Rattata12 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hei, lurer på hvordan backupen deres er med bilder, musikk og film. Hvor mye plass har dere? Hvordan er det satt opp med offsite løsninger? Er vel ikke kun foto, men tar det her da det er bildene som er viktigst! Alt kan skrives om, er åpen for innspill! Takker på forhånd Endret 30. mai 2011 av Rattata12 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) * Dokument og bildekatalogen ligger i en Dropbox (betalt, så jeg har 50gb plass) * Synogy 410 NAS med fire disker, satt opp med to disks redundans. Time Machine-backup til denne. * Speiling av backup fra NAS til identisk NAS i annet hus, ukentlig * Automatisk jobb som kopierer dokumenter fra NAS til en Amazon S3-konto hver uke. I tillegg tar jeg jevnlig kopi av musikk til en ekstern disk som ligger på jobben. Kontakter, epost og sånt ligger hos Google og synces automatisk mellom alle enheter, men jeg eksporterer adresseliste, mail og google docs med jevne mellomrom og lagrer lokalt (i dokumentfolder, slik at det blir med i de vanlige backupene). Endret 30. mai 2011 av kvasbo Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 MacBook Pro med backupdisk som bruker Time Machine. Ukentlig kjører også Carbon Copy Cloner hele interndisken til hjemmebygget NAS i kjelleren. Har 3x2TB der i raid-5 som blir 4TB med en disk redunans. Har også en fjerde disk som er hot-backup som evt. vil slå inn hvis en disk feiler. Hele raidet speiles opp hos Jotta Backup. Fungerer veldig godt for mitt bruk, billig var det også. Lenke til kommentar
Maxwell Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kopierer bare det viktigste ut på DVD før men nå USB disk som ikke brukes ellers. Hvis huset brenner ned så ryker det meste, men so what? Verden består og pengene er i banken. Forsikringen er ok. Så har ikke noen data som er livsviktig for meg. Bare mye tull. Folk er paranoid, backup er for pyser Hadde jeg hatt veldig viktige data så hadde jeg hatt kopi både i bygget jeg bor og utenfor et annet sted. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kopierer bare det viktigste ut på DVD før men nå USB disk som ikke brukes ellers. Hvis huset brenner ned så ryker det meste, men so what? Verden består og pengene er i banken. Forsikringen er ok. Så har ikke noen data som er livsviktig for meg. Bare mye tull. Folk er paranoid, backup er for pyser Med den attitude du har forstår jeg godt at du ikke har behov for backup. Jeg har en ftp-server i et annet bygg som automatisk tar backup av viktige filer samt et par portable harddisker til bilder og annet nostalgisk tjafs Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jotta anbefalt her på forumet + intern HD og 1 ekstern. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Ser her jeg må gå til innkjøp av mange disker. Kjører Mac OSX gjennom hele linja i huset, har dere noen tips til noe som kan være med den stasjonære? Altså, disker i RAID, NAS lignene opplegg, men ikke på selve nettet, kun direkte på PC'n? Om andre har noe å komme med, så bare kom med det. Må bare si at det er for mange GB til DropBox (har free). Har 300GB med bilder så det blir i minste laget med 100GB som DropBox gir. Hvordan ville dere satt det opp med ca 2,5TB data (som vokser som bare det) i en backup løsning som varer og er trygg for evt. brann o.l? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå