Ifølge klassisk islamsk rettslære så kan en mann gifte seg med en ikke muslim, bokens folk vel og merke, mens en kvinne bare kan gifte seg med en muslim.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og årsaken til det er at islam er skapt av og for menn. Derfor er det greit at muslimske menn skal få kose seg ekstra, ha fire koner og kan velge kvinnfolk som ikke er muslimer. Muslimske kvinner derimot skal kun få gifte seg med en mann og han må i tillegg være muslim, altså hun får ikke like stort utvalg som mannen. Tanken bak er vel også at menn ikke skal la seg overtale av kvinner til å skifte religion, mens en muslimsk kvinne, som det svakere kjønn, vil la seg overtale av en mann til å skifte religion.

Og straffen, dersom han overtaler deg til å bli muslim og du senere ombestemmer deg? Mange muslimer mener at straffen er døden. Så tenk deg nøye igjennom! Hør på et kvinnemottak hvem de flykter fra.

Jeg hadde aldri giftet meg med en muslim, enten det var mann eller kvinne.

Endret av Abigor
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Og årsaken til det er at islam er skapt av og for menn. Derfor er det greit at muslimske menn skal få kose seg ekstra, ha fire koner og kan velge kvinnfolk som ikke er muslimer. Muslimske kvinner derimot skal kun få gifte seg med en mann og han må i tillegg være muslim, altså hun får ikke like stort utvalg som mannen. Tanken bak er vel også at menn ikke skal la seg overtale av kvinner til å skifte religion, mens en muslimsk kvinne, som det svakere kjønn, vil la seg overtale av en mann til å skifte religion.

Og straffen, dersom han overtaler deg til å bli muslim og du senere ombestemmer deg? Mange muslimer mener at straffen er døden. Så tenk deg nøye igjennom! Hør på et kvinnemottak hvem de flykter fra.

Okei..

For det første, så blir ikke kvinner drept hvis de konverter fra islam. Ifølge klassiske islamske lærder er det menn som kan få den straffen. Under en islamsk stat, vel og merke.

Og for det andre, vet du hvor mange koner man egentlig kan få i Jødedommen og Kristendommen blant annet?

FAIL

Herlig.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Som en liten tankelek kan du jo prøve dette: Prøv å beskriv "kristne regler for dating". Tenk så gjennom hvor mange etniske nordmenn som følger disse reglene.
Det er ikke det samme i det hele tatt. Hun sa; "Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt". At muslimer følger "muslimske regler for dating" er noe helt annet enn at etniske nordmenn følger "kristne regler for dating".

Javel? Opplys oss gjerne om hva den store forskjellen er.

"Etniske nordmenn" går på gener, man kan ikke velge det. Selv om man er med i statkirka er man ikke nødvendigvis kristen. "Muslimer" går på kultur, det kan man velge bort, hvis man ikke skal følge reglene er det vel ingen vits i å kalle seg muslim.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar
Som en liten tankelek kan du jo prøve dette: Prøv å beskriv "kristne regler for dating". Tenk så gjennom hvor mange etniske nordmenn som følger disse reglene.
Det er ikke det samme i det hele tatt. Hun sa; "Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt". At muslimer følger "muslimske regler for dating" er noe helt annet enn at etniske nordmenn følger "kristne regler for dating".

"Etniske nordmenn" går på gener, man kan ikke velge det. Selv om man er med i statkirka er man ikke nødvendigvis kristen. "Muslimer" går på kultur, det kan man velge bort, hvis man ikke skal følge reglene er det vel ingen vits i å kalle seg muslim.

Jeg ser at du er nær ved å skjønne nettopp det jeg forsøkte å illustrere med tankeeksperimentet mitt. Det er godt.

Jeg tviler på at StinaStina har bedrevet en omfattende utspørring av de muslimene som har kontaktet henne og spurt om deres forhold til religion. Grunnlaget hennes for å kalle dem "muslimer" er antagelig enten utseendet på profilbildet eller i beste fall at de har valgt "islam" i feltet for religion på profilen.

Når folk i Norge snakker om "muslimer" mener de i praksis ofte det samme som "innvandrer fra muslimske land". Det omfatter mange som er omtrent like mye "muslim" som de fleste statskirkemedlemmer er "kristne".

Lenke til kommentar

Okei..

For det første, så blir ikke kvinner drept hvis de konverter fra islam. Ifølge klassiske islamske lærder er det menn som kan få den straffen. Under en islamsk stat, vel og merke.

Og for det andre, vet du hvor mange koner man egentlig kan få i Jødedommen og Kristendommen blant annet?

FAIL

Hvorfor er det relevant hva kristne og jøder gjør? Vi er i Norge, ikke Asia.

Så er det flaks for trådstarter at hun:

1) er kvinne, ikke mann

2) ikke lever i en islamsk stat

og slipper dermed dødsstraff dersom hun skulle ombestemme seg og slutte å være muslim.

Vet ikke hva som er "FAIL" jeg, det jeg sa eller å drepe menn fordi de slutter å tro på en gud.

Er det noe du støtter?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg ser at du er nær ved å skjønne nettopp det jeg forsøkte å illustrere med tankeeksperimentet mitt. Det er godt.

Jeg tviler på at StinaStina har bedrevet en omfattende utspørring av de muslimene som har kontaktet henne og spurt om deres forhold til religion. Grunnlaget hennes for å kalle dem "muslimer" er antagelig enten utseendet på profilbildet eller i beste fall at de har valgt "islam" i feltet for religion på profilen.

Når folk i Norge snakker om "muslimer" mener de i praksis ofte det samme som "innvandrer fra muslimske land". Det omfatter mange som er omtrent like mye "muslim" som de fleste statskirkemedlemmer er "kristne".

Jeg tror det er tilfelley her, dessverre. Tar du en titt på historikken hennes vil du se at hun fremstår som en veldig uklar person.

Lenke til kommentar

Når muslimer omtaler folk i Norge som "kristne" mener de i praksis nordmenn. Det omfatter mange som er like mye "kristen" som de som bare går i kirka en håndfull ganger i livet.

Lenke til kommentar

Av samme grunner som man burde holde barna sine vekk fra alle religiøse!

Dette kan jeg gå med på!
Særlig Buddhister!!!

Noen religiøse grupper er mer undertrykkende og voldelige enn andre, og muslimske grupperinger stiller her sterkere enn alle de andre 'verdensreligionene'.

At muslimer følger "musliske regler for dating" (hva nå enn det innebærer) er noe man burde ta for gitt når noen erklærer seg selv som muslim. At nordmenn som ikke er kristne følger "kristne regler for dating", derimot, er noe man ikke burde ta for gitt, ettersom de ikke er kristne.

Haha, hvem er det som er den fordumsfull nå..? Men så lenge det er nordmenn det myntes på, er det jo greit...

Uansett, på hvilken måte er det urimelig å anta at folk som setter 'Islam' som sin religion på profilen sin faktisk er muslimer?

Lenke til kommentar

Til TS:

Du må aldri la en muslimer komme inn i livet ditt. Det kan i verste tilfelle være en terrorist. Slike "mennesker" er ofte ustabile og kan finne på mye rart. Jeg ville rådet deg til å tenke på barna dine og deg selv! Vil du virkelig bli utsatt for et slikt ustabilt menneske? Selvom lederen av terrorisme ble drept for litt siden betyr det ikke at muslimere har forandret seg, pass på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sikker på om jeg vile anbefalt deg å date en muslimsk mann. Ikke fordi jeg er redd at han skal gjøre deg vondt, men fordi det ville vært ganske pinlig for deg å måtte innse hvor lite kunnskap du faktisk har om andre religioner -og hvilket fryktbasert menneskesyn du har.

Eller kanskje er det akkurat det du trenger? ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg har profiler på nettet, og får ofte muslimere etter meg ... Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma som meg?... Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt..... Og at jeg var hore i deres øyne.... hmmm merkelig det der..... Noen som vet mer om de muslimske regler og dating?.....

Det er nok mulig at de ser på deg som et lett bytte. Man er kanskje litt ekstra sårbar som alenemor?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sikker på om jeg vile anbefalt deg å date en muslimsk mann. Ikke fordi jeg er redd at han skal gjøre deg vondt, men fordi det ville vært ganske pinlig for deg å måtte innse hvor lite kunnskap du faktisk har om andre religioner -og hvilket fryktbasert menneskesyn du har.

Hvor mye kunnskap har den gjennomsnittlige muslim om europeiske religioner da? Eller skal læring kun gå en vei?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem vet, kanskje du bare ser kosher ut?

Kosher er for jøder.

Det vet jeg. Jeg ville se om trådstarteren tok spøken og hadde litt selvinnsikt.

Det er din mening, min mening har jeg gitt uttrykk for over og den står jeg ved.

Det er ikke en mening. Det er rett og slett en påstand som er feil.

Jeg så at innlegget mitt ble litt uklart. Det er ordnet.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye kunnskap har den gjennomsnittlige muslim om europeiske religioner da? Eller skal læring kun gå en vei?

Andres mangel på kunnskap er vel en særdeles dårlig grunn til å selv avvise kunnskap.

Kommentaren min er litt på spissen, må vel være lov med litt humor :)

Jeg mener likevel at det ikke skal være "ok" for en nordmann/kvinne å mangle grunnleggende forståelse av ulike religioner. Vi har et relativt godt skolesystem, gode muligheter for utdannelse og t.o.m. en statseid kanal som plikter å få fram Norges mangfold på skjermen.

Jeg vil på ingen måte kalle meg selv ekspert (langt derifra), men har iallefall fått med meg at det ikke heter "mulismere" og at ikke alle med mørkere hud enn meg er voldtekstmenn...

Lenke til kommentar
At muslimer følger "musliske regler for dating" (hva nå enn det innebærer) er noe man burde ta for gitt når noen erklærer seg selv som muslim.

Nei, det er ikke noe man burde ta for gitt.

For det første er det helt normalt at ulike mennesker med samme religion har vidt forskjellige oppfatninger om hva levereglene i religionen er. (At du må si det du sier i parantesen der er et varseltegn som burde fått deg til å tenke deg om to ganger til før du trykket "svar nå".)

For det andre er det helt normalt at religiøse mennesker lever i strid med det de selv oppfatter som levereglene i sin religion.

For det tredje er, som jeg har allerede har sagt, begrepet "muslimer" på norsk veldig vagt og omfattende.

Eller sagt litt enklere: Velkommen til den store, vanskelige virkelige verden. Her ute er ting litt mer komplisert og har litt flere nyanser enn i Andeby.

...

Haha, hvem er det som er den fordumsfull nå..? Men så lenge det er nordmenn det myntes på, er det jo greit...

Ehm, jeg tror ikke helt du skjønner hva ordet "fordommer" betyr.

Ut fra det trådstarter sier har hun neppe snakket noe særlig med de muslimene som har kontaktet henne på datingnettsteder. Å gjøre den antagelsen er ingen fordom - det er en antagelse om henne basert på det hun selv sier. (Hadde jeg derimot sagt for eksempel at "jeg leste i avisen om en dum jente som heter Stina, så derfor er trådstarter sikkert også dum", så kunne du anklaget meg for å være fordomsfull. Men det var altså ikke det jeg sa.)

Lenke til kommentar

Andres mangel på kunnskap er vel en særdeles dårlig grunn til å selv avvise kunnskap.

Neida.

"Jammen de andre er også dumme" er et helt relevant, saklig argument. Om du er en idiot, men ett eller annet sted i verden kan finne en annen idiot - kanskje til og med en større idiot enn deg selv - så er du i din fulle rett til å ignorere alle som prøver å fortelle deg ting som ville gjort deg til en mindre idiot.

Det er bare sånn det er.

:)

Jeg mener likevel at det ikke skal være "ok" for en nordmann/kvinne å mangle grunnleggende forståelse av ulike religioner. Vi har et relativt godt skolesystem, gode muligheter for utdannelse og t.o.m. en statseid kanal som plikter å få fram Norges mangfold på skjermen.

Jammen ... da må jeg jo tenke da. Og da får jeg bare hodepine.

Dessuten har de andre også tilgang til skole! Og de andre er også dumme! Så det så.

:ermm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nahojp, jeg kan bare si deg her og nå, at du er en skikkelig kødd og et reint helvete å diskutere med, men jeg skal forsøke å svare seriøst på innlegget ditt.

Nei, det er ikke noe man burde ta for gitt.
Hvis man ikke følger 'de muslimske reglene' kan man heller ikke være muslim. Det er derfor det heter 'regler'.

For det første er det helt normalt at ulike mennesker med samme religion har vidt forskjellige oppfatninger om hva levereglene i religionen er.
Da har de ikke samme religion, men det samme navnet på religionen sin.

(At du må si det du sier i parantesen der er et varseltegn som burde fått deg til å tenke deg om to ganger til før du trykket "svar nå".)
Nei, det er et tegn på at jeg ikke veit om noen eventuelle 'muslimske regler for dating'. Dog er den kunnskapen fullstendig uvesentlig for argumentet mitt.

Ehm, jeg tror ikke helt du skjønner hva ordet "fordommer" betyr.
Og jeg tror ikke du er i stand til å ta et poeng før du har fått det kjørt inn kjeften med en sølvskje.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nahojp, jeg kan bare si deg her og nå, at du er en skikkelig kødd og et reint helvete å diskutere med, men jeg skal forsøke å svare seriøst på innlegget ditt.

Hvis ikke du har noe bedre å si, kan du heller la vær. Det er hvertfall min mening.

Ellers:

Virker som noen her mener at trådstarter burde lære seg mer om islam. Så virker det som det ikke er så viktig å vite noe om islam lenger, fordi muslimer uansett ikke følger koranen, men sin egen kultur. Så om man er muslim, ikke lær noe om islam, fordi muslim kan være så mangt. Men hvorfor skal man da plutselig lære noe om islam? Og skal man da lære seg om alle verdens ulike muslimske kulturer?

Og hvorfor bare muslimske kulturer? Alle andre merkelige kulturer fra rundt om kring i verden må man plutselig lære seg. Å lære om de opprinnelige religionene er ikke så viktig, for ingen følger dem til punkt og prikke uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...