Gå til innhold

[Løst] Harddisk som slettet seg over natten

Anbefalte innlegg

Hei

Har en god del kjennskap til pc, å vet at overskriften kan se ut som en standard brukerfeil :whistle: , men dette er faktisk tilfelle. Satt å arbeidet på maskinen igår kveld og hadde ingen installeringer, men kun normalt bruk.

Over natten så har maskinen stått på å når jeg kommer tilbake viser det seg at begge partisjonene (som hørte til "disk 1") plutselig er borte. Når jeg finner disken i computer managment så får jeg bare beskjed om at den ikke er "partisjonert" å trenger reformatering til et av "disse" formatene.

Dermed virker det som feilien muligens ligger i "partiion table". Vet noen om et godt program for å fikse et slikt problem? Kan føles som det er en sektorfeil i disken, siden jeg får beskjed fra TestDisk "Read error at 0/241/1 <lba=15183>", så om det er et godt program som kan sørge for at denne sektoren også blir skippet, så hadde jo det vært helt nydelig :tease:

Har backup av det viktigste på disken, men er så jævlig surt når noe slikt skjer. Spesielt når jeg får følelsen av at alt kan hentes ut, men at windows nekter meg det pga en liten sektorfeil som muligens har tatt knekken på partisjons delen....

Takk for all hjelp dere har å komme med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må poste i Lagringsmedier.

Filene er nok ikke "slettet over natten". Det er nok helelr snakk at patisjonstabbelen er ødelagt. Dermed vil ikke operativsystemet kunne se det som ligger på harddiskpartisjonene. Som sagt, i riktig delforum finner du råd for den situasjonen du er kommet i.

Lenke til kommentar

Takk for hurtig svar.

Bare et lite spørsmål, ser ut til at denne muligens har blitt flyttet av moderator? Kan det stemme? Ser innlegget når jeg går inn på "lagringsmedier"

Det kan absolutt stemme ;)

Tråden var strengt tatt ikke feil-plassert, men du får gjerne bedre hjelp med haddisker her enn på "Maskinen fungerer ikke".

Tilbakemelding på moderering tas som alltid pr PM, ikke i tråden!

Lenke til kommentar

Hehe er ikke den største brukern av forum, men ser jo at det virkelig hjelper :new_woot:

Tok å lastet ned programmet å kjørte det som administrator. Legger ved de filene som ble generert. Tror dere skjønner mer av dem enn hva jeg gjør :hmm:

MBR Lister

Bare sånn at dere vet hvor mange disker jeg jobber med.

Opperativsystemet ligger på en: Corsair SSD 128GB

Disk 1 og 2 er samsung HD103UJ (altså 2 disker som var delt i 2 partisjoner. Så totalt på maskinen hadde jeg 5 partisjoner. Nå sitter jeg bare med 1 til system og de to partisjonene som hører til den ene HD103UJ aka disk 2 i systemet )

Tror vell å merke den leseren din leste også minnekortet som står koblet til. Det er vell å merke bare 4GB vist du finner en "disk" som er den størrelsen :p

Lenke til kommentar

Kunne du legge ut et bilde fra Diskbehandling også?

Filene fra MBRlister viser Disk0 (SSD), Disk2 (1 TB) og Disk4(minnekort). Så disken du har problemer med vises ikke.

Filen MBRlist.txt mangler, men bilde fra Diskbehandling vil gi samme informasjon.

Endret av Hårek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen problemo!

Legger ved et bilde av meldingen som dukker opp i diskbehandlingen og et med hvordan det ser ut.

PS: Disk 3, 5, 6, 7 er nettverksdisker så er ikke relevant (er ikke tilkoblet dette nettet)

Disk 4 = Minnekort fra kamera

De to enhetene under disk 7 på listen er bare CD/DVD

post-60467-0-87796500-1306757670_thumb.jpg

post-60467-0-48394200-1306757677_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke bare partisjonstabellen som er problemet. Disken er 'Not initialized'.

Du kan jo prøve å trykke OK på den dialogen, men jeg tipper det ikke hjelper. Da er disken defekt.

Du kan alltids forsøke å bytte SATA kabel, annen SATA port, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vell teorien om at det ikke vil fungere å trykk ok på den stemte ganske godt. Så konkludere med at disken er helt mongo å bare sende den inn?

Uansett, tusen takk for masse hjelp! Supert forum det her :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...