JonGro Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei Har tenkt å kjøpe meg ny laptop. Har sett litt rundt om kring og kommet frem til en model fra Multicom Maskinen er en Multicom Kunshan P150 15.6" med disse konfigurasjonene: - 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser - Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache - 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB) - Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD - AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5 - Windows 7 Home Premium Total pris: 16 214,- Har lest litt om at Multicom ikke bare har fått gode tilbakemeldinger. Noen som har noe erfaring? Pcen skal brukes til både spill, foto- og videoredigering og dagligdags bruk. Ser det greit ut? Takk for svar! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Maskinen ser grei ut den. Men ... har du hørt om noen nettbutikk (eller "vanlig" butikk, for den saks skyld) som kun har fått gode tilbakemeldinger? Hvis du mener å hørt at Multicom skal være en slags versting i klassen, så stemmer vel ikke det rent statistisk, tror jeg - og noe annet har jeg ikke å støtte meg til, egentlig, annet at jeg har handlet hos dem ved flere anlednnger selv, og har ikke noe å klage på. Hvis det er kvaliteten og holdbarheten til selve maskinen du tenker på, så er det sjelden at Clevo'er er med i noen undersøkelser som blir gjort. Jeg har sett en som ble gjort i USA for noen år siden, men kan ikke finne den nå. Men der var ikke Clevo veldig langt ned på listen, for å si det sånn. Eller Sager, for å være helt korrekt, som er det største merkenavnet på Clevo'er i USA. Edit. Ja, og så har jeg en selv, naturligvis, og har heller ikke noe å klage på her. Snart to år gammel, meget flittig brukt, og det synes ikke på den engang, alt sitter der det skal sitte, alt virker, aldri vært behov for noen reparasjon eller service. Henviser heller like godt til Multicom Kunshan P150/P170-tråden i herværende forum, for flere opplysninger. Endret 30. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
ThaOva Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei Har tenkt å kjøpe meg ny laptop. Har sett litt rundt om kring og kommet frem til en model fra Multicom Maskinen er en Multicom Kunshan P150 15.6" med disse konfigurasjonene: - 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser - Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache - 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB) - Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD - AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5 - Windows 7 Home Premium Total pris: 16 214,- Har lest litt om at Multicom ikke bare har fått gode tilbakemeldinger. Noen som har noe erfaring? Pcen skal brukes til både spill, foto- og videoredigering og dagligdags bruk. Ser det greit ut? Takk for svar! Hadde nok valgt noe annet en - Seagate Momentus XT 7200.1 Hybrid 500GB 7200rpm HDD + 4GB SSD Vist du googler litt om de, så er det veldig mange som opplever problember med dem, spesiellt at de blir treig etter litt bruk. Vil heller anbefale en SSD disk eller en helt vanlig plate disk på 7200rom Skal selv kjøpe en bærbare, og Hybrid disker ungår jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå