Gå til innhold

Beste kort til 3000?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe imot store kabinett, så lenge grunnen til at man velger det er god. For meg sser det ikke ut som du har en god grunn til å velge et stort kabinett, og du vil klare deg fint med et miditower.

Annet å merke seg er at prisen på fulltower er vanligvis godt over miditower-kabinetter, og for prisen av et dårlig fulltower kan du få et bra miditower.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de er store og tunge bryr jeg meg ikke om. Og det skal noe til for at det ikke er bedre lufting i det kabinettet der og det jeg har nå.

H

Virker som noen av dere er veldig mot store kabinettet, for some reason :/

Absolutt ikke noe imot big tower hvis man har bruk for det, men de færreste har jo bruk for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel som sagt så er det ikke plass i mittnåværende (midi tower) kabinett, så derfor tenkte jeg hvorfor ikke kjøpe et stort et når jeg først er igang.

Men har dere noen forslag til et midi kabinet med plass til ett langt grafikkort?

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt MSI sitt pga det ikke tar så mye plass som ASUSen gjør.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362

Enig med deg Sveibuen, sjekket opp dette kortet sammeliknet med en del andre kort og lightningkortet kommer faktisk bedre ut på det meste sammenliknet med ASUS sitt ROG-kort samt de fleste andre 1,5 GB kortene. Både på temperatur/pris/støy og ytelse.

Skal se om jeg klarer å finne frem den testen igjen.

Lenke til kommentar

Fant dette kortet på komplett. Er det verdt alle pengene?

Skal du legge ut mer enn 3000+ på et skjermkort nå, hadde jeg lett gått for dette kortet. Så kan du legge de andre tusenlappene på andre komponenter som eksempelvis en SSD-disk. Kortet benytter utvalgte komponenter som har lengre levetid og hentet fra "best batch" i deres sortiment. Hele kortet er produsert med optimaliserte og bedre komponenter enn et "stock" fra andre produsenter, som kun bytter ut evnt. kjøler eller klistermerker.

Når dette er sagt, avhenger ditt valg også på hvilken oppløsning du kjører. Sitter du med en 30'', flerskjermoppsett o.l. så er HD 6990 en klar vinner, da det ofte sparker fra seg når man kommer opp i oppløsninger over full HD etc.

Sitter du på 21'' - 24'' med 1080p oppløsning, er overnevnte alternativ et solid valg, som yter fantastisk i en god tid fremover.

:new_woot:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...