AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har 3 barn! Og det mellomste barnet føler jeg bare er en plage! Barnet er veldig spesielt, er bare negativ til alt,ingenting er godt nok,alle er dumme,ingen kan bestemme over han*hun, for han er et eget individ sier hn*hun, frekk i munnen, lager seg ekle vaner.... Har vært i kontakt med skolen, men på skolen og hos andre er barnet høflig, grei og veldig skoleflink. Men ikke hjemme, de 2 andre barna er ikke sånn, vanskelig å forklare, men jeg griner bare no, for barnet sliter meg ut, og jeg føler meg som verdens dårligste forelder... Postet av anonym: 685e8fa18603e86db39face6b1c66257 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det jeg vil råde deg til er å få fastlegen din til å henvise deg videre til BUP. Der kan du få rådgivning til hvordan du og barnet ditt skal mestre hverandre. Jeg og min eks-kone hadde en del problemer med eldstemann etter skilsmissen. Vi gikk dit for noen samtaler som hjalp oss å takle problemene som var der og snu utviklingen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Det jeg vil råde deg til er å få fastlegen din til å henvise deg videre til BUP. Der kan du få rådgivning til hvordan du og barnet ditt skal mestre hverandre. Jeg og min eks-kone hadde en del problemer med eldstemann etter skilsmissen. Vi gikk dit for noen samtaler som hjalp oss å takle problemene som var der og snu utviklingen. Ja, lurer på om jeg ikke må det, men har ikke vært noen omveltninger i livet vårt! Postet av anonym: 685e8fa18603e86db39face6b1c66257 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det trenger ikke å være noen omveltninger for å komme inn på et dårlig spor, det kan skje med alle Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvor gammel er det mellomste barnet ditt? Noen sliter veldig med å komme ut av ''fjortisfasen'' sin, og det drøyer gjerne flere år... Venter fremdeles på at min søster på 19 skal komme ut av sin 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Hvor gammel er det mellomste barnet ditt? Noen sliter veldig med å komme ut av ''fjortisfasen'' sin, og det drøyer gjerne flere år... Venter fremdeles på at min søster på 19 skal komme ut av sin Han er bare 8 Postet av anonym: 685e8fa18603e86db39face6b1c66257 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Bup er et litt drastisk sted å begynne. All utfordrende adferd hos barn er ikke en diagnose. Jeg synes du skal ta en telefon til PPT. De fleste kommuner har et lavterskeltilbud som går på rådgivning. Bup er et litt drastisk sted å begynne. All utfordrende adferd hos barn er ikke en diagnose. Jeg synes du skal ta en telefon til PPT. De fleste kommuner har et lavterskeltilbud som går på rådgivning. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg tror du misforstår litt hvis du tror at BUP bare er en diagnosestiller. Det var ingen som var i nærheten av å snakke om diagnoser eller lignende når vi var der. Faktisk var aldri sønnen vår med. Det handlet om strategier for å komme ut av en dårlig sirkel. Og det er en ting som er sikkert, BUP har mer kompetanse enn PPT... Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg tror du misforstår litt hvis du tror at BUP bare er en diagnosestiller. Det var ingen som var i nærheten av å snakke om diagnoser eller lignende når vi var der. Faktisk var aldri sønnen vår med. Det handlet om strategier for å komme ut av en dårlig sirkel. Og det er en ting som er sikkert, BUP har mer kompetanse enn PPT... Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg er klar over at BUP ikke bare er en diagnosestiller, men de fleste helseforetak har ikke penger til å drive rådgivning iht oppdragelse dersom det ikke kan kobles opp mot en konkret diagnose. Det varierer mellom helseforetakene, men de fleste tar bare mot barn/ungdom poliklinisk med henvisning fra lege der det bes om en utredning av barnets adferd. Ettersom det er lang kø, prioriterer BUP mange ganger vekk lavterskeltilbudene de tidligere hadde. Noen har bygget de opp igjen gjennom tiltaket PMTO som også brukes av f.eks Bufetat. Jeg foreslår PPT fordi de har mange ganger lavere terskel for mottak, liten/ingen kø = raskt mottak, flinke pragmatiske folk (i min hjemkommune), og det er gratis. Men for alt i verden, det koster ikke noe å snakke med fastlegen sin, be om en henvisning. Blir man mottatt på BUP eller ikke har man jo ikke tapt noe annet en tid. I tillegg kan man jo gjøre to ting parallelt. Endret 2. juni 2011 av TOMpsy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Absolutt, det har du helt rett i, men jeg føler at du skaper unødvendige fordommer mot BUP gjennom å dra opp diagnosestilling... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Men om man går til PPT eller BUP, man blir ikke sett ned på som dårlige foreldre da?? At barnevernet kan bli koblet inn? Hilsen ts Postet av anonym: 685e8fa18603e86db39face6b1c66257 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 At barnevernet blir koblet inn er ikke ensbetydende at de tar fra deg barnet. Det er mange tiltak som de har mulighet til og fagpersoner de kan hente inn. Men nei, jeg tror ikke det ble gitt noen beskjed til barnevernet når vi var hos BUP, ikke som vi fikk høre om i hvert fall. Og hvorfor skal du bli sett på som dårlig forelder? Du innser jo faktisk at det er noen småting som du trenger hjelp med å få orden på og gjør det som er nødvendig for å få det gjort. Det vitner om å være en god forelder spør du meg... 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Det kan rett og slett være mellombarn-syndrom. At ungen din føler at dere ikke han nok oppmerksomhet / kjærlighet. Prøv å gi litt mer av dette, men ikke la dette gå utover de andre barna. Ei heller vær påtrengende, da vil det bare føre mot sin hensikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå