Blib Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Holder på å bli ferdig med den nye siden min nå, men jeg klarer ikke finne ut hvordan jeg skal validere den... Jeg har aldri skjønt hvordan validering funker, men bare slengt på en Transitional-deklarering på toppen og så fikset de problemene valideringen fant. Men nå har jeg altså laget en side i HTML, PHP og CSS. Når jeg var ferdig slengte jeg på Transitional og skulle se over siden igjen før jeg kjørte den igjennom valideringen. Men da var sidene "litt" herpa. Jeg hadde definert font og størrelsen på fonten i et stylesheet, og dette hadde plutselig blitt ignorert og Opera viste siden med standardfonter over alt. Så, hvordan jeg kan få validert siden min nå, og hvordan vet en hvilken "type" side man har? (Strict, Transitional osv. Må en kunne ALLE reglene for hva som er tillat innen alt sammen? Hvor finner en dette?) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 du finner alt du trenger å vite på w3schools.org og w3.org Lenke til kommentar
elektronaut Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 xhtml 1 transitional eller html 4 transitional? når du ikke spesifiserer doctype (noe du ALLTID bør gjøre), bruker browseren noe som populært blir kalt 'quirks-mode', dvs at den tar høyde for feilkoding o.l., og browseren rendrer siden på "gammel måte" xhtml strict bør du ikke bruke med mindre dokumentet ditt er 100% semantisk korrekt. som tidligere nevnt, du finner info på www.w3c.org. en annen bra ressurs er: http://www.alistapart.com bra at du går inn for å følge webstandarder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå