Jokko88 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hei! Jeg har to bilder jeg skal sette sammen, det ene er bilde av et rom, der man hovedsakelig ser en vegg. Også er det andre bildet noen labutstyr. Vil plassere labutstyret på bildet av veggen, men det ser unaturlig ut og det blir jo ikke skygge av seg selv. Er det noen måte å få lys og skygger til å se riktig ut? EDIT: Bruker forresten Photoshop CS5. Endret 30. mai 2011 av Jokko88 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Lenge siden gjort noe sånt, mener å huske noe sånt som at du legger labutstyret i egen layer/lag og så legger skygge effekt på kun det laget. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Okei, hvordan legger jeg en slik skyggeeffekt? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Du kan prøve å dobbeltklikke på layer og gå inn på Layer Properties, og deretter leke deg litt med Drop Shadow osv. Den eneste andre måten er å legge skyggen manuelt. Men det krever litt skills. Lenke til kommentar
Pandaanders Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er også ganske viktig at begge bildene har belysning som "samarbeider". Hvis det vises på bildet av rommet at lyset kommer fra en side, så bør lyset komme fra samme side på labutstyret. Hvis ikke bør du speilvende det ene bildet eller få nye bilder som harmonerer. Deretter gjør du som JoonGoii og Wildbill sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå