Richard87 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hei, Jeg sitter å planlegger ett nytt program/prosjekt, programmet skal brukes til å administrere anlegg/prosjekt, med kunder/kontaktpersoner, vedlegg, en enkel kallender(oppgaver som skal utføres årlig/ukentlig etc) Det jeg trenger hjelp til er database designet, og har endel ideer til hvordan det kan løses, men jeg sliter med 'offline-funksjonaliten'. Jeg har komt fram til 2 scenarioer: 1. Offline er kun readonly, ser for meg mysql master-slave, problemet er at jeg vil kunne styre synkroniseringsdelen(eller helst bare få tilbakemelding om hvordan den ligger ann) 2. Offline er read/write, ser for meg MS SQL med Sync framework, men _aner_ ikke hvordan dette vil fungere... Noen som har noen tanker bak dette, måter å løse det på, alternative databaser etc? PS. jeg bruker VB.net, og størrelsen på databasen kommer sikkert til å omfatte kansje 1000 anlegg, ett par tusen kontakt personer 2-3000 vedlegg(på rundt 100kb hver)... [EDIT] Mange av vedleggene kommer også til å ver ganske store, opptil 7-8mb, kan dette bli ett problem? Endret 30. mai 2011 av Richard87 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Du kan jo begynne med å prøve å forklare hvorfor du mener du trenger master/slave-databaser, hva du legger i offline vs. online osv. Dette her ga lite mening ... Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 hmm, ser etter en løsning til hvordan jeg kan få til offline funksjonalitetn som vil vær så lik som mulig online funksjonaliteten... Probleme mitt er/hvar hvordan jeg skal synce endringene inn når brukeren har vært offline (eventuelt mange har gjort endringer på samme prosjekt....) Planen min nå er å kjøre en Master(mysql over alt...) som syncer alle endringene ner til slave databasene på klient-pc'ene.... Når en bruker gjør endringer på objekter, så blir endringene lagret i en annen database, så når brukeren er online igjen, så blir disse endringene lastet opp til master og konflikter blir løst, før slaven blir oppdatert. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har du prøvd dette (msql binarlog?) http://forums.mysql.com/read.php?27,152945,152945 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå