Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher 2: Assassin of Kings (PC)

Anbefalte innlegg

Ideen er vel at hvis et spill får 5 eller lavere så bør man være forsiktig, mens 6 og opp betyr at sakene er bra, så både 7, 8, og 9 bør være trygge kjøp.

Spent på The Witcher 2 -- sex i spill har aldri fungert før, så jeg lurer fælt på hva CD Projekt kan ha gjort for å få det til å funke nå. Husker spesielt det første The Witcher-spillet som en pinlig opplevelse (fullt på høyde med Dragon Age i så måte).

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ventet lenge på denne anmeldelsen nå, men det var verdt ventingen.

Er veldig enig i 9/10, det er et fantastisk spill som jeg er utrolig fan av, men det har også noen klare problemer med meny, targeting, looting og ikke minst dørene.

Hvis det kommer en liten patch som fikser disse tingene så er det mye som skal til for at dette ikke blir GOTY for meg :) Har enda ikke runnet spillet, men det er ikke langt unna nå.

Har dog brukt ca 40 timer allerede og gleder meg til å gjøre det igjen.

Hvis man syntes spillet blir for lett hvor lenger ute i spillet man kommer så er det bare å sette det på insane, fungerte hvertfall fint for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Spillet slår ikke Mass Effect mener jeg. Men Dragon Age spillene slås veldig bra.

Av alle Oppspinn historier syns jeg ennå Me er best.

Lenke til kommentar

Spillet synes jeg fortjener en 8er og ikke 9er :)

Storyen er kjempeflott!

Utseende og grafikk er fantastisk.

Kampsystemet: Tja, helt ok.

Lengde: I forhold til kartet og alle stedene så er 3 lokasjoner for lite.

Alt i alt, ett veldig bra spill som jeg likte veldig godt og vil gjerne anbefale :)

Greit nok at du syntes 3 lokasjoner er for lite, men da tror jeg ikke du forstår selve konseptet....

Jeg ihvertfall skjønte etterhvert at dette er et spill der du har muligheten til å bestemme hva som skjer videre. F. eks når du kan bestemme hvem av de 2 hovedpersonene du kan støtte, og spille utvikles videre derifra. Når jeg da hadde rundet spillet, fikk jeg med en gang lyst til å spille spillet på nytt, men denne gangen med en annen slutt og ta andre valg : )

Syntes 9/10 er en veldig bra karakter, med tanke på at det er småbugs og småfeil som kan fikses opp i... ellers er det det beste RPG spillet jeg har spilt! (Y)

Ja, jeg skjønner jo at dette er ett spill som bygger videre på en historie, men jeg synes da historien skulle fortsatt isåfall. Slutten legger jo opp til at her kommer det mere, og jeg synes dette er såpass relatert til det vi spiller her at det kunne de ha klart å få med, istede for å lage ett helt nytt spill med bare det.

Jeg synes det var noe mangler her og der og litt hull i storyen. Vet ikke åssen jeg setter sånn vis/skjul boks så gidder ikke å spoile noe :)

Lenke til kommentar

I min erfaring, når PC-gamere snakker om "fordumming" og "konsollifisering" så mener de egentlig at spillene er gjort mer brukervennlige og tilgjengelige for mennesker som har annet å gjøre enn å lese 200-siders manualer. MAO er jeg nå enda mer overbevist om at dette er fantastisk spill.

Lenke til kommentar

I min erfaring, når PC-gamere snakker om "fordumming" og "konsollifisering" så mener de egentlig at spillene er gjort mer brukervennlige og tilgjengelige for mennesker som har annet å gjøre enn å lese 200-siders manualer. MAO er jeg nå enda mer overbevist om at dette er fantastisk spill.

Det er ikke gøy å spille når spillet er forenklet. Slik er ganske så normalt nå til dags. Denne "konsollfiseringen" og fordummingen gjør at jeg føler alle spill er rettet til 12 åringer med downs..

Lenke til kommentar

Det er ikke gøy å spille når spillet er forenklet. Slik er ganske så normalt nå til dags. Denne "konsollfiseringen" og fordummingen gjør at jeg føler alle spill er rettet til 12 åringer med downs..

Beklager men hvis en 12 åringer med down, kan spille dette spille så er jeg faen meg imponert, combaten er jo vanskelig, har spilt en del timer og tatt kayren, men slitter enda med combaten til tider..

Lenke til kommentar

I min erfaring, når PC-gamere snakker om "fordumming" og "konsollifisering" så mener de egentlig at spillene er gjort mer brukervennlige og tilgjengelige for mennesker som har annet å gjøre enn å lese 200-siders manualer.

Her dreier det seg primært om UI, menyer, og interaktivitet (QTEs er det motsatte av interaktivitet), selv om konsollifisering (et synonym for fordumming) i videre forstand betyr at alt designes i enhver forstand som om Gears of War er det endelige målet for utvikling innenfor enhver sjanger.

Nå mener jeg ikke personlig at TW2 er noen stor synder her, de har tross alt brukt PC som lead-platform, og resultatet reflekterer det.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Handlet dette på fredag. Glede meg stort etter de gode anmeldelsene. Men ble litt skuffet over flyten i spillet. Ga det bare 2 timer med spilling, men følte ikke jeg hadde oversikten. Skal gi det noen flere timer etterhvert håper opplevelsen blir bedre da.

Lenke til kommentar

Jeg får prøve å gi en bedre forklaring nå som jeg har lært meg spoiler :D

Når man får introen og kongen blir myrdet, og vi finner senere ut at enda en konge har blitt myrdet. Da sitter jeg og tenker, shit, dette blir ett kappløp mot Letho og de to kameratene hans (som vi også aldri ser og hører bare noe fra den ene når han blir torturert og drept gjennom en av vennene dine.) Men akk, det er ingen fler konger som blir myrdet, bortsett fra Hensel som blir brent på slutten?

Så ikke helt hva som skjedde der.

Når jeg også så Kayren for første gang så tenkte jeg, nice, her er det mye kule monstre å slakte, det var den eneste store "bossen" var noen få andre også, stone golem og noen større arachs eller hva de het =/ Ble for lite Monster Slayer som The Witcher egentlig er.

Jeg satt å venta på noe superstort innenfor historien, men jeg syntes jeg "bare" fikk noe stort :)

Når jeg sa at jeg ville gitt det 8/10 så er jo ikke det en dårlig karakter, jeg syntes bare at noe kunne vært bedre :)

Av en eller annen grunn så kan jeg ikke lese mine egne spoilere :p Jeg trykker ikke noe spesielt for å åpne de?

funker ikke i I.E eller firefox

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Argoniel (spoileren avslører ikke plot fra TW2 men handler om tematikken i The Witcher generelt):

Litt av greien med The Witcher, både i bøkene og ellers, er jo det tilbakevendende spørsmålet om hva som egentlig utgjør et monster; er det bare er ting som drepes med sølvsverdet som er monstre - eller kan menn også være monstre i sin egen rett? Er noen monstre mindre monstrøse enn noen mennesker? Hvor mye monster er egentlig en Witcher i forhold til folk, eller sågar monstrene de er skapt for å drepe? Også videre. :)

Mange av tingene fra fortiden hans som har gitt ham en epitet eller to har handlet om folk, snarere enn tentakkelmonstre. Er jo litt sånn her også, på grunn av alle de politiske og rasemessige spørsmålene som bobler under overflaten. Og av og til over overflaten. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Han er den tøffeste og råeste mutanten du noen gang vil møte. Han er den hvite ulven. Han er The Witcher.
Her smøres det på, disse setningene endte opp i en "blæh" tanke.

Liker spillet, men sliter litt med å få tak på kamp systemet. Er ett stykke inn i kapitel 1, men det er noe som mangler, vet ikke helt hva, men jeg blir ikke helt sugd inn i spillet slik jeg ble med det første. Får se om det endrer seg etter hvert som jeg kommer lenger.

For meg er ikke dette en 9/10 (frem til nå), men karakteren 8-10 på Gamers skala er egentlig helt lik og blir kun differensiert av personlig smak, så hvilken av de tre ett spill ender opp med blir helt likegyldig slik jeg leser kriteriene (ser også at noen andre burde lese seg litt opp på dette, da de ser ut til å legge sine egne premisser på hva f.eks en 7'er er, hint: karakteren er klikk bar ;)). Det blir ett sterkt spill uansett.

Lenke til kommentar

Fikk veldig lyst til å spille dette nå :p, men jeg har alldrig spilt igjennom nr.1, hvor nødvendig er det å ha gjort det for å kunne nyte dette spillet?

Så langt jeg har kommet, og etter hva jeg har lest andre har skrevet, ikke spesielt nødvendig. Men det første er ett bra spill, så det er helt klart verdt å spille igjennom om man liker rpg, og man får det vel til en billig penge, jeg kjøpte eneren i fjor på steam til ca 125 kr (er kanskje enda billigere når rundt om kring), så om man ikke liker det så er det ikke store tapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...