lyon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) NG3-Razor's Edge vil kunne spilles som DS versjonen av Ninja Gaiden Syntes det er artig at man kan velge begge måter å spille;) Ninja Gaiden DS funket veldig bra, selv om det blei litt vel mye Ultimate Attacks og litt for enkelt pga det. Endret 9. juni 2011 av lyon Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 NG3-Razor's Edge vil kunne spilles som DS versjonen av Ninja Gaiden Syntes det er artig at man kan velge begge måter å spille;) Ninja Gaiden DS funket veldig bra, selv om det blei litt vel mye Ultimate Attacks og litt for enkelt pga det. Jeg har ikke spilt DS-versjonen (enda), men det er alltid kult at de gir deg slike valg ja. Blir spennende! Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Synes det er litt trist at utviklere glemmer Wiimoten når de utvikler spill till WiiU. Wiimote med motion plus hadde passet bra til spill som Ninja Gaiden 3 Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ninja Gaiden med Wiimote hadde vært rått, samme med det nye Star Wars som kommer til 360/Kinect. Lenke til kommentar
lyon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Ikke helt enig der. Ninja Gaiden handler om kjapt gameplay med mange kombinasjoner og responsiv kontroll. En får ikke det fra motion plus på samme måte. Iallefall om du spiller hardcore som meg:P Dog noen andre spill i sjangeren kan jeg være enig i. Endret 9. juni 2011 av lyon Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Så vidt jeg vet har vi ikke hørt om noen spill fra Activision for Wii U enda, men en representant for Activision har dette å si om plattformen: We will be supporting the Wii U. You bet against Nintendo at your peril. - Activision Publishing CEO Eric Hirshberg En av tingene jeg har mest lyst på å se på Wii U er en Mass Effect-Trilogy med alle tre ME-spillene (jeg vet dette er usannsynlig siden MS publiserte det første spillet). EA har nå kommentert mulighetene for ME på Wii U: I can't say we are going to do it on the Wii U, but you can imagine what we could do with that controller in the Mass Effect universe. It feels like a really nice fit, but we'll announce that when the time is right. - EA Games chief Frank Gibeau Synes det er litt trist at utviklere glemmer Wiimoten når de utvikler spill till WiiU. Wiimote med motion plus hadde passet bra til spill som Ninja Gaiden 3 Jeg er enig og uenig. Synes ikke motion-kontroll passer spesielt godt til Ninja Gaiden, men det vil være veldig trist om ikke spill som Zelda, Okami, Metroid, Resident Evil osv som fungerte fantastisk med wiimoten, ikke skal fortsette å benytte seg av denne. Ninja Gaiden med Wiimote hadde vært rått, samme med det nye Star Wars som kommer til 360/Kinect. At det enda ikke finnes et Star Wars-spill til Move/Wiimote+ er bare helt utrolig. Så mye potensiale som finnes her Får håpe Lucasarts tar til vettet snart (det ville jo garantert solgt millioner også). Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke helt enig der. Ninja Gaiden handler om kjapt gameplay med mange kombinasjoner og responsiv kontroll. En får ikke det fra motion plus på samme måte. Iallefall om du spiller hardcore som meg:P Dog noen andre spill i sjangeren kan jeg være enig i. Jeg er enig det også. Det er bare det at jeg ønsker meg et bra ninjaspill der Wiimote blir brukt. Jeg hadde aldri spilt et Ninja Gaiden før og ble helt frelst av serien da Sigma 2 kom, for da kjøpte jeg det første for å prøve det. Det første jeg tenkte var at det var et voksent Mini Ninjas. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Ken Levine (System Shock 2, Bioshock) var med i den videoen med forskjellige utviklere som kommenterte Wii U-konsollen på Nintendos konferanse. Her er et intervju med han der han sier at ingen Bioshock er under planlegging for Wii U, men at han er en Nintendo-fanboy. Alltid koselig å se slikt. Endret 9. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
lyon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke helt enig der. Ninja Gaiden handler om kjapt gameplay med mange kombinasjoner og responsiv kontroll. En får ikke det fra motion plus på samme måte. Iallefall om du spiller hardcore som meg:P Dog noen andre spill i sjangeren kan jeg være enig i. Jeg er enig det også. Det er bare det at jeg ønsker meg et bra ninjaspill der Wiimote blir brukt. Jeg hadde aldri spilt et Ninja Gaiden før og ble helt frelst av serien da Sigma 2 kom, for da kjøpte jeg det første for å prøve det. Det første jeg tenkte var at det var et voksent Mini Ninjas. Skjønner, artig at du falt for spillet da;) Selv om NG2 (x360)er bedre generelt. Ja hehe, NG1 er meget bra også. Måtte vært et spill med mer realistiske angrep og hvor ting ikke skal gå så kjapt kanskje. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har spilt NG Dragon Sword på DS. Det er ikke særlig lett å kontrollere, du styrer ALT med stylusen. Piltastene og knappene er ikke brukt. Altså går du med å holde stylusen iro på en side av skjermen, og swiper den forskjellige retninger for forskjellige angrep, eller swiper den opp for å hoppe. Følte jeg bare satt og stabba ihjel skjermen min. Så jeg spilte ikke særlig lenge. Lenke til kommentar
lyon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Piltast(ene) er faktisk blokk da, slik at man ruller ved å holde blokk og så "tappe" på skjermen i den retningen du vil rulle. Var litt rart i starten, men funka bra med trening slik som det meste. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Her er et intervju med han der han sier at ingen Bioshock er under planlegging for Wii U, men at han er en Nintendo-fanboy. Alltid koselig å se slikt. Virker som han er på gli da Bioshock Infinite skal lanseres sommeren neste år. Virker som alt for god timing til å misse Wii U-lanseringen. Ellers var Wii U-annonseringer fra de store japanske utviklere savnet på E3: Capcom, Konami, Square-Enix og Sega. Tipper vi får se mer i forbindelse med TGS i september og/eller at Nintendo kjører en egen høstkonferanse i Japan som de bruker å gjøre. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Her er et intervju med han der han sier at ingen Bioshock er under planlegging for Wii U, men at han er en Nintendo-fanboy. Alltid koselig å se slikt. Virker som han er på gli da Bioshock Infinite skal lanseres sommeren neste år. Virker som alt for god timing til å misse Wii U-lanseringen. Ellers var Wii U-annonseringer fra de store japanske utviklere savnet på E3: Capcom, Konami, Square-Enix og Sega. Tipper vi får se mer i forbindelse med TGS i september og/eller at Nintendo kjører en egen høstkonferanse i Japan som de bruker å gjøre. De misset PS3 under et år at den kom ut, og med mindre Wii U slår absolutt alt av pre-order rekorder tviler jeg på annet enn en port et stykke inn i 2013. Men håper de som ikke eier PS360 får opplevd BioInfinite, hvis det første BioShock er noe å dømme etter vil det bli et av tidenes beste spill. Og jeg er storfornøyd med at jeg får spille hele greia med Move. Gleder meg! Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Nei, det er det virkelig ikke. Men jeg liker ikke linja Nintendo har lagt seg på med å bruke forrige generasjons maskinvare, eksempelvis Wii, DS og 3DS. Wii kunne godt vært en hardcorekonsoll hvis teknologien var på linje med PS360. Den såkalte hardcoremengden vil ikke ha en konsoll med forrige generasjon grafikk. Kontrollsystemet var aldri et problem for at Wii ikke kunne være hardcore, maskinvaren var. Det er unødvendig å gjøre en konsoll veldig teknisk og dyr når man kan selge som hakka møkk til en billigere penge og fortsatt tjene penger på det. Du fokuserer veldig mye på maskinvaren, men den er egentlig veldig lite relevant. Den er bare der for å kjøre spillene, og det er de som betyr noe. Hardcore-spillerne er et lite mindretall sammenlignet med alle som ikke bryr seg om teknologi og grafikk. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Zelda er et action eventyrspill og jo, det har innehold masse puzzle. La meg gi deg et av mange eksempler som er på de alle fleste Zelda spillene; block-puzzle Morsomt at du viser til Twilight Princess, siden den jo nettopp har gått nettopp lenger bort fra det Zelda egentlig er. Det er fordi de andre Zelda spillene er vanskelig å finne. Pluss jeg skrev et av mange Zelda puzzle. Block puzzle er et veldig kjent puzzle i Zelda spillene at det har blitt tradisjon. Masse puzzle å se her. Denne videoklippen er en walkthrough, noe som jeg egentlig ville unngå. Og sist og ikke minst, jeg ser ingen form for personlig angrep fra taterfyrings innlegg som du siterte der. Han kom med fakta opplysninger om når Nintendo satte inn puzzle'ene i Zelda spillene. Hvis du leser hele innlegget, så ser du at han begynner med personangrep som "naiv og meget ukritisk". Og som du selv egentlig påpeker: Zelda har beveget seg lenger og lenger bort fra det som faktisk var Zelda-essensen. Fra tidlige Zelda med action og eventyr, og til Skyward Sword, der selv det å slåss mot fiender visstnok var "puzzles". Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Problemet mitt med Wii og Wii U er ikke at det er casual, men at Nintendo ikke ser ut til å bry seg om gamle, trofaste hardcore fans. (med hardcore mener jeg folk som spiller ett spill som Zelda pga historien osv og gjør sitt beste for å fullføre det, og faktisk bryr seg om highscore i spill som Resi: The Mercenaries.) For å s det kort er jeg en smule interessert i Wii U, men de må overbevise meg om at de har fått tilbake den gamle formen og ikke fortsatt satser på casual-markedet. Poenget er at jeg er en fan av gammel Nintendo, men det virker ikke som om Nintendo selv er det. Du er ikke fan av gamle Nintendo (NES, SNES). Du er en fan av nye, "hardcore"-Nintendo. Gamle Nintendo hadde spill der spillgleden var i høysetet, og som ikke ble vannet ut med tåpelige "dype" historier og slikt. Gamle Nintendo var arcade/action. Nye Nintendo er å bygge et helt Zelda-spill på "puzzles". Gamle Nintendo skapte hele spillindustrien på nytt etter at andre hadde drept den. Nye Nintendo lagde N64 og GameCube, hardcore-konsoller som ikke lenger appellerte til massemarkedet. Noe av gamle Nintendo kom tilbake med Wii. Wii Sports, New Super Mario Bros. Wii, osv. Men så kom nye Nintendo med søppel som Metroid: Other M. Nå virker det som nye ("hardcore") Nintendo har tatt over fullstendig. Wii var på vei til å bli som NES og SNES. Wii U ser ut til å bli N64 og GameCube (spill som ikke selger, osv.). Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Zelda-serien slik som den har utviklet seg er en veldig unik spilltype, og det er veldig få andre spill som egentlig ligner på de moderne Zelda-spillene. Blant annet på grunn av det, så har de moderne Zelda-spillene veldig mange fans, men unner ikke du disse fansene å fremdeles kunne spille slike spill? Selger Zelda-spill? Ifølge Wikipedia er ikke TP engang på topp 10-listen for Wii. På den andre siden så finnes det jo tonnevis av actionspill, så selv om du ønsker at Zelda skal bli et rent actionspill, så har jo du og Malstrom faktisk en rekke alternativer. Vi som liker moderne Zelda har ikke det - synes ikke du da det er såpass viktig med mangfoldet i spillverdenen at vi tross alt bevarer den egenarten som Zelda har utviklet seg? Zelda har en