Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma....


Anbefalte innlegg

Jeg har profiler på nettet, og får ofte muslimere etter meg ... Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma som meg?... Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt..... Og at jeg var hore i deres øyne.... hmmm merkelig det der..... Noen som vet mer om de muslimske regler og dating?.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje det er galt av meg å være så kritisk anngående muslimere. Jeg er livredd for å date en muslimer.... Vil ikke ha trøbbel. Var noen som fortalte meg at de veddet på at muslimerne som henger etter meg kun var ute etter ligg med meg og ikke annet pga jeg har barn..... Men er jo ikke sikkert at alle er så ekstrem som sagt .... Skal ikke dømme noen, men er bare kritisk.

Lenke til kommentar

De kalles muslimer, ikke muslimere. Hvis de bor i Norge, så er de ikke nødvendigvis mer fundamentalistiske enn kristne i landet.

 

Hvis de kun er ute etter å ligge med deg fordi du har barn, så er de jo ikke forskjellige fra alle andre. Hvem vet, kanskje du bare ser kosher ut?

Lenke til kommentar

Jeg har profiler på nettet, og får ofte muslimere etter meg ... Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil en muslim date en tobarnsmamma som meg?... Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt..... Og at jeg var hore i deres øyne.... hmmm merkelig det der..... Noen som vet mer om de muslimske regler og dating?.....

 

 

Tror det et er best om du kryper bak den steinen du kom ut fra. Dette kanskje noe av det mest tåpeligste jeg har lest. Det finnes forskjellige type muslimer og forskjellige type kristne. Jeg kjenner liberale muslimer som spiser pølser, jeg kjenner kristne ortodokse som nekter å spise gris.

 

 

Husk at bare fordi hudfargen er brun eller svart er det ikke sikkert at vedkommende er muslim.

Endret av Adogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er (minst) to muligheter:

- De som kontakter deg ser deg som hore/lett på tråden, men i likhet med mange andre menn som fisker på datingsteder er det hovedsakelig ute etter sex og ikke et koneemne. Så nettopp derfor kontakter de deg.

Eller

- De som kontakter deg passer ikke inn i din stereotypi om "muslimer".

 

Litt mer seriøst: Jeg vet ikke om noen regel i islam som skulle forby menn å date en tobarnsmor.

 

Skilsmisse har tradisjonelt vært fullt akseptert i islam. Du kan i teorien være enke også. Så selve det å være tobarnsmor er ikke noe problem i seg selv.

 

Har du fått barn utenfor ekteskap vil du i mange tradisjonelle kulturer bli sett på som en litt "dårlig kvinne". Det vil gjøre det lite attraktiv på ekteskapsmarkedet. Men det diskvalifiserer deg ikke fullstendig hverken kjæreste eller koneemne.

 

Som en liten tankelek kan du jo prøve dette: Prøv å beskriv "kristne regler for dating". Tenk så gjennom hvor mange etniske nordmenn som følger disse reglene.

Lenke til kommentar

Som kvinne burde du være veldig skeptisk til å bringe en muslim inn i dit og spesielt dine barn sitt liv.

Jeg regner med du har gode grunner (og personlige erfaringer) til å komme med en slik «anbefaling»?

 

Ingen personlige erfaringer, kun år med info fra nyheter om diverse fatale konsekvenser for kvinner som har vært med muslimske men som har skadet eller drept kvinnen pga sin tro. Skal en kutte alle muslimer over en kam av den grunn?

 

Nei klart ikke, men det skrev jeg heller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Som en liten tankelek kan du jo prøve dette: Prøv å beskriv "kristne regler for dating". Tenk så gjennom hvor mange etniske nordmenn som følger disse reglene.
Det er ikke det samme i det hele tatt. Hun sa; "Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt". At muslimer følger "muslimske regler for dating" er noe helt annet enn at etniske nordmenn følger "kristne regler for dating".

 

Hvis de bor i Norge, så er de ikke nødvendigvis mer fundamentalistiske enn kristne i landet.
Nei, men mest sannsynelig.
Lenke til kommentar

Ingen personlige erfaringer, kun år med info fra nyheter om diverse fatale konsekvenser for kvinner som har vært med muslimske men som har skadet eller drept kvinnen pga sin tro.

Nettopp. Resten av det du skriver er irrelevant da det vi hører gjennom media ikke representerer majoriteten av «muslimske» menn.

 

 

Skal en kutte alle muslimer over en kam av den grunn? Nei klart ikke, men det skrev jeg heller ikke.

Nei, men du skar de over én kam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av samme grunner som man burde holde barna sine vekk fra alle religiøse!

Dette kan jeg gå med på!

 

 

Hun sa; "Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt". At muslimer følger "muslimske regler for dating" er noe helt annet enn at etniske nordmenn følger "kristne regler for dating".

Nå er det heller ikke slik at samtlige som kaller seg muslimer følger de samme reglene, på samme måte som at ikke alle kristne er «like kristne».

Lenke til kommentar

Ingen personlige erfaringer, kun år med info fra nyheter om diverse fatale konsekvenser for kvinner som har vært med muslimske men som har skadet eller drept kvinnen pga sin tro.

Nettopp. Resten av det du skriver er irrelevant da det vi hører gjennom media ikke representerer majoriteten av «muslimske» menn.

 

 

Skal en kutte alle muslimer over en kam av den grunn? Nei klart ikke, men det skrev jeg heller ikke.

Nei, men du skar de over én kam.

 

Det er din mening, min mening har jeg gitt uttrykk for over og den står jeg ved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som en liten tankelek kan du jo prøve dette: Prøv å beskriv "kristne regler for dating". Tenk så gjennom hvor mange etniske nordmenn som følger disse reglene.
Det er ikke det samme i det hele tatt. Hun sa; "Jeg trodde muslimere ikke fikk lov i følge religionen sin til slikt". At muslimer følger "muslimske regler for dating" er noe helt annet enn at etniske nordmenn følger "kristne regler for dating".

 

Javel? Opplys oss gjerne om hva den store forskjellen er.

 

Hvis de bor i Norge, så er de ikke nødvendigvis mer fundamentalistiske enn kristne i landet.
Nei, men mest sannsynelig.

 

Slik du siterer her ser det ut som om jeg har skrevet det du siterer her. Det er det ikke. Jeg er riktig nok ikke direkte uenig i utsagnet, men det er fint om du kan være litt ryddigere når du siterer.

Lenke til kommentar

kanskje det er galt av meg å være så kritisk anngående muslimere. Jeg er livredd for å date en muslimer.... Vil ikke ha trøbbel. Var noen som fortalte meg at de veddet på at muslimerne som henger etter meg kun var ute etter ligg med meg og ikke annet pga jeg har barn..... Men er jo ikke sikkert at alle er så ekstrem som sagt .... Skal ikke dømme noen, men er bare kritisk.

 

Det er alltid lurt å være kritisk til folk man treffer via dating-nettsteder. Og til folk man treffer andre steder også, for den saks skyld.

 

Men å være ekstra kritisk fordi om noen har mørk hud på profilbildet eller har valgt "islam" i feltet for religion på profilen er tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...