Tiresias Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 [...masse komileringer...] LD arch/i386/lib/built-in.o AS arch/i386/lib/checksum.o CC arch/i386/lib/delay.o AS arch/i386/lib/getuser.o CC arch/i386/lib/memcpy.o CC arch/i386/lib/strstr.o CC arch/i386/lib/usercopy.o AR arch/i386/lib/lib.a CPP arch/i386/vmlinux.lds.s GEN .version CHK include/linux/compile.h UPD include/linux/compile.h CC init/version.o LD init/built-in.o LD vmlinux drivers/built-in.o(.text+0xa84dd): In function `hidinput_hid_event': : undefined reference to `input_event' drivers/built-in.o(.text+0xa857d): In function `hidinput_hid_event': : undefined reference to `input_event' drivers/built-in.o(.text+0xa85d6): In function `hidinput_hid_event': : undefined reference to `input_event' drivers/built-in.o(.text+0xa866b): In function `hidinput_hid_event': : undefined reference to `input_event' drivers/built-in.o(.text+0xa86ff): In function `hidinput_report_event': : undefined reference to `input_event' drivers/built-in.o(.text+0xa890b): In function `hidinput_connect': : undefined reference to `input_register_device' drivers/built-in.o(.text+0xa8925): In function `hidinput_connect': : undefined reference to `input_register_device' drivers/built-in.o(.text+0xa8a97): In function `hidinput_disconnect': : undefined reference to `input_unregister_device' drivers/built-in.o(.text+0xa8530): In function `hidinput_hid_event': : undefined reference to `input_event' make: *** [vmlinux] Error 1 Får denne feilmeldingen når jeg kompilerer 2.6-kjernen. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal løse dette...noen tips? [edit] Det er forresten test1-kjernen... Jeg fjernet USB HID fra config, og nå kompilerer den ferdig. Men uten støtte for HID selvsagt, noe som er ganske kjipt... [/edit] Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Var borti noe av det samme da jeg kompilerte den selv, var kødd med noen scsi-drivere. Jeg tok bort alle bortsett fra akkurat den jeg antok var riktig, da kompilerte den fint (og fungerte tilogmed ) Dette hjalp deg vel egentlig ingenting.. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kanskje du har glemt å skru på noe som USB HID er avhenging av, har du skrudd på HID input layer support? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Burde ikke gconfig og menuconfig og xconfig ha en dependenciy check? Uansett, jeg får ikke opp noen meldinger når jeg booter 2.6. Det ser ut til å fryse liksom. Keyboard er også dødt, må restarte med power. Har lest at VGA console og keyboard ikke er aktivert som default, men jeg fant ikke noe sted i menuconfig for å enable det, og når jeg la det inn manuelt i .config så bare fjerna make det uten noe om og men... Jeg skjønner ikke hva som foregår med 2.6, hvorfor funker det ikke! Jeg vil jeg vil men får det ikke til... Lenke til kommentar
drall Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Foreslår at du starter fra scratch etter å ha patchet til test2, evt test2-mm2. Starte uten config-fil og lese det meste av hjelp ved valgene. Jeg kommer på at noe som før kunne være moduler må være kompilert inn i kjernen i 2.6. Det hadde noe med input og virtuell terminal å gjøre. For å få terminaler i x må du også ha støtte for pseudo filsystem og pseudoterminal. Du må vel også installere module-init-tools for å laste moduler. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Det hadde noe med input og virtuell terminal å gjøre. Ja, det var det jeg leste også... Du må vel også installere module-init-tools for å laste moduler. Har siste version! ;-) Takk for hopefullly nyttige tips! Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 echoewarn "Please note that ptyfs support has been removed from devfs" ewarn "in the later 2.5.x kernels, and you have to compile it in now," ewarn "or else you will get errors when trying to open a pty." ewarn "The option is File systems->Pseudo filesystems->/dev/pts" ewarn "filesystem." echo ewarn "Also, note that you must compile in support for" ewarn "input devices (Input device support->Input devices)," ewarn "the virtual terminal (Character Devices->Virtual terminal)," ewarn "vga_console (Graphics Support->Console...->VGA text console)" ewarn "and the vt_console (Character Devices->Support for console...)." ewarn "Otherwise, you will get the dreaded "Uncompressing the Kernel"" ewarn "error." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå