ATWindsor Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hvorfor kjører alle(?) konsollspill med enten 30 eller 60 FPS? Hvorfor ikke 40, 50 eller et sted imellom? Gjør de?`Svært mange spill kjører ikke på konstant framerate. AtW Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ja det er ihvertfall slik jeg har fått det for meg. Selvfølgelig kan jo også konsollspill slite med fpsdrop, men det virker som det prøver å holde seg til enten 30 eller 60 fps. Men det er sikkert andre på forumet som vet det. del_diablo: Takk for grundig svar Lenke til kommentar
lyon Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Hadde vært digg om det var sant, er jo inne i tidsperspektivet som ble sagt, men hvordan kan han vite det...? Endret 13. juni 2011 av lyon Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hadde vært digg om det var sant, er jo inne i tidsperspektivet som ble sagt, men hvordan kan han vite det...? Før E3 så var jeg sikker på at Nintendo ville forsøke å lansere konsollen før neste E3 på samme måte som med 3DS. Etter å ha sett hvor lite utviklet softwaren til Wii U var på E3, så heller jeg imidlertid mer mot senere på året slik at de får en full E3 til for å vise frem software. Det hadde dog vært genialt om Sega hadde rett. Det går jo et rykte (rapportert fra flere steder) om at Wii U går inn i produksjon i oktober, i så fall vil det være veldig lite økonomisk å vente et helt år på å gå i gang med salget. La oss håpe Nintendo er kommet lengre med software enn E3 hintet om - og at en release i mai-juni-juli med noen porter av Darksiders 2 og Tekken pluss et par førstepartsspill er innenfor rekkevidde! 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kilde? Betyr det at du ikke vet hvordan de første Zelda-spillene var? Det betyr at du ikke har noe grunnlag for å vite hva massemarkedet ønsker. Klart jeg har det. Det er bare å se på hva som selger. 3D-Mario selger ikke konsoller. Det gjør 2D-Mario. By May 2010, Nintendo had sold 8.84 million copies of Super Mario Galaxy worldwide. http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_Galaxy Med 9 mill solgte enheter er det ikke noe tvil om at SMG var med på å selge Wii. Å påstå noe annet er rett og slett galskap. Dette med "unik hook" er tull som ikke selger spill. Kanskje, kanskje ikke. Det kan du ikke vite sikkert. Og poenget mitt er vel strengt tatt at serien har forbedret seg på flere punkt enn bare oppgaveløsingen. Hva disse forbedringene har gjort med salgspotensialet er urelevant for poenget mitt. Kommentaren min var en reaksjon på din påstand om at Nintendo fokuserer på puzzles. De har lagt til flere puzzles, men de har også lagt til en hel del andre ting. Økte salget av Wii da SMG kom ut? Det gjorde det ikke, såvidt jeg husker. Altså solgte ikke SMG konsoller. Og forbedre oppgaveløsningen? Zelda har blitt ødelagt med for mye "oppgaveløsning". Hvilke andre ting mener du de har lagt til? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Dette med "unik hook" er tull som ikke selger spill. Serien går bare videre nedover, og jeg frykter at Skyward Sword blir bunnen (og slutten). Det har du all rett til å frykte. Imens kan jeg, Leflus, taterfyrings og de andre her, i tillegg til millioner rundt om i verden kose oss med Skyward Sword når det kommer ut. Dere får kose dere, men dessverre kommer ikke spillet til å selge noe bra, og massemarkedet vil legge Zelda for hat. *Snip* Nå må jeg si at jeg er svært uenig med deg nå at jeg går personlig innpå deg. Du snakker mest om at Zelda må forbli helt rent for puzzle og heller retter mot spill som... God of War. Det er det spillet jeg kan sammenligne det du er ute etter. Eller Devil May Cry der Lock on system er lagt til. Du er altså ute etter Zelda spillene fra NES, der puzzle er så lite integrert og vil at Nintendo skal fortsette slik. La meg si deg en ting; hvorfor tror du Zelda har vært en sikkelig suksess etter A Link to the Past* og at oppfølgeren, Ocarina of Time, ble verdens beste spill? Utvikling. Puzzle er og alltid ha vært et element i Zelda spillene, om du ikke liker det eller ei. At det blir mer av dette er bare positiv. Spillet blir da mer utfordrende enn å bare gå gjennom brettene, buttonsmashe så gå videre, lik det vi ser fra God of War serien. At Skyward Sword har puzzle selv mot fienden er utrolig oppfinnsomt og spennende Nintendo kunne gjøre med moition plus. Dette kan jo også sammenlignes med Zelda II Link's Adventure der du må enten slå over eller nede. Med Skyward Sword må du finne riktig svakepunkt i 3D omgivelse sammenlignet med 2D. Om man kan si at Skyward Sword har puzzle mot fienden i denne sammenligningen kan man jammen meg også sammenligne dette med Link's Adventure. Forskjellen er bare dimensjonen. Jeg tror også at du har annerledes syn på hva puzzle er imotsetning til meg og/eller andre er på forumet. At du er så misfornøyd med det du ser på Zeldas neste storspill kan du bare droppe å spille det. *NES spillene var også en suksess, men ble enda større etter SNES Zelda har faktisk vært en nedtur siden Ocarina of Time. Puzzles var aldri en stor del av Zelda tidligere, men når de nå snakker om Skyward Sword, nevner de puzzles omtrent i annenhver setning. Nei, Zelda TAoL hadde ikke noe særlig med "puzzles". Selv fiendene som hevet og senket skjoldet var en action-opplevelse. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Nei, det er det virkelig ikke. Men jeg liker ikke linja Nintendo har lagt seg på med å bruke forrige generasjons maskinvare, eksempelvis Wii, DS og 3DS. Wii kunne godt vært en hardcorekonsoll hvis teknologien var på linje med PS360. Den såkalte hardcoremengden vil ikke ha en konsoll med forrige generasjon grafikk. Kontrollsystemet var aldri et problem for at Wii ikke kunne være hardcore, maskinvaren var. Det er unødvendig å gjøre en konsoll veldig teknisk og dyr når man kan selge som hakka møkk til en billigere penge og fortsatt tjene penger på det. Du fokuserer veldig mye på maskinvaren, men den er egentlig veldig lite relevant. Den er bare der for å kjøre spillene, og det er de som betyr noe. Hardcore-spillerne er et lite mindretall sammenlignet med alle som ikke bryr seg om teknologi og grafikk. Feil. Hardcore-spilleren kjøper masse spill. Det gjør ikke casual-spilleren. Hvis du faktisk leser det jeg skriver, vil du se at jeg skriver at hardcore-spillere er få sammenlignet med massemarkedet. Og som vi ser på Wii, selger suksess-spillene mye bedre enn selv det mestselgende spillet på hhv. 360 og PS3. Det sier litt om at dine fabuleringer om hvem som kjøper spill ikke henger sammen med virkeligheten. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Klart jeg har det. Det er bare å se på hva som selger. Jeg kjenner at jeg er ufattelig lei av at du kommer her med kontroversielle, ubegrunnede påstander hele tiden. Du repeterer det samme mølet, selv om vi flere ganger har vist store hull i logikken ditt. Jeg vet ikke hvem du skriver for, men du kan ihvertfall ikke skrive for noen av oss her, for du argumenterer jo ikke i det hele tatt. Jeg kan slenge ut en påstand om at jorden er flat - men den blir ikke riktigere av at jeg slenger den ut. Så fra nå av så foreslår jeg at du argumenterer eller bare slutter. INGEN er interesserte i de latterlige påstandene dine - og enda mindre når du aldri gidder å forklare hvorfor du mener ting, svare på konstruktive svar, ta hensyn til fakta osv. Jeg siterer her en ting du totalt har oversett: Mest solgte Zelda-Spill i millioner:Ocarina of Time (7.6) Twilight Princess (7.3) The Legend of Zelda (6.5) Link's Awakening (6.0) A Link to the Past (4.6) Adventure of Link (4.4) Phantom Hourglass (4.1) Majora's Mask (3) Men dette er bare et av mange hull i logikken din. Svar skikkelig på de hullene du, eller bare dropp å svare overhodet. Endret 14. juni 2011 av taterfyrings 2 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Dette med "unik hook" er tull som ikke selger spill. Serien går bare videre nedover, og jeg frykter at Skyward Sword blir bunnen (og slutten). Det har du all rett til å frykte. Imens kan jeg, Leflus, taterfyrings og de andre her, i tillegg til millioner rundt om i verden kose oss med Skyward Sword når det kommer ut. Dere får kose dere, men dessverre kommer ikke spillet til å selge noe bra, og massemarkedet vil legge Zelda for hat. *Snip* Nå må jeg si at jeg er svært uenig med deg nå at jeg går personlig innpå deg. Du snakker mest om at Zelda må forbli helt rent for puzzle og heller retter mot spill som... God of War. Det er det spillet jeg kan sammenligne det du er ute etter. Eller Devil May Cry der Lock on system er lagt til. Du er altså ute etter Zelda spillene fra NES, der puzzle er så lite integrert og vil at Nintendo skal fortsette slik. La meg si deg en ting; hvorfor tror du Zelda har vært en sikkelig suksess etter A Link to the Past* og at oppfølgeren, Ocarina of Time, ble verdens beste spill? Utvikling. Puzzle er og alltid ha vært et element i Zelda spillene, om du ikke liker det eller ei. At det blir mer av dette er bare positiv. Spillet blir da mer utfordrende enn å bare gå gjennom brettene, buttonsmashe så gå videre, lik det vi ser fra God of War serien. At Skyward Sword har puzzle selv mot fienden er utrolig oppfinnsomt og spennende Nintendo kunne gjøre med moition plus. Dette kan jo også sammenlignes med Zelda II Link's Adventure der du må enten slå over eller nede. Med Skyward Sword må du finne riktig svakepunkt i 3D omgivelse sammenlignet med 2D. Om man kan si at Skyward Sword har puzzle mot fienden i denne sammenligningen kan man jammen meg også sammenligne dette med Link's Adventure. Forskjellen er bare dimensjonen. Jeg tror også at du har annerledes syn på hva puzzle er imotsetning til meg og/eller andre er på forumet. At du er så misfornøyd med det du ser på Zeldas neste storspill kan du bare droppe å spille det. *NES spillene var også en suksess, men ble enda større etter SNES Zelda har faktisk vært en nedtur siden Ocarina of Time. Puzzles var aldri en stor del av Zelda tidligere, men når de nå snakker om Skyward Sword, nevner de puzzles omtrent i annenhver setning. Nei, Zelda TAoL hadde ikke noe særlig med "puzzles". Selv fiendene som hevet og senket skjoldet var en action-opplevelse. Jeg vil gjerne at du kommer med kilder at Zelda spillene har vært en nedtur etter OoT. Zelda universe sin liste tatt fra NPD OoT på første, etterfulgt av Zelda fra NES. Disse to har solgt mye og grunnet til det er vel åpenbart? Der ser vi Twilight Princess på 3. plass ettfulgt av ALttP og Wind Waker. At disse selges så bra skyldes vel... suksess? "Selv fiendene som hevet og senket skjoldet var en action-opplevelse" - TAoL *Selv fiendene som hevet sverdene/skjoldet i 3D omgivelse er en action-opplevelse* - Skyward Sword Om vi skal si på din måte. Endret 14. juni 2011 av nKyb Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg vil gjerne at du kommer med kilder at Zelda spillene har vært en nedtur etter OoT. Zelda universe sin liste tatt fra NPD OoT på første, etterfulgt av Zelda fra NES. Disse to har solgt mye og grunnet til det er vel åpenbart? Der ser vi Twilight Princess på 3. plass ettfulgt av ALttP og Wind Waker. At disse selges så bra skyldes vel... suksess? Om du ser skikkelig etter på den listen der, så ser du at tallene fra Twilight Princess på gamecube kommer for seg selv lengre nede, altså ville Twilight Princess ligger like bak det orginale Zelda på den listen der. Listen er imidlertid snart tre år siden, og etter en del søking på nettet, virker det som om Twilight Princess per i dag er forbi. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg vil gjerne at du kommer med kilder at Zelda spillene har vært en nedtur etter OoT. Zelda universe sin liste tatt fra NPD OoT på første, etterfulgt av Zelda fra NES. Disse to har solgt mye og grunnet til det er vel åpenbart? Der ser vi Twilight Princess på 3. plass ettfulgt av ALttP og Wind Waker. At disse selges så bra skyldes vel... suksess? Om du ser skikkelig etter på den listen der, så ser du at tallene fra Twilight Princess på gamecube kommer for seg selv lengre nede, altså ville Twilight Princess ligger like bak det orginale Zelda på den listen der. Listen er imidlertid snart tre år siden, og etter en del søking på nettet, virker det som om Twilight Princess per i dag er forbi. Jepp, skulle holde det som et motargument dersom Pjassop i det hele tatt kommer med en av sine tåpelige kommentarer, men du måte jo ødelegge Allikevel så ser jeg frem til å høre fra han. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jepp, skulle holde det som et motargument dersom Pjassop i det hele tatt kommer med en av sine tåpelige kommentarer, men du måte jo ødelegge Allikevel så ser jeg frem til å høre fra han. Haha, sorry. Var selvsagt ikke meningen å ødelegge argumentet ditt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvis du faktisk leser det jeg skriver, vil du se at jeg skriver at hardcore-spillere er få sammenlignet med massemarkedet. Og som vi ser på Wii, selger suksess-spillene mye bedre enn selv det mestselgende spillet på hhv. 360 og PS3. Det sier litt om at dine fabuleringer om hvem som kjøper spill ikke henger sammen med virkeligheten. Hva regner du som "suksessspillene"? Det hadde vært litt interessant å se totale tall for mange tilter, Nintendo-spill har en tendens til å være noen få spill som selger veldig mye, mens på de andre konsollene er det gjene flere som selger ganske mye. AtW Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hva regner du som "suksessspillene"? Det hadde vært litt interessant å se totale tall for mange tilter, Nintendo-spill har en tendens til å være noen få spill som selger veldig mye, mens på de andre konsollene er det gjene flere som selger ganske mye. AtW Se f.eks her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games Ganske interessant. 9 av de 11 mest solgte XBox360 spillene er fps (4x COD, 3x Halo og 2x gears of War) . De to siste er GTA 4 og Fable II. Ekstremt ensartet liste. Av de 14 mest solgte Wii spillene er 9 erketypiske "Casual spill". (Dansespill, mini/partyspill og bevegelsesstyrte sportsspill). Det eneste litt voldelige spillet på listen til Wii er Smash Bros. Ellers er det 3 plattformspill, ett racingspill (Mario Kart) PS3 skiller seg ut ved faktisk å ha en skikkelig variert liste. Racing, skytespill og eventyr er alle bra representert. Direkte på kommentaren: Wii har veldig mange spill som selger mye, men første FPS kommer på 32. plass med 1.8 mill solgte. For å gjøre dikusjonen litt ryddigere foreslår jeg at vi dropper begrep som "massemarkedet" og "Hardcore spill". C.O.D treffer helt klart et massemarked, og gaming blir ikke stort mer hardcore enn å samle alle stjernene i SMG2. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Philber Desanexs påstander er interessante. Fordi Wii-spillene er såkalt "casual" så er alle akkurat det samme, men PS3 har skikkelig varierte spill? Hva er det som går igjen på topplisten på PS3? FPS og kjøring. Ikke akkurat stor variasjon. Listen på Wii er faktisk langt mer variert. Klart jeg har det. Det er bare å se på hva som selger. Jeg kjenner at jeg er ufattelig lei av at du kommer her med kontroversielle, ubegrunnede påstander hele tiden. Du repeterer det samme mølet, selv om vi flere ganger har vist store hull i logikken ditt. Jeg vet ikke hvem du skriver for, men du kan ihvertfall ikke skrive for noen av oss her, for du argumenterer jo ikke i det hele tatt. Jeg kan slenge ut en påstand om at jorden er flat - men den blir ikke riktigere av at jeg slenger den ut. Så fra nå av så foreslår jeg at du argumenterer eller bare slutter. INGEN er interesserte i de latterlige påstandene dine - og enda mindre når du aldri gidder å forklare hvorfor du mener ting, svare på konstruktive svar, ta hensyn til fakta osv. Jeg siterer her en ting du totalt har oversett: Mest solgte Zelda-Spill i millioner:Ocarina of Time (7.6) Twilight Princess (7.3) The Legend of Zelda (6.5) Link's Awakening (6.0) A Link to the Past (4.6) Adventure of Link (4.4) Phantom Hourglass (4.1) Majora's Mask (3) Men dette er bare et av mange hull i logikken din. Svar skikkelig på de hullene du, eller bare dropp å svare overhodet. Det var dette med personangrep igjen da. Det blir håpløst når du ikke klarer å forholde deg saklig. Det du overser i listen din er konteksten (hvordan tidene så ut da spillet kom ut). Mer gidder jeg ikke å si, da jeg ikke ønsker å kaste bort tid på folk som ikke klarer å la være å komme med personangrep hele tiden. Endret 15. juni 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Kan vi ikke alle være venner? Jeg ser ikke noe personangrep over, men det er da meg da. Selv har jeg aldri kommet skikkelig inn i Zelda-spillene, har Twilight Princess, men mistet totalt interessen ca midtveis i første tempel. Det Zelda-spillet jeg har likt best å spille selv, var et av de gamle jeg spilte på GameBoy, Link's Awakening tror jeg, men det jeg har fått best spillopplevelse av var Ocarina of Time, da jeg satt sammen med en kompis og opplevde spillet sammen med ham. Han spilte, jeg fikk aldri til det spillet. Men jeg var med som "reisepartner" og det var ganske så digg. Når det gjelder salgstallene, så er min første tanke at 6 millioner spill for 20 år siden er ganske så mye mer imponerende enn 6 millioner i dag, med tanke på hvor liten spillbransjen var den gang i forhold til nå. Men 6 millioner er *veldig* bra uansett. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Husk at Nintendo alene skapte spillindustrien etter den totale kollapsen (alle har vel hørt historien om E.T.-spillene som ble begravet i ørkenen eller noe slikt?). NES var et fenomen i seg selv, og du kan ikke sammenligne salgstallene fra da direkte med slik det er i dag, da situasjonen var en annen (i tillegg til ting som at at Nintendo ofte hadde problemer med å produsere nok kassetter, m.m.). Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Philber Desanexs påstander er interessante. Fordi Wii-spillene er såkalt "casual" så er alle akkurat det samme, men PS3 har skikkelig varierte spill? Du har fullstendig rett og jeg legger meg flat...spillene på Wii listen er forskjellige selv om veldig mange passer i den store "Casual" sekken. Jeg fikk sjokk over at man må utrolig langt ned på lista for å finne et skytespill. Metroid Other M er en stor greie blant Nintendo-fansen, men ikke engang med på topp 100 listen over solgte spill til Wii! Jeg var overrasket over at PS3 og XBox360 hadde så forskjellige lister. Jeg har stort sett satt dem i samme bås. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg var overrasket over at PS3 og XBox360 hadde så forskjellige lister. Jeg har stort sett satt dem i samme bås. Eh... Jeg synes at det blir rart å basere seg på wikipedia når listene er såpass unøyaktige. Klikker dere på de ulike spillene vil dere se at mange av salgstallene ikke har blitt oppdaterte på flere år. Ser man på NPD og europeiske salgslister er det svært liten forskjell på spillsmaken til 360- og PS3-spillere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg