Gå til innhold

Beste kort til 3000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer an på: har du råd til å kjøpe grafikkort hvert år for 5000 kr? Hvis ikke er det lurere å kjøpe et grafikkort nå til 2000-2500 kr og så et nytt et neste år med en ny generasjon som koster omtrent det samme.

HD 6990 er veldig overpriset med tanke på pris/ytelse, dessuten er det Crossfire ut av eska.

Hvorfor skal han behøve å kjøpe et nytt til neste år? vil tro 6990 holder stand en god stund fremover.

ikke vist han skal ha det nyeste hele tiden :) Vist man ikke er så opptatt av det nyeste hele tiden kjøper man heller et litt billigere skjermkort da det beste er mye dyrere en det nest beste...

Lenke til kommentar

HD 6990 og GTX590 er ikke verdt prisen i det hele tatt.

Hadde dem logget rundt 3 høvdinger, så hadde dem vore verdt det.

Du får jo 2 stk GTX 560/570 til samme pris som yter mye bedre en GTX 590 feks.

Jeg har sammenlignet 570 i SLI og 590 på Guru3d, og ut av esken er ikke forskjellen noe særlig stor i det hele tatt. og 2 stk 570 i SLI blir rundt 5000kr, det samme som GTX 590.

De bruker samme prossesor på begge testene. Core i7 965 @ 3750 MHz

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-570-sli-review/10

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-590-review/13

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? for det ser virkelig ut som de yter ganske likt. og i enkelte tilfeller yter faktisk GTX 590 Bedre enn 570 i SLi (Anno 1404 - Dawn of Discovery, Battlefield Bad Company og Colin McRae Dirt 2).

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hardwarecanucks GTX 590 review

Denne testen er ganske grei for å vise ytelsesresultatene:

GTX 560 Ti SLI på Stock er ca 90% av GTX 590. GTX 560 Ti kan lett overklokkes til 950 MHz, så å kjøpe GTX 560 Ti 2GB-utgaver og overklokke itl 950MHz gir bedre resultater og er mer økonomisk for å kjøre flerskjermsoppsett/2560x1600. På 1920x1080 vil alle løsninger gi så gode resultater at det ikke er verdt å kjøpe mer enn HD 6950/ GTX 560 Ti

Lenke til kommentar

Jeg vil uansett ikke si att GTX 590 verken er fail eller overpriset. det yter godt, holder følge med 570 i SLI og det er veldig stille sammenlignet med 6990. 6990 høres jo ut som en turbin. det er ikke like raskt som 6990, men lydnivået er i seg selv nok i å velge 590 fremfor 6990.

Om man har mulighet for SLI/CF, så er jeg enig i att 560TI/6950 er et bedre valg enn 590.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte GTX 580 til 3395,-, det kan vell kalles et godt kjøp. 590 er ikke verdt prisforskjellen synes jeg, når du virkelig kommer til å trenge den kraften er det nok billig å heller kjøpe et kort til i SLI.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte GTX 580 til 3395,-, det kan vell kalles et godt kjøp. 590 er ikke verdt prisforskjellen synes jeg, når du virkelig kommer til å trenge den kraften er det nok billig å heller kjøpe et kort til i SLI.

Tror kanskje jeg går for ett GTX 580 også, men hvilket bør jeg velge? Har det noe å si?

Har det god kjøling?

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg går for ett GTX 580 også, men hvilket bør jeg velge? Har det noe å si?

Har det god kjøling?

Som han sier over, kommmer ann på produsent! Jeg valgte ASUS sin, den har to store vifter. Det er jo alltid bra med kjøling, eneste negative er vell at kortet er så stort at jeg muligens ikke får plass til SLI, dog vet jeg ikke enda da PCen kommer imorgen ;)

Lenke til kommentar

Hva er kriteriene dine da ? ;)

Støy ?

God luftgjennomstrømning?

Plass til nytt skjermkort, pris og lufting. Kanskje det finnes noen billigere "big tower" kabinetter, men jeg fant bare noen få sånn i farten (på komplett).

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Hva er kriteriene dine da ? ;)

Støy ?

God luftgjennomstrømning?

Plass til nytt skjermkort, pris og lufting. Kanskje det finnes noen billigere "big tower" kabinetter, men jeg fant bare noen få sånn i farten (på komplett).

Man trenger ikke big tower for nye skjermkort. For så si alle holder det med midi tower. Er det noe spesielt du skal ha inni siden du skal ha full tower ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...