Gå til innhold

Canal digital kan tilby dobbel hastighet av andre levererandører, reelt?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Driver på og skal finne ut av hvilken nettleverandør jeg skal velge til sommeren, etter å sjekke rundt kan NGT tilby 10/1 og telenor 8/0,8 som maks fordi jeg er 1287 meter fra nærmeste sentral (har kontaktet de, i tillegg til å bruke verktøyene på respektive hjemmesider)

Canal Digital derimot mener de kan tilby meg så mye som 100/5, men den som frister mtp pris er 25/5 (skulle gjerne vært mer synkron, men beste mulighet)

Det jeg lurer på er det faktisk mulig for canal digital å tilby såpass mye raskere nett, har forstått at det er i forbindelse med kabel-tv (som jeg har tilgang til).

Håper det er all infoen som trengs for å gi meg et fornuftig svar, skjønner ikke helt hvordan de klarer det :p

Mvh

Kuldesjokk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet fra NextGenTel til Canal Digital for et par måneder siden. Siden da har følgende skjedd:

- Gikk fra 6/1 til 25/5 i nedlasting/opplasting

- Betaler 100 kroner mindre i måneden

- Fikk gratis HD-dekoder

- Gratis Wimp med rimelig oppgradering til familieabonnement

- Gratis Tippeliga via nett

Det er mulig de kan gjøre tjeneste sin bedre, men det ville sannsynligvis betydd at de betalte meg penger.

Så, ja: Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

Bruk Favoritt-funksjonen for å følge med på en tråd uten å selv skrive et innlegg. "Mine innlegg"-kommentarer regnes som offtopic og slettes deretter.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Høres bra ut, bryr meg dog en viss plass at jeg får gratis fotball, da skulle den vært av den amerikanske sorten :p

Tror den aller billigste sport pakken CD har er Amerikansk på hele 49kr i måneden (espn classic og espn america eller noe i denne duren). Pakken heter for øvrig Sport Select.

Lenke til kommentar

CD har nok fiber eller HFC hjem til huset ditt, og dermed har ikke avstanden til Telenors basestasjon så mye å si. Nextgentel låner kobbernettet til Telenor og vil derfor ikke klare å levere noe særlig høyere hastighet enn Telenor.

Men med CD vil du nok få vesentlig høyere hastighet.

Endret av Triple_DES
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...