Philber Desanex Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) PowerPC 7 er forresten 2010-teknologi - betydelig mer avansert enn ha vi er vant til fra Nintendo. Vi vet selsagt ikke akkurat hvilken versjon det er, men selv de dårligste versjonene skal være rimelig mye kraftigere enn PS360. Hvor har du infoen om prosessoren fra? Har du en link til en artikkel eller er det bare rykter ennå? Se dette http://www.legitreviews.com/news/10857/ IBM bekrefter at det er samme teknologi som i "Watson" Det vil si Power7 teknologi. Jeg må si jeg er mildt overrasket over at Nintendo satser sånn på brutal kraft. Trodde egentlig de ville gå for "god nok" ytelse. PS360 blir i alle fall totalt parkert. Endret 9. juni 2011 av Philber Desanex Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Skyward Sword kommer ikke til Wii U slik det var rykter om. http://wii.ign.com/articles/117/1174776p1.html Gjør ikkeno, jeg selger ikke Wii'n jeg har allerede anyway. Kommer aldri til å selge min heller, selv om Wii U blir bakoverkompatibel med Wii-spill. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Et par andre nyheter: Miyamoto bekrefter i et intevju at de undersøker mulighetene for å bruke en 3DS som kontroller. De undersøker også mulighetene for å ta med tabletkontrolleren til venner å bruke den der. ID Software virker ikke interesserte i Wii U. En representant for Ubisoft sier dette om Wii U sin online: "The first is the ability for individuals to make accounts. Rather than a machine having an account, each individual user has an account. "Equivilent to a gamertag on Xbox Live?" "Yeah, exactly," he said. "Also the ability to easily find friends. Rather than using friend codes, which we've had in the past, we're able to connect players in a much easier way, which allows us to have a community that's playing together in the game." Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 IBM bekrefter at det er samme teknologi som i "Watson" Det vil si Power7 teknologi. Jeg må si jeg er mildt overrasket over at Nintendo satser sånn på brutal kraft. Trodde egentlig de ville gå for "god nok" ytelse. PS360 blir i alle fall totalt parkert. Basert på hva? Vi kjenner jo ingen spesifikasjoner for denne CPUen. Er det en ting PS3 har lært oss, så er det at man langt ifra skal stole på at noen blir totalt parkert av en "mirakelprosessor" AtW Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 IBM bekrefter at det er samme teknologi som i "Watson" Det vil si Power7 teknologi. Jeg må si jeg er mildt overrasket over at Nintendo satser sånn på brutal kraft. Trodde egentlig de ville gå for "god nok" ytelse. PS360 blir i alle fall totalt parkert. Basert på hva? Vi kjenner jo ingen spesifikasjoner for denne CPUen. Er det en ting PS3 har lært oss, så er det at man langt ifra skal stole på at noen blir totalt parkert av en "mirakelprosessor" AtW Jeg har også hørt at den neste Porche GT'en vil ha en 5,7 liters V12 motor. Jeg VET ikke hvor mange hestekrefter den får, men antar at den blir raskere enn Toyota Yaris. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ny farge på 3DS i Japan (rød) og prisnedsettelse på Wii, også i Japan. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ellers må det nevnes at Ghost Recon Online er gratis på PC. Tror neppe det skjer til Wii U... Ubisoft har bekreftet at de diskuterer dette med Nintendo nå. Jeg tipper Nintendo har sykt lyst til å ta betaling for nettjenester, ala Xbox Live, men jeg håper de innser at de aldri kommer inn på markedet om de gjør det. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 PowerPC 7 er forresten 2010-teknologi - betydelig mer avansert enn ha vi er vant til fra Nintendo. Vi vet selsagt ikke akkurat hvilken versjon det er, men selv de dårligste versjonene skal være rimelig mye kraftigere enn PS360. Hvor har du infoen om prosessoren fra? Har du en link til en artikkel eller er det bare rykter ennå? Jeg tror det ligger i denne tråden et sted, IBM bekreftet grovt hvilken type prosessor det var snakk om. Skal se om jeg finner det. Her er ihvertfall noe. AMD står bak grafikkortet. Takk. Står ikke at det er en PowerPC 7 der, men det er nå noe. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Bedre med noe ala PSN+ Endret 9. juni 2011 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 IBM bekrefter at det er samme teknologi som i "Watson" Det vil si Power7 teknologi. Jeg må si jeg er mildt overrasket over at Nintendo satser sånn på brutal kraft. Trodde egentlig de ville gå for "god nok" ytelse. PS360 blir i alle fall totalt parkert. Basert på hva? Vi kjenner jo ingen spesifikasjoner for denne CPUen. Er det en ting PS3 har lært oss, så er det at man langt ifra skal stole på at noen blir totalt parkert av en "mirakelprosessor" AtW Jeg har også hørt at den neste Porche GT'en vil ha en 5,7 liters V12 motor. Jeg VET ikke hvor mange hestekrefter den får, men antar at den blir raskere enn Toyota Yaris. Meningsøs sammenlikning, da motorer ikke skalererer på noe som helst slags vis på samme måte som en CPU. Se på forksjellen mellom superdatamaskiner og den laveste spesifiserte CPUen på samme arkitektur, den er enorm. At man bruker en nyere arkitektur er fornuftig og rasjonelt uansett hvor lavtytende maskina skal være, fordi den bruker mindre effekt på å gjøre det samme, og koster gjerne mindre å produsere. Det er ikke tilfellet i det hele tat med en motor. AtW Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Takk. Står ikke at det er en PowerPC 7 der, men det er nå noe. Hvis du ser på den artikkelen som Philber Desanex kom med, så var det vel litt mer informasjon der. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Takk. Står ikke at det er en PowerPC 7 der, men det er nå noe. Hvis du ser på den artikkelen som Philber Desanex kom med, så var det vel litt mer informasjon der. hehe, opps. Oppdaget ikke at jeg var havnet på en ny side. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 hehe, opps. Oppdaget ikke at jeg var havnet på en ny side. Om du har mye tid, så tipper jeg du finner veldig mye informasjon her. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) hehe, opps. Oppdaget ikke at jeg var havnet på en ny side. Om du har mye tid, så tipper jeg du finner veldig mye informasjon her. Takk. Skal ikke se bort i fra at jeg har tid nok, sitter på jobb som PC-vakