N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har ikke noe imot store kabinett, så lenge grunnen til at man velger det er god. For meg sser det ikke ut som du har en god grunn til å velge et stort kabinett, og du vil klare deg fint med et miditower. Annet å merke seg er at prisen på fulltower er vanligvis godt over miditower-kabinetter, og for prisen av et dårlig fulltower kan du få et bra miditower. 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Om de er store og tunge bryr jeg meg ikke om. Og det skal noe til for at det ikke er bedre lufting i det kabinettet der og det jeg har nå. H Virker som noen av dere er veldig mot store kabinettet, for some reason :/ Absolutt ikke noe imot big tower hvis man har bruk for det, men de færreste har jo bruk for det. 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Vel som sagt så er det ikke plass i mittnåværende (midi tower) kabinett, så derfor tenkte jeg hvorfor ikke kjøpe et stort et når jeg først er igang. Men har dere noen forslag til et midi kabinet med plass til ett langt grafikkort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Fractal Design Core 3000 Silverstone Raven 02 CM 690 II HAF 912 Obsidian 650D Fractal Design Arc De aller fleste gode miditower har plass til lange grafikkort. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg ville valgt MSI sitt pga det ikke tar så mye plass som ASUSen gjør. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362 Enig med deg Sveibuen, sjekket opp dette kortet sammeliknet med en del andre kort og lightningkortet kommer faktisk bedre ut på det meste sammenliknet med ASUS sitt ROG-kort samt de fleste andre 1,5 GB kortene. Både på temperatur/pris/støy og ytelse. Skal se om jeg klarer å finne frem den testen igjen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 MSIs grafikkort er de beste på markedet. I motsetning til hovedkortene deres har de noen vanvittig gode kjølere og alternative design til skjermkort Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Fractal Design Core 3000 Silverstone Raven 02 CM 690 II HAF 912 Obsidian 650D Fractal Design Arc De aller fleste gode miditower har plass til lange grafikkort. Takker, skal sjekke dem ut! Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det må vel bli et av disse kortene her det da. Asus Radeon HD6970 DirectCU II MSI GeForce GTX 570 Twin Frozr III Er selv på jakt etter et nytt kort, skal oppgradere ifra HD4870 med radial vifte. Liker overhodet ikke støynivået her, så forsøker i lengste grad å kjøpe et kort med alternativ kjøler for lavere støynivå. MSI kortet er ikke på lager før "ubekreftet" 1. august... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Om du tør kan du kjøpe det av Amentio. Skal vist være nye eiere nå... http://www.amentio.no/MSI-MSI-GeForce-GTX-570-OC-1280MB-GDDR5-(770Mhz),-2xDVI,-HDMI,-DX11,-16X-PCIe,-Twin-Frozr-III/cat-p/c/p4076999.html Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Fant dette kortet på komplett. Er det verdt alle pengene? Skal du legge ut mer enn 3000+ på et skjermkort nå, hadde jeg lett gått for dette kortet. Så kan du legge de andre tusenlappene på andre komponenter som eksempelvis en SSD-disk. Kortet benytter utvalgte komponenter som har lengre levetid og hentet fra "best batch" i deres sortiment. Hele kortet er produsert med optimaliserte og bedre komponenter enn et "stock" fra andre produsenter, som kun bytter ut evnt. kjøler eller klistermerker. Når dette er sagt, avhenger ditt valg også på hvilken oppløsning du kjører. Sitter du med en 30'', flerskjermoppsett o.l. så er HD 6990 en klar vinner, da det ofte sparker fra seg når man kommer opp i oppløsninger over full HD etc. Sitter du på 21'' - 24'' med 1080p oppløsning, er overnevnte alternativ et solid valg, som yter fantastisk i en god tid fremover. Endret 20. juni 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Da er dette kortet bedre igjen pga størrelse, kjøling, støynivå og overklokkingsmuligheter. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362 Endret 20. juni 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Da er dette kortet bedre igjen pga størrelse, kjøling, støynivå og overklokkingsmuligheter. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362 Var det jeg hadde tenkt å kjøpe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Da er dette kortet bedre igjen pga størrelse, kjøling, støynivå og overklokkingsmuligheter. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362 DirectCU-kjøleren kjøler bedre på samme støynivå, Twin Frozr-kjøleren blir bare parret med et fantastisk overklokkingsdesign som gjør at den overklokker bedre. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Da er dette kortet bedre igjen pga størrelse, kjøling, støynivå og overklokkingsmuligheter. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632362 DirectCU-kjøleren kjøler bedre på samme støynivå, Twin Frozr-kjøleren blir bare parret med et fantastisk overklokkingsdesign som gjør at den overklokker bedre. Huh? (imanoob) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 ASUS vil være mer stille enn MSI Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Men ikke like god til å overklokkes ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Sannsynligvis ikke, MSI spesialplukker brikkene på lightning-kortene for at de skal overklokke så langt som mulig. ASUS gjør ikke dette. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Twin Forze kjøleren ja, men tenker på ligthning kjøleren jeg. Er litt bedre en Twin Forze kjøleren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Twin Forze kjøleren ja, men tenker på ligthning kjøleren jeg. Er litt bedre en Twin Forze kjøleren. Samme kjøler det, Twin Frozr III Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå