paali10 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hei, er en gutt på 15 som lurer på hva som er normalt og få i ukelønn om man jobber hjemme. Har lest litt rundt på nettet, og funnet ut at normal lønn er mye mer en jeg fikk før jeg sluttet og jobbe (pga lite lønn). Men uansett, hva er det normalt og få i lønn for en 15 åring? Takk Mvh: Paali10 Endret 30. mai 2011 av paali10 Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Etter min mening spørs det helt hva du trenger penger til. Inntektsnivå til foreldre har også mye å si med tanke på hvilke goder en 15-åring kan ta seg. Lenke til kommentar
Populært innlegg Rockna Skrevet 30. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2011 Du er 15 år, skaff deg en jobb 17 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det er ingenting som er normalt dessverre. 15-åringer som hjelper til hjemme er ikke organisert og mamma/pappa har ikke noe tariff å forholde seg til. Det å hjelpe til hjemme synes jeg heller ikke burde være noe man gjør for penger, men for å hjelpe til. At foreldre velger å vise at de setter pris på innsatser, er en helt annen ting. Sånn personlig, har jeg aldri hatt noe spesielt høy uke/mnd-lønn og har ALDRI fått penger for å gjøre en spesifikk "tjeneste" (klippe gressset, henge opp klær, ta ut av oppvaskmaskinen, lage middag osv..) Men foreldrene mine har vært veldig greie med å gi meg penger til kino og andre sosiale "happenings" Alt-i-alt hadde jeg det veldig bra! 3 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Tror jeg hadde på det høyste 600kr i måneden. Da måtte jeg bære ved og rydde rommet mitt + andre småting Lenke til kommentar
huggy Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Selv fikk jeg 500 kroner uken når jeg var 15. Det funket akkurat til å overleve på. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Selv fikk jeg 500 kroner uken når jeg var 15. Det funket akkurat til å overleve på. Jeg fikk mellom 100 og 200 og jeg levde ganske godt på det. Gikk til røyk og pizza som regel. Alt annet fikk jeg hjemme. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fikk ikke noe ukelønn når jeg var 15, men fikk penger hvis det trengtes. Hjelper til i hjemmet viss det er noe spesielt, og ser ikke det som en nødvendighet å få penger for dette. kjenner personer som har fått 500 kr + mens andre kanskje fikk 50 kr, dette kommer helt ann på foreldre og hvor mye barna gjør. Men prøv å finne deg deltidsjobb, får mye mer for det, jeg skaffet når jeg var 15 Nå lever jeg livets glade dager med deltidsjobb på butikk og nesten 20000 kr i stipend per år Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Når jeg var 15 hjalp jeg til med det som trengtes, men krevde aldri betaling for det. Om det var noe jeg ville ha eller trengte (som det ikke ofte var) kunne alltid mamma og pappa hjelpe meg med det Så tror nok ikke det er noen fast sum nei Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Takker for alle svar! En av dere nevnte at jeg burde få meg en jobb. Ja jeg har tenkt på det, men vet ikke hva som er bra betalt.. Noen som har anbefalinger på godt betalt jobb? Endret 30. mai 2011 av paali10 Lenke til kommentar
T.A Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Skaff deg gjerne jobb, men ikke ta deg vann over hodet Husk at skole er viktigst, og det er der du investerer i fremtiden - ikke ved å gå med avisen. Men for all del, ansvarsfølelse er en god ting! Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Du får ikke en godt betalt jobb når du er 15 år uten utdanning. Det du kan få er lite etterspurte, dårlig betalte jobber. Konsentrér deg heller om utdanningen (du kan jo begynne med å lære forskjellen mellom "å" og "og" – hvordan du som 15 år gammel fortsatt ikke har fått det med deg er relativt deprimerende). Endret 30. mai 2011 av Pingas 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) 15-åringer har ikke godt betalte jobber. Det fine er at når man bor hos mor og far skal det ikke så mye til. Jeg tror sjelden jeg har hatt så mye penger å bruke på tøys og tull som da jeg gikk med avisene som tenåring, selv om lønna egentlig var ganske lusen. Et unntak kan være avløser, hvis du bor slik til at det kan være aktuelt. De tjener ganske greit, men det er ingen pysejobb. Opp når hanen galer for å bli sparket i ballene av sure kyr. Endret 30. mai 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Du får ikke en godt betalt jobb når du er 15 år uten utdanning. Det du kan få er lite etterspurte, dårlig betalte jobber. Konsentrér deg heller om utdanningen (du kan jo begynne med å lære forskjellen mellom "å" og "og" – hvordan du som 15 år gammel fortsatt ikke har fått det med deg er relativt deprimerende). Kan den regelen, jeg tenkte bare ikke. Men uansett, forslag til jobber var spørsmålet. Er ''avløser'' et bra alternativ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg er 16 og jeg får ikke en krone og jeg vasker, rydder og hjelper til som bare det. Nei skaff deg jobb som mange her sier. Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg er 16 og jeg får ikke en krone og jeg vasker, rydder og hjelper til som bare det. Nei skaff deg jobb som mange her sier. Ja, er vel best det Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 500 kr i uka var da fryktelig mye:S Lenke til kommentar
stifa Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Fikk en 500 kroner i måneden, men til gjengjeld jobba jeg i fjøset annenhver kveld (1-2 timer). Disse pengene tok slutt da jeg fikk stipend og lån fra Lånekassen da jeg begynte på videregående og flytta på hybel. Endret 30. mai 2011 av stifa Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg fikk 600 kroner eller noe, dengang for 10 år siden, men jeg hadde foreldre med god råd... Av jobber du kan få i den alderen, hva med å spørre på den lokale butikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå