Gå til innhold

[Løst] Bra kjøp av bærbar pc?

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å kjøpe meg en ny bærbar som fungerer greit til spilling og tyngre oppgaver. Har ikke lyst å gå over 6000,-. Så på denne fra elkjøp. Vet noen om skjermkortet på denne er bra? Eller har noen forslag til bedre alternativer innenfor denne prisklassen?

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD5650 er et greit skjermkort til spill, også nyere titler i inntil medium innstillinger.

Det er et slikt type kort du kan påregne å få i denne prisklassen.

Det finnes dog bedre alternativer både i valg av merke og cpu.

Denne modellen fra Asus fremstår som et ekstremt godt kjøp sammenlignet med den du har funnet,

ASUS N53SV-SX513V,15,6" LED-skjerm, Nye Intel Core i3-2310, 4GB DDR3 RAM, 640GB harddisk, Blu-ray-spiller, GeForce GT540 1GB , Bang & Olufsen-høyttalere, HDMI 1.4 & DisplayPort,5 499,- Den har siste generasjon Sandy Bridge cpu som er ekstremt mye bedre enn den i Aceren, den har et litt bedre skjermkort enn 5650 og masse andre kule gadets som Blueray etc

Lenke til kommentar

Ja, det er det. Intel's nye Sandy Bridge generasjon prosessorer er helt uten konkurranse fra AMD i disse dager, og selv denne 2-kjerner'n er kraftigere enn den 4-kjerner' fra AMD.

PS. Jeg har enda ett forslag til deg, ettersom du sier "tyngre oppgaver".

Asus K53SV med Core i5 prosessor, og GT 540M skjermkort.

Altså omtrent samme maskin, men med enda sterkere prosessor, og 500 dyrere.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det finnes riktignok et kort som heter GT 540 (uten M), men det er et stasjonærkort, og kan ikke direkte sammenlignes med bærbarkortet.

Alle du ser i en bærbar er altså GT 540M; de er bare litt slurvete i teksten sin noen ganger.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg om hvilken av de to foreslåtte jeg skal kjøpe..

K53'en har bedre prosessor, men mangler bluray spiller, optisk SPDIF og har ikke like god lyd som n53'en. Har no PS3, så trenger forsåvidt ikke blurayen. Må opp i 7000-8000 for å få n53'en opp til en intel i5. Hvilken av de to ville dere valgt? :p Maser fælt nå, men er så ubesluttsom

Lenke til kommentar

Tja .... skulle jeg holdt meg under 6 tusen, eller bittelitt over, så hadde vel jeg gått for K53. Jeg har ikke noe behov for BluRay, spdif, og ville uansett koblet på mine egen høyttalere til den. Problems solved. Men det er meg.

Lenke til kommentar

Nei. Punktum. Til spilling vil begge de to prosessorene holde plenty, sammen med det skjermkortet. Det var kun fordi du i den første posten nevnte noe om andre "tyngre oppgaver", at jeg foreslo en maskin med Core i5 i stedet for Core i3. Til spilling vil du knapt få en eneste fps mer, enten du velger i3, i5, eller i7. Unntaket er spill som i høy grad benytter seg effektivt av flere enn to prosessorkjerner. Da vil selvfølgelig 4 kjerner være en fordel. Men disse spillene er det svært få av ... noen fler vil nok komme etterhvert, men i dagens situasjon behøver man ikke til å ta så mye hensyn til det, etter min mening. Dessuten så vil disse spillene likevel kreve et bedre skjermkort for å kunne spilles med god flyt, så .... nei, er svaret.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å spille på den ville jeg lagt i en ekstra tusenlapp eller to og fått en i5 quad core eller i7. Muligens gått for et skjermkort som er et hakk vassere, GTX 460 som nevnt er glimrende men da må du opp i 8000+, men det vil gi deg en veldig mye bedre spillopplevelse.

Har en PC som ligger rundt det området du har tenkt deg, og er ikke helt fornøyd med ytelsen, uten å være spesielt kresen på FPS. Kjøper du en PC som du skal bruke til spilling til rundt 6000 er den i praksis utdatert i det du tar den ut av esken.

Det spørs litt hvilke spill du spiller, og har tenkt å spille i fremtiden, men f.eks Battlefield Bad Company 2 gir nesten 2:1 ytelsesøkning med quadcore vs dualcore, så regner med at BF3 kommer til å nyte godt av flere kjerner også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...