Gå til innhold

veldig tregt nett i windows 7

Anbefalte innlegg

hei. jeg kjører windows 7 på en bootcamp partisjon, på min imac.

problemet er at av en eller annen grunn er nettet ekstremt tregt.

i iOS så er det full guffe og ingen problemer.

i windows 7 kan jeg nesten ikke streame videoer på dårlig kvalitet engang, uten at de stadig stopper opp. musikk kan jeg heller ikke streame, da det hakker og stopper i ett sett.

dette er sktremt slitsomt. jeg hører på grooveshark og streamer musikk derifra, visstnok på lavest mulig kvalitet. er jeg på grooveshark samtidig som jeg laster andre sider stopper faktisk musikken opp. det er helt tåpelig.

nytter heller ikke å laste ned ting, går maks 300kbs deromkring, og da mener jeg maks.

forstår ikke hvorfor det er slik.. har vært sånn helt siden jeg la windows 7 inn.

men som sagt, i iOS så er dette ikke noe problem. der er det fin flyt.

har prøvd å finne en løsning på dette, uten hell. ser også at det er mange andre som har klaget på tregt nett i windows 7, men en løsning på dette er det få som har.

er det noen her inne som vet hvorfor windows oppfører seg slik?

jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, håper noen her kan hjelpe meg. :)

/fortvila

ps. kan også legge til at jeg faktisk får en følelse av å sitte på ISDN i blandt,

om jeg surfer på vanlige nettsteder. det er såpass ille. tok en bredbånds-test på itavisen, og der viser resultatet følgende: 1,7 mbps ned og 1,7 mbps ut. sitter på en 12 mbit linje, og i ios viser den samme testen korrekt linjehastighet. virker som windows 8 begrenser linjehastigheten min noe veldig, spørsmålet er hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har opplevd lignende ting selv innimellom, her er noen tips:

1 -Oppdater om mulig nettverksdriver og router firmware.

2 -Sjekk om naboene bruker samme kanal som deg, velg den med minst trafikk av 1, 6, eller 11.

3 -I router, slå av mixed modus og bruk kun ett nett om alt utstyret støtter det

4 -I windows 7, slå av at windows skal styre strømmen til nettverksplugg om du bruker det

5 -Avinnstaller adobe reader. Opplever ofte at den gir lavere dekning og tregere nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...