tarantell Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hei. Jeg og broren min(vi er så bortskjemte at vi får internett og hver vår datahver) vurderte å bytte til nextgentel, altså vi bruker telenor internett adsl 384/128 (eller noe sånt) også til spørmålet: vi har hatt adsl i nesten ett år(fra telenor) og vil skifte til nextgentel, hvor mye koster det å "bryte" abonnomentet fra telenor sin side? og hvor mye vil det sån cirka koste UTENOM den månentlige betalingen hvis jeg skifter ut fra telenor til nextgentel? takker veldig mye for svar Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Isteden for å ha 2 forskellige internett forbindelser bør dere skaffe nextgentel 2mbit linje adsl med switch som kobler til begge pcene. Tror det er litt billigere, + at dere får mer for penga. (ikke noe gb per måned du kan laste ned greie) --------- Kontraktsbrudd-gebyr Dersom du ønsker å avbryte ditt abonnement før bindingstiden er utløpt, må du betale hele den gjenstående abonnementsavgiften for resterende bindingstid. Øvre gebyrgrense er likevel satt til 750 kroner ved 12 måneders binding, og 1.500 kroner ved 24 måneders binding. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Du kan prøve deg med litt triksing. Si at dere skal flytte, til et sted som Telenor ikke har dekning. Og si at dere vil overføre abonnementet. Da vil de si at de ikke kan levere, og må avbryte kontrakten Det gjorde min far, though han faktisk flyttet :wink: Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Telenor tar 1000 kroner for kontraktsbrudd, så jeg vil vel anbefale å vente til kontraktstiden har gått ut (siden du skrev at du snart hadde hatt det ett år). Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det står da for den gjenstående kontrakts tid. Altså mellomlegget og med en øvre grense på 1000,- spenn. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har også bindingstid hos Telenor,som går ut i desember og da skal jeg skifte til NGT,jeg slipper vel å betale noe gebyr når bindingstiden er gått ut? Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det stemmer ikke at det er kun mellomlegget man må betale om man bryter kontrakten med Telenor ADSL. Prisen er 1000,- uansett hvor lang tid det er igjen av bindingstiden. Hos NextGenTel, derimot, betaler man mellomlegget mellom det man ville ha betalt uten bindingstid og det man har betalt med binding ved oppsigelse før kontraktens utløp. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hos NextGenTel, derimot, betaler man mellomlegget mellom det man ville ha betalt uten bindingstid og det man har betalt med binding ved oppsigelse før kontraktens utløp. Ja, altså dvs. at hvis man sier opp kontrakten så må man tilbake-betale det man har spart, ikke frem til og med bindingstid. Med andre ord, og si opp en kontrakt hos NGT etter 23 mnd (ved en bindingstid på 2 år) f.eks. ville være svært dumt. Å si det opp tre måneder etter at du har fått det ville derimot bare kostet deg kr. 300,- Lenke til kommentar
svalset Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Telenor har ingen pris for kontraktsbrudd etter 12 mnd.. men innen 12 mnd er det en pris på 1000,- Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Man burde fått betalt for kontraktsbrudd med telenor. [/dårlig kommentar] DrE Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 jeg er enig med "." Man burde fått betalt for kontraktsbrudd med telenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå