Gå til innhold

Toshiba Satelite R630

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Toshiba Satelite R630, 13,3'' datamaskin med i5 prosessor og hele pakka. Les mer om specs på den her(ekstern link til Elkjøp). Må ærlig innrømme at jeg er kanonfornøyd med pc'n, sett bort ifra èn ting; vifta. Den suser og går på maks hele tiden, selv bare ved enkel nettlesing og i standby modus. Er det virkelig meningen at den skal gå slik hele tiden?

Har lest en del på nett, og vifta er et kjent problem med pc'n. Har sett at det skulle komme et par bios oppdateringer hvor det ble sagt at dette problemet skulle fikses, men ingen har kunne bekrefte det, og sålangt har jeg ikke sett at noen sier at det har funka. Ikke bare går vifta hele tiden, men den blir varm også.

Er det noen her som vet noe om den, og om noe kan hjelpe på vifta. Som sagt; er kanonfornøyd og det er en kjempepc, både utseende messig og ytelsesmessig, men den vifta irriterer meg bare mer og mer. Hvis det ikke finnes løsninger på dette problemet, ser jeg meg kun nødt til å dra tilbake på elkjøp med den... :(

Pc kloke mennesker her som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vifta går på full peising og maskinen fremdeles går varm så har den en ræva kjøler som du aldri vil bli fornøyd med. Hadde du kjøpt en Asus så hadde du ikke hørt vifta engang da de veit hvordan man designer kjøleløsninger til bærbare. Benytt deg av angreretten og kjøp en annen maskin.

Lenke til kommentar

Hei!

Det med ASUS er bare tull mot bedre vitende. Har samme PC selv, en Satellite R630 og den går så stille som bare det. MEN : Den gikk ikke så stille da den var ny, det er superviktig med siste BIOS, som er versjon 2.10 i øyeblikket.

Den ligger her, bare last ned og følg instruksjonene for installering: http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/bios-20110404112851.zip (Du kan evt. enkelt finne BIOS via www.toshiba.no

For å sjekke hvilken bios du har kan du bare skrive hw i søkefeltet i startmenyen og åpne Toshiba Hardware Setup, da ser du BIOS-versjonen med en gang. Og hvis du aktiverer Toshiba Service Station på PCen vil du automatisk få beskjed neste gang ny BIOS kommer (hvis det kommer)

Lenke til kommentar

At det er tull mot bedre viten er ihvertfall bare tant og fjas. Toshiba lager bra bærbare maskiner, men faktum er at siden hun tydeligvis plages av støynivået på sin maskin så blir rådet mitt å finne en annen modell, helst en Asus siden de er stillegående, til og med de med GTX 460 grafikkløsninger er stillegående og det sier litt.

Hvis en bios oppgradering fungerer tilfredstillende så er det ikke noe iveien for å prøve det, det som skurrer er at maskinen blir ekstremt varm, selv når vifta går med overlydshastighet, og da er jeg sterkt tvilende til at dette lar seg løse med noen biosoppgradering.

Lenke til kommentar

Å skulle handle Asus er ikke noe alternativ, da jeg ikke er fornøyd med de pc'ene. At du rett og slett sier at man skal kjøpe Asus isteden for noe annet, er helt bak mål, da jeg faktisk HADDE kjøpt asus, dersom jeg hadde ønsket den.

Takk, skal teste å oppdatere BIOS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...