GlobeLAN Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Ehrm... Jeg er litt mer åpen enn Laaknor, jeg går for det oppsettet som er best om det så er AMD. Men jeg vet ærlig talt ikke hvilket oppsett som er best, og det er VELDIG delte meninger om det her på forumet også, så bill gates (gud vet hva vi lander på... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Då spør du MPX om kva dei ville ha anbefalt av dual amd oppsett og single p4 oppsett Kan dei faget sitt så vil dei heilt sikkert flire litt når du har tenkt å bruke p4 som gameserver. Lenke til kommentar
boza Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Altså, tenk nå litt... Dual ER og blir tyngre server HW, ingen spørsmål. Single cpu HW?, da blir det litt kort i lengden... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 vel.. bare et forslag.. siden du sku ha 3 server pcer ell no.. da kan du jo liksom kjøpe 1 dual og et vanlig.. et bra dual skal vel nesten klare det samme som 2 vanlige.. om jeg ikke tar helt feil da.. Lenke til kommentar
Pin Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 laaknor: jeg driter litt i hva dere gjør i og med at jeg ikke skal på lanet, men dual amd knuser jo hvilket som helst p4 oppsett som server. xeon eller opteron er jo selfølgelig det optimale valget, men regner med at det er utenfor deres pris kategori. Skal dere i crewet bruke maskinene som spille maskiner resten av året skjønner jeg P4 alternativet. Men skal dere ha best mulig spill server til den prisen er AMD dual et selfølgelig valg. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 kvifor skal det vera Intel då? Er det fordi Intel er best? jupp haha, konservativ er du vaffal. Det skal du ha...Gleder meg til GlobeLAN :smile: Lenke til kommentar
GlobeLAN Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Hmm.. Virker jo som det heller mot dual MP her ja, har snakka litt med tech-delen av LAN'et vårt også, og de var enig. Men må huske på at det er dual MP1800 (1.53Ghz), altså ikke noe kraftCPU, mot en P4 2.4Ghz som sikkert kan clockes endel... Men, er det et oppegående alternativ å kjøpe to stk. Xp2500 Barton, modde de, og bruke de istedenfor MP1800'ene? Eller er det risky, mister mye stabilitet og har en begrenset effekt på ytelsen? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 jeg hadde før 2 amd 2200 mp med 1 gb ram jeg solgte den pga krasjet ofte + ikke så veldig bra for ca 2 måneder siden og kjøpte meg ny se sig den må jeg si funket mye mye bedre som server. nu kan jeg spille samtidi som jeg har 2 servere, hadde en unreal server med 20 stk på og en cs server med 14 stk på jeg spilte cs samtidi og det gikk som bare det mens den med amd begynte det og hakke og så stoppa det opp. aldri mer amd for meg tror jeg da. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Men ditt oppsett kostet vel litt mere enn 6k? Må si jeg henger meg på dual AMD bølgen. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Men ditt oppsett kostet vel litt mere enn 6k? Må si jeg henger meg på dual AMD bølgen. ja trur det kosta 8 eller 9 husker ikke helt Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 dette her blir mer og mer en amd mot intel diskusjon, en xp2500+ vil gå relativt dårlig på de hk som er nå med tanke på at den kjører 166mhz fsbog brikkesettene ikke støtter stort mer enn 133mhz fsb. Hvis du så absolutt skal handle på mpx, så kan jeg ikke nevne noen ting som skal kunne kjøpes av hardware der som er noe godt som spillserver. Men det som har vært og som jeg syns fortsatt er kongen på haugen er definitivt et dual P3 system, med 1-1,5 GB sd ram. Disse yter så og si ganske godt enda og de brukes i veldig mange servere enda, fra spillservere innom shell servere, til webservere. P4 ser ikke ut som er verdens beste og mest stabile CPU til tidsintensive applikasjoner. Jeg så at psdata hadde P3 men fant ikke noe brikkesett som støttet dual. Ikke finner jeg noe i prisguiden heller My 2 cents Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ja trur det kosta 8 eller 9 husker ikke heltDa lurer jeg på hvor du handla... Lenke til kommentar
GlobeLAN Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Men ja, for å drepe enhver tendens til AMD/Intel debatt her, så har jeg tatt en aldri så liten helomvending, og kommer nok til å gå for amd-systemet... Men da kommer vi inn på XP/MP-spørsmålet. MP1800 eller Xp2500 barton? Greit at hovedkortet bare kjører på 133, men er bare å sette opp multiplieren, vet at det ikke er ideelt, men blir vel allikevel bedre enn MP1800? (Det var et spørsmål, ikke et ledende engang ) Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ja trur det kosta 8 eller 9 husker ikke heltDa lurer jeg på hvor du handla... psdata men jeg husker ikke hva jeg betalte jeg kjøpte noen deler fra mpx å kom vell kanskje på 11000 eller noe sånt Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Men ja, for å drepe enhver tendens til AMD/Intel debatt her, så har jeg tatt en aldri så liten helomvending, og kommer nok til å gå for amd-systemet... Men da kommer vi inn på XP/MP-spørsmålet. MP1800 eller Xp2500 barton? Greit at hovedkortet bare kjører på 133, men er bare å sette opp multiplieren, vet at det ikke er ideelt, men blir vel allikevel bedre enn MP1800? (Det var et spørsmål, ikke et ledende engang ) Jeg er for AMD alternativet som gameserver! Det skal funke å modde xp2500+ til mp, 266mhz cpu og høyere multipier enn 12,5. Da kan dere kjøre den på 133*16. Dette har jeg tenkt til å gjøre til høsten! ps. Det kan hende dere må kjøre en annen socket a cpu for å flashe bios, for at Barton skal fungere! EDIT: Multiplieren jeg skrev over er xp3000+ hastighet, noe som også var planen (fysisk modde opp vcore på selve cpu`en, det samme med multiplier)! Standard hastighet: 14*133........ Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 xp2500+ barton vil vera det beste valget, moddinga er ganske enkel(men og litt risky med tanke på at dei 2 cpuane kanskje ikkje vil kjøre saman) + barton har meir cache og kjappare fsb Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Men ja, for å drepe enhver tendens til AMD/Intel debatt her, så har jeg tatt en aldri så liten helomvending, og kommer nok til å gå for amd-systemet... Men da kommer vi inn på XP/MP-spørsmålet. MP1800 eller Xp2500 barton? Greit at hovedkortet bare kjører på 133, men er bare å sette opp multiplieren, vet at det ikke er ideelt, men blir vel allikevel bedre enn MP1800? (Det var et spørsmål, ikke et ledende engang ) Ja, det vil bli en del bedre. Men hva hindrer deg i å kjøpe to stk XP 1800 og modde de? (kan klokkes litt de også, men anbefaler ikke mange mhz'ene) Da får du det billig da... (barton gir kanskje litt mer ytelse pr. krone, fordi 512kb cache blir godt brukt i det aktuelle systemet) Les den guiden sIDDIs kom med, den var knallbra! Lenke til kommentar
GlobeLAN Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Har lest den guiden, den var bra den, men savnet informasjon om hvordan XP yter sammenliknet med MP på samme PR-rating i relevante oppgaver. Men vet ikke jeg, mulig jeg bare går for MP1800... Eller XP1800... Eller Xp 2500 ;P Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Ingen forskjell i ytelse på MP1800 og XP1800. Førstnevnte er sertifisert fra AMD for å kjøre i dual. Ergo har du ingen garanti for at XP fungerer i dual oppsett, men svært få får problemer (om noen). Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 *få fatter'n til å finne frem prislistene dems på ekte servere med dualprosessor når han kommer tilbake fra ferie til helga* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå