AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 For et år tilbake fikk jeg godkjent opprettelse av internett abonnement hos et selskap som leverer både strøm og internett til kundemassen sin. På det tidspunktet hadde jeg en betalingsanmerkning Som jeg hvertfall husker fra den gang så ble jeg ikke kredittsjekket. De 3 siste månedsavgiftene gikk til inkasso. så jeg ble vel totalt skyldig 4500 kr etter salær fra inkassoselskapet Men hadde de i utgangspunktet lov til å opprette noe nytt abonnement på meg ? Er ikke selskap pliktig til å kredittsjekke personer ? Takk for svar Postet av anonym: 319e93c5149cdb67357d0b2c8b70942c Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Nei, de er ikke pliktig å gjøre det. Så nei, du slipper ikke unna gjelda di på denne måten... 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Selvfølgelig har ikke selskaper en plikt til å undesøke inntektene dine, med mindre du søker om f.eks. boliglån. Det de har plikt til er å levere tjenester i henhold til avtalen, og du som kunde har plikt til å betale regningene dine. Betaler du ikke disse går de som kjent til inkasso og tvangsinnkreving. 1 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det er ganske normalt at selskaper som leverer en tjeneste og fakturerer på etterskudd vil foreta kredittsjekk. Men som sagt så er de ikke pliktig til det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Høres mest ut som et dårlig forsøk på å slippe unna gjelda... 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Høres mest ut som et dårlig forsøk på å slippe unna gjelda... Vi setter en strek for den diskusjonen her, dette er et juss- forum.. MVH KVTL Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Saken er gjort opp for et par mnd siden, jeg bare stusset over at de ikke kredittsjekket meg. Takk for svar Postet av anonym: 319e93c5149cdb67357d0b2c8b70942c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå