Trondster Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Med utvalget til Panasonic og Olmypus tilsammen, så kan ikke jeg si at det er så mye jeg savner. ..Og mye er på vei. Og forøvrig vil jeg si at det er enda mindre jeg ville savnet i utvalget hvis jeg hadde hatt Sony-fatning. Men - hvis trådstarter helst vil ha de tross alt enda større utvalgene til Canikon, så.. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Og hvis jeg skal velge ETT argument fra en, for min del, lang liste over klønete ting med video på SLR, så må det bli at man ikke kan bruke annet enn skjermen som søker. Jeg har en Nikon D7000 og har gjort enkelte forsøk på video i dagslys, kanskje til og med sola lyser. Det er ikke mulig å se noe som helst fornuftig på skjermen, hvert fall ikke noe man kan stille fokus etter. Det er også svært vanskelig å komponere noe når man ikke ser noe på skjermen. Naturlig nok. Rett og slett nesten inntil ubrukelig... Jeg er ikke så opptatt av video, så for min del er ikke dette så viktig. Men jeg er helt sikker på at man får MYE bdre video med en enkelt videokamera enn man får med et avansert SLR. Selv om selve bildebrikka i et SLR er større og man har mulighet for bedre optikk. Men for all del, det er dine og penger og ditt valg. Kjøp hva du vil, og bruk det akkurat sånn du vil... Jeg aner ikke kompetansen din, men med mine 10 barneår innen film og videokameraer må jeg si meg uenig. DSLR bringer fram en filmfølelse som ingen videokameraer kan få fram. HD, større bildekontroll, DOF ++. Det man sparer på kameraet kan man bruke på skulderrig, followfocus, ekstern lydopptaker og z-finder som fjerner problemet ditt. Det er en grunn til at de brukte 5Dmk2 i Dr. House, Iron Man 2 og Gråtassfilmen. Men det kommer ann på bruksområde, som en indiefilmer er mitt 550D verdt sin vekt i platina. 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 D7000 er kanskje det beste valget idag. Er i alle fall det jeg anbefaller. D7000 har den store fordellen av ganske rask autofokus i video modus. Samt bildetkvalitet som kan sammenlignes med D3x Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Og hvis jeg skal velge ETT argument fra en, for min del, lang liste over klønete ting med video på SLR, så må det bli at man ikke kan bruke annet enn skjermen som søker. Jeg har en Nikon D7000 og har gjort enkelte forsøk på video i dagslys, kanskje til og med sola lyser. Det er ikke mulig å se noe som helst fornuftig på skjermen, hvert fall ikke noe man kan stille fokus etter. Det er også svært vanskelig å komponere noe når man ikke ser noe på skjermen. Naturlig nok. Rett og slett nesten inntil ubrukelig... Jeg er ikke så opptatt av video, så for min del er ikke dette så viktig. Men jeg er helt sikker på at man får MYE bdre video med en enkelt videokamera enn man får med et avansert SLR. Selv om selve bildebrikka i et SLR er større og man har mulighet for bedre optikk. Men for all del, det er dine og penger og ditt valg. Kjøp hva du vil, og bruk det akkurat sånn du vil... Jeg aner ikke kompetansen din, men med mine 10 barneår innen film og videokameraer må jeg si meg uenig. DSLR bringer fram en filmfølelse som ingen videokameraer kan få fram. HD, større bildekontroll, DOF ++. Det man sparer på kameraet kan man bruke på skulderrig, followfocus, ekstern lydopptaker og z-finder som fjerner problemet ditt. Det er en grunn til at de brukte 5Dmk2 i Dr. House, Iron Man 2 og Gråtassfilmen. Men det kommer ann på bruksområde, som en indiefilmer er mitt 550D verdt sin vekt i platina. Min kompetanse innen video er enkel å forklare. Svært liten... Og akkurat det du skriver om at jeg kan kjøpe skulderrig, followfocus, ekstern lydopptaker og z-finder for å fjerne problemet mitt er for meg det ANDRE argumentet for å droppe dette. Skulle jeg trenge alt dette for å kunne lage nogenlunde fornuftige videoer med SLR så ville jeg følt meg ganske dust. Så mye utstyr å drasse på for å gjøre noe klønete. Når jeg heller kunne hatt et enkelt, lite kamera som gjør dette vesentlig enklere. Men igjen, dette er kun mine personlige preferanser og meninger. For meg blir det klønete, for andre kan det sikkert være superenkelt å ha alt dette utstyret og en SLR på skulderen for å skyte enkle videoer. Så for all del, det er opp til hver og en... Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Så mye utstyr å drasse på for å gjøre noe klønete. Halve morroa det 2 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Noen ganger sier et bilde mer enn tusen ord... Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) "lite og enkelt" Da ville jeg gått tilbake å sett på Sony A33/A55, Panasonic GH2 eller de minste modellene til CaNikon med video. Eller rett og slett kjøpt Sony HX9V 2 kamerater av meg kjøpte det kameraet nå i mai, og videokvalitet på det var skikkelig imponerende, som ett lite og enkelt kamera med god bildekvalitet så vil jeg si det er optimalt. Ett kamera du alltid har plass til å ha med deg. Endret 31. mai 2011 av Karabin Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Min kompetanse innen video er enkel å forklare. Svært liten... Og akkurat det du skriver om at jeg kan kjøpe skulderrig, followfocus, ekstern lydopptaker og z-finder for å fjerne problemet mitt er for meg det ANDRE argumentet for å droppe dette. Skulle jeg trenge alt dette for å kunne lage nogenlunde fornuftige videoer med SLR så ville jeg følt meg ganske dust. Så mye utstyr å drasse på for å gjøre noe klønete. Når jeg heller kunne hatt et enkelt, lite kamera som gjør dette vesentlig enklere. Men igjen, dette er kun mine personlige preferanser og meninger. For meg blir det klønete, for andre kan det sikkert være superenkelt å ha alt dette utstyret og en SLR på skulderen for å skyte enkle videoer. Så for all del, det er opp til hver og en... Da er det et enkelt valg. Det er veldig gøy å drive på slik, bare ta en titt på forumet til canon hv20/30/40, aner ikke hvor mange mods det ble på disse kameraene. Jeg var på nippet av å kjøpe en HV30 for noen år siden. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Har tenkt litt gjennom det og kjøper ikke nytt kamera, tror jeg vil satse kun på foto fremover. Så jeg beholder a550 og titter nå etter et nytt tele objektiv! Noen som har erfaing med å kjøpe gammelt? Liksom Minolta objektiver fra 80-90 tall. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Optikkutvalget til GH2 er begrenset hvis du teller antall objektiver. Men er utvalget egentlig begrenset? Med utvalget til Panasonic og Olmypus tilsammen, så kan ikke jeg si at det er så mye jeg savner. Nei, ikke nå som Olympus kommer med 12mm og 45mm også(*). (*) Med forbehold om at de to objektivene er bra. Endret 9. juli 2011 av Epp Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Beercan Takk for tipset og har lest mye om disse, ble til slutt en BigBeercan, altså 75-300mm Gleder meg til å hente den i morgen, men den mangler solblender så vet noen om denne fra DX vil passe? Ser det ligger mange på ebay, men jeg får ikke autorisert paypal kontoen min (-.-). Evnt om andre sider som selger orginale/uorgianle og tar Visa som betaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå