Gå til innhold

Feredager tilgode v/oppsigelse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg leverte oppsigelsen min idag etter 4 og et halvt år i virksomheten, og vil starte i ny jobb på båt 1. Juli..

Vet ikke om jeg er på rett tråd nå, men mitt spørsmål er følgende:

Jeg har 30 feriedager til gode, 5 dager av de er overført fra i fjor .. Etter oppsatt ferieplan skal jeg avvikle 1 uke ferie i Juni .. Hva skjer med de 25 feriedagene jeg har tilgode når jeg fratrer jobben?

I den nye jobben vil jeg jobbe turnus og den åpner ikke for ekstra ferie..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg leverte oppsigelsen min idag etter 4 og et halvt år i virksomheten, og vil starte i ny jobb på båt 1. Juli..

Vet ikke om jeg er på rett tråd nå, men mitt spørsmål er følgende:

Jeg har 30 feriedager til gode, 5 dager av de er overført fra i fjor .. Etter oppsatt ferieplan skal jeg avvikle 1 uke ferie i Juni .. Hva skjer med de 25 feriedagene jeg har tilgode når jeg fratrer jobben?

I den nye jobben vil jeg jobbe turnus og den åpner ikke for ekstra ferie..

hvis det ikke er mulig å ta ut den resterende ferien (25 dager) i oppsigelsetiden, så må arbeidsgiver utbetale disse dagene som lønn

Lenke til kommentar

Takk for svar

Gjelder dette kun for fastlønnte?

Jeg jobber på timelønn og mener normal praksis i bedriften har vært å utbetale alle opptjente feriepenger fra året før i midten av juni .. Er feriedagene "ferdig betalt" da fra bedriftens side, selv om jeg ikke får benyttet de? :p

Lenke til kommentar

Takk for svar

Gjelder dette kun for fastlønnte?

Jeg jobber på timelønn og mener normal praksis i bedriften har vært å utbetale alle opptjente feriepenger fra året før i midten av juni .. Er feriedagene "ferdig betalt" da fra bedriftens side, selv om jeg ikke får benyttet de? :p

det er slik å forstå at du er fast ansatt men jobber med timelønn?

dette er ikke det samme som feriepenger, feriepengene skal du ha nå i juni uansett oppsigelse eller ikke (feriepengene skal være 10% av den totale inntektsmassen du hadde i fjor, tjente du 350 000,- inkl alt av tillegg som overtid osv så blir feriepengene i år 35 000,-)

Men det jeg snakker om er feriedager ikke feriepenger, hvis bedriften du jobber i ikke åpner for at du kan ta ut feriedagene før du slutter i firmaet så må de betale deg lønn for de restende 25 dagene

de må altså kjøpe ut de feriedagene du ikke får muligheten til å ta ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...