Gå til innhold

Beste kort til 3000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har ikke dårligere specs. Det er et bedre kort med bedre prosessor.

Som sagt så er jeg en noob på dette. for meg ser det ut som den har tregere prosessor (832vs940mhz) tregere minne (4.2vs5.5ghz) og mindre minne (1.5vs2gb).

Så det jeg lurer på er hva er det som gjør den bedre?

Lenke til kommentar

Den har ikke dårligere specs. Det er et bedre kort med bedre prosessor.

Som sagt så er jeg en noob på dette. for meg ser det ut som den har tregere prosessor (832vs940mhz) tregere minne (4.2vs5.5ghz) og mindre minne (1.5vs2gb).

Så det jeg lurer på er hva er det som gjør den bedre?

Det er ikke alltid frekvensene som teller :) Og ikke minnet på skjermkortet heller. Mange som tror mer minne er bedre

Det viktigste på skjermkort er prosessoren i den.GTX 580 er bedre en GTX 570

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sli og crossfire er navnet på teknologien som lar deg koble sammen to grafikkprosessorer for å forbedre ytelsen. på papiret ser dette veldig bra ut, men når du setter deg ned og spiller opplever du fort at selv 60 fps vil hakke i mange spill. hd 6990 og gtx 590 er kort som lar deg kjøre crossfire eller sli på et kort i stedet for å kjøpe to og koble sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har ALDRIG opplevd noe hakking med Crossfire med mindre det er snakk om lav FPS selfølgelig. jeg kjøpte 2 stk HD2900 PRO da de kom ut, og kjørte de i Crossfire og prøvde en mengde med spill. idag har jeg et HD 4870X2 og har ingen problemer what so ever.

Det er mulig SLI ikke fungerer optimalt, har aldrig prøvd det, men CF har ikke jeg hatt problemer med.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har et 5870 kort fra radeon som er ganske bra til midt bruk, kjøpte det for et år siden. Men kan jeg bruke det 5870 kortet med 5870 kort fra andre produsenter? Går det an å bruke den med en annen versjon av samme kortet?

Lenke til kommentar

okey, takk! holder det med 750 watt strømforsyning til de 2 kortene? :)

Ja

Fant dette kortet på komplett. Er det verdt alle pengene?

Det kommer an på: har du råd til å kjøpe grafikkort hvert år for 5000 kr? Hvis ikke er det lurere å kjøpe et grafikkort nå til 2000-2500 kr og så et nytt et neste år med en ny generasjon som koster omtrent det samme.

HD 6990 er veldig overpriset med tanke på pris/ytelse, dessuten er det Crossfire ut av eska.

Lenke til kommentar
Det kommer an på: har du råd til å kjøpe grafikkort hvert år for 5000 kr? Hvis ikke er det lurere å kjøpe et grafikkort nå til 2000-2500 kr og så et nytt et neste år med en ny generasjon som koster omtrent det samme.

HD 6990 er veldig overpriset med tanke på pris/ytelse, dessuten er det Crossfire ut av eska.

Hvorfor skal han behøve å kjøpe et nytt til neste år? vil tro 6990 holder stand en god stund fremover.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...