egenart, og jo nyere Zelda-spillet er, desto mer har serien fjernet seg fra det Zelda en gang var. I Skyward Sword er det visst "puzzles" som er i fokus. Selv når du kjemper mot fiender! Det som har skjedd er at Nintendo har fulgt resten av markedet mot "dype" spill med "puzzles" og alt slikt. Hvorfor gjør de det fremfor å lage spill som faktisk selger? Sist, så lurer jeg på hva som er motivasjonen din til å skrive det du skriver om Zelda. Er det fordi du tror Nintendo har større salgspotensial med å gi ut Zelda-spill av den gamle typen? Er det fordi du sitter hjemme og ikke vet hva du skal spille? I så fall er jeg sikker på at både jeg (og andre her inne) kan gi deg en rekke gode råd på spill som minner om det orginale Zelda. Eller har det en annen grunn? Det ville vært interessant for diskusjonen om du oppgav din motivasjon for å skrive det du skriver. Det er bare trist å se at Nintendo ødelegger spillserier som Metroid og Zelda. Trist og faktisk ganske irriterende. Hvorfor måtte de absolutt kjøre på med dette "maternal instincts"-tullet i MOM? Hvorfor custscenes man ikke kunne hoppe over? Hvorfor alt søppelet? Hvorfor fylle Zelda med enda flere "puzzles"? Det er greit å ha et og annet, men nå baserer de jo i større og større grad hele spillet på det. Det er ikke det folk vil ha. Og med "folk" mener jeg massemarkedet. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Synd for massemarkedet da. Massemarkedet er ikke synonymt med det jeg vil ha i et Zelda ihvertfall. På langt nært faktisk. Sånn off-topic: Gleder meg til å komma hjem til Stavanger i morgen og sette meg ned med Ocarina of time Skal runde både det og Majoras mask de nærmeste ukene! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Selger Zelda-spill? Ifølge Wikipedia er ikke TP engang på topp 10-listen for Wii. Ifølge Wikipedia lå det på ca. 6 millioner solgte kopier i 2008. Det betyr at det er det i verste fall er det mest solgte Zelda-spillet siden Ocarina of Time. I Skyward Sword er det visst "puzzles" som er i fokus. Selv når du kjemper mot fiender! Puzzles har, som taterfyrings har vært inne på, vært en viktig del av serien i rundt 20 år. Bossfights har jo vært puzzles i lang, lang tid. Om det vil fungere like bra med de mindre fiender gjenstår å se. Bare husk på at puzzles nødvendigvis ikke trenger å være Sudoku eller intrikate gåter. Jeg tviler på at Nintendo er dumme nok til å bremse opp spillet på den måten. Det kan ganske enkelt være snakk om å finne fiendens svake punkt. 2 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 *snip* Ja, jeg påpekte selv at Zelda har og alltid har vært et action eventyr spill med puzzle elementer med unntak av den alle første Zelda spillet. Skyward Sword har ikke gått så langt fra Zelda-essensen, faktisk gjort den enda mer spennende som vi har sett så langt. Med Wii moition plus kan Nintendo gjøre mer enn det vi har sett og er vant til; moition puzzle som jeg vil kalle det. Eksempler på at Zelda har vært et eventyr spill med puzzle elementer: Zelda II: Link's Adventure: Fienden med skjoldet der man må enten slå under eller overkroppen er i seg selv en puzzle mot fienden. En puzzle trenger ikke å være så komplisert heller. Så og si nesten alle bossene i A Link to the Past er en puzzle. (Gjelder alle nyere Zelda spillene etter ALttP også) Ocarina of Time: Selv om man ikke tenker over dette så er mange av disse små fiendene en puzzle i seg selv. Skullwalltula der man må vente på at den snur seg og ikke bare fyrer løs på den. Dark Link, Lizalfos, Wolfos, Stalfos osv. At man på Skyward Sword må slå på fiendens svake punkt ved å rette sverdet i riktig retning er bare utfordrende og oppfriskende hver gang man møter den samme fienden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg