Gå til innhold

Game-servere til et LAN, er dette et bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en xp 2000 med sdram bedre en en p4 2.66 med dual 400 mhz ram :lol: sikker på at det ikke var omvedt?Er du syk eller er du bare trøtt?

Nå snakker med om server apps og ikkje desktop apps? Du bør heller få inn i hovudet at når du kjører ein spelserver så trenger du ein 'rask gammaldags' cpu enn ein ny cpu med mange nye fancy intruksjoner.

Ein vanleg p4 er ein skam på serverområdet. Det som duger frå x86 platformen frå intel er xeon, og dei er RÅDYRE.

GlobeLan, på ein spelserver så har minnebåndbredda så lite å sei at du vil måle det i promille.

Lenke til kommentar
Globelan: har dere tenkt å kjøre mange spill samtidig fra hver server?

Det var planen det ja. Uten at jeg vet dette sikkert (er ikke jeg som er game-ansvarlig), blir det vel 3-4 quakeservere med tilsammen ca. snaue 30 stk. 2 CS-servere med tilsammen ca 20-30 stk, kanskje en BF-server/SOF/MOHAA/Enemy Territory-server pr. maskin. Er dette helt hinsides? ;)

Lenke til kommentar
skal du kjøpe det på mpx så du hadde reklame for dem på siden din?

Vi kjøper fra MPX ja.

Hmm...

ja du tjener en del på 400 ram ja
/
GlobeLan, på ein spelserver så har minnebåndbredda så lite å sei at du vil måle det i promille.
Akkurat...
Lenke til kommentar

Det var planen det ja. Uten at jeg vet dette sikkert (er ikke jeg som er game-ansvarlig), blir det vel 3-4 quakeservere med tilsammen ca. snaue 30 stk. 2 CS-servere med tilsammen ca 20-30 stk, kanskje en BF-server/SOF/MOHAA/Enemy Territory-server pr. maskin. Er dette helt hinsides? ;)

For å si det slik: dere vil nok tjene på å sette opp en bra maskin istedenfor 2 middels/dårlige. Men - med så mange spill inne samtidig, er nok rack den beste løsningen. Desverre også den dyreste. Kanskje man burde sette opp forslag for 1 maskin som kan hoste alle spillene som er nevnt? Folkens? :wink:

Lenke til kommentar

Type Slett Antall Pris Totalt

Microstar Mainboard S-478 Intel 865PE ATX Audio LAN IEEE1394 Raid SATA 800MHz Retail, MS-6728/865PE NEO2-FIS2R 1265.00 1,265.00

Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.4GHz 800MHz 512kB Boxed, BX80532PG2400D 1525.00 1,525.00

Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal, 512MB PC-400 865.00 1,730.00

Connect3d VGA-Card Rage 128 Pro 32MB AGP TV-Out Retail Powered By ATI, ATIC3D-6001 225.00 225.00

Noname Case Midi ATX Tower 350W Black OEM, 12962 315.00 315.00

Wd Harddisk 40.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5", WD400BB 465.00 465.00

Netto: 5,525.00

MVA: 1,326.00

Tøm handlevogn Frakt: 0.00

Totalt NOK 6,851.00

ble litt rotete men du finner sikkert ut hva som står der kom over 6000 da men så skal den duge veldig bra

Lenke til kommentar
Globelan: har dere tenkt å kjøre mange spill samtidig fra hver server?

for så mange spelere så *bør* du ha dual cpu

Lenke til kommentar

At nettverkskortet er av CSA-typen betyr at den er koblet direkte til minnekontrollerens (north bridge) CSA bus. Båndbredden på CSA-busen er 266 MBps mot PCI-busen 133 MBps. Det er foreløpig kun Intel som produserer gigabit nettverkskontrollere som benytter seg av CSA-busen.

Lenke til kommentar
men når han skal ha spelserver så trenger han ikkje gibabit nettverkskort når kvar speler bruker 5000-6000 bytes gjennomsnittleg til å sende og motta

Det vet jeg ikke, men Intel sine CSA gigabit nettverkskontrollere er i hvert fall av den bedre typen, i tillegg til at de er ofte integrert på mange i865/875-baserte hovedkort.

Lenke til kommentar

1 gb ram, 2,4 ghz 800 fsb cpu, 1 gbit lan og et passe bra skjermkort er mer en bra nok til spille server.. det krever ikke så frykteli mye å dra et par game servere.. 100 mbit nettverks kort holder kanskje også.. men kan være lurt med 1gbit for å være på den sikkre siden..

Lenke til kommentar
1 gb ram, 2,4 ghz 800 fsb cpu, 1 gbit lan og et passe bra skjermkort er mer en  bra nok til spille server.. det krever ikke så frykteli mye å dra et par game servere..  100 mbit nettverks kort holder kanskje også.. men kan være lurt med 1gbit for å være på den sikkre siden..

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
men når han skal ha spelserver så trenger han ikkje gibabit nettverkskort når kvar speler bruker 5000-6000 bytes gjennomsnittleg til å sende og motta

det sier du bare for at ingen hovedkort med amd mp har det :lol:

Slutt å vær så amd pessimist da...trenger man et gbit nettverks kort så er det mange billige og ålreite eksterne kort å få tak i.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=20&s=pl

Er ikke helt sikker på hvor godt det kortet duger, men det holder helt sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...