onqel Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei Jeg leverte oppsigelsen min idag etter 4 og et halvt år i virksomheten, og vil starte i ny jobb på båt 1. Juli.. Vet ikke om jeg er på rett tråd nå, men mitt spørsmål er følgende: Jeg har 30 feriedager til gode, 5 dager av de er overført fra i fjor .. Etter oppsatt ferieplan skal jeg avvikle 1 uke ferie i Juni .. Hva skjer med de 25 feriedagene jeg har tilgode når jeg fratrer jobben? I den nye jobben vil jeg jobbe turnus og den åpner ikke for ekstra ferie.. Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei Jeg leverte oppsigelsen min idag etter 4 og et halvt år i virksomheten, og vil starte i ny jobb på båt 1. Juli.. Vet ikke om jeg er på rett tråd nå, men mitt spørsmål er følgende: Jeg har 30 feriedager til gode, 5 dager av de er overført fra i fjor .. Etter oppsatt ferieplan skal jeg avvikle 1 uke ferie i Juni .. Hva skjer med de 25 feriedagene jeg har tilgode når jeg fratrer jobben? I den nye jobben vil jeg jobbe turnus og den åpner ikke for ekstra ferie.. hvis det ikke er mulig å ta ut den resterende ferien (25 dager) i oppsigelsetiden, så må arbeidsgiver utbetale disse dagene som lønn Lenke til kommentar
onqel Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar Gjelder dette kun for fastlønnte? Jeg jobber på timelønn og mener normal praksis i bedriften har vært å utbetale alle opptjente feriepenger fra året før i midten av juni .. Er feriedagene "ferdig betalt" da fra bedriftens side, selv om jeg ikke får benyttet de? Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar Gjelder dette kun for fastlønnte? Jeg jobber på timelønn og mener normal praksis i bedriften har vært å utbetale alle opptjente feriepenger fra året før i midten av juni .. Er feriedagene "ferdig betalt" da fra bedriftens side, selv om jeg ikke får benyttet de? det er slik å forstå at du er fast ansatt men jobber med timelønn? dette er ikke det samme som feriepenger, feriepengene skal du ha nå i juni uansett oppsigelse eller ikke (feriepengene skal være 10% av den totale inntektsmassen du hadde i fjor, tjente du 350 000,- inkl alt av tillegg som overtid osv så blir feriepengene i år 35 000,-) Men det jeg snakker om er feriedager ikke feriepenger, hvis bedriften du jobber i ikke åpner for at du kan ta ut feriedagene før du slutter i firmaet så må de betale deg lønn for de restende 25 dagene de må altså kjøpe ut de feriedagene du ikke får muligheten til å ta ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå