Mlohre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Heisann, folkens! Sitter så smått og setter sammen pcdeler til høsten slipp av Battlefield 3, regner med at det er noen andre også som gjør det samme nå, men har litt spørsmål om skjermkort og et par andre deler... Har nå et gtx460 stående i PC'en, men regner med at det ikke blir nok for å kjøre spillet optimalt, så jeg ser derfor på nye deler og da bla. skjermkort. Tenker enten å kjøpe et til og sette to 460 i SLI, kjøpe et kort i mellomklassen gtx560ti (?) eller et gtx580. Hva tenker dere om det? Hva høres mest lønnsomt ut med tanke på kraft vs. pengepungen? Og noen andre tips/kort som comes to mind? Og helt ærlig; SSD - noen vits, eller for entusiastene? Tenker på onlinegaming her. Har også stående en gammel strømforsyning som fulgte med kabinettet og tenker å oppgradere den(må vel). Hvor mye kan det tenkes at man sparer på å kjøpe en såkalt "grønn" strømforsyning à la Superflower golden king plat. http://www.hardware.no/artikler/superflower_golden_king_platinum_550_w_sf-550p14pe/98452 vs. en gammel billig en? Alle svar velkomne. Mads. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Beste tipset jeg har er http://www.guru3d.com/category/Videocards/ Se på de testene du har i planene og finn FPS i spill du selv spiller. Du må også tenke på om PSU har nok kontakter, ampere og watt for sli. Skal du bytte PSU og vil ha en effektiv en så er det snakk om 30-50W avhengig av hva hardwaren din faktisk trekker. Ikke noe du vil tjene inn fort med mindre du driver med folding@home og andre ting som krever høy last 24/7 SSD til spill har jeg sett få fordeler i. Oppstarten av spillet, loading på brett og evt checkpoints/lagring. Selve spillet når det først er lastet kommer du ikke til å merke noe på, bruker du steam så er det rask internett som gjør susen og en nær server med lav ping. Lenke til kommentar
Mlohre Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Heisann. Takk for svar. Har sett litt på Guru3d og fant masse nyttig informasjon. Tenker nok jeg går for å kjøpe et nytt kort fremfor SLI. Tror nok ikke PSU'en min takler SLI uansett. Når det gjelder SSD, så var det fint å få det bekreftet:) Ha en fin dag. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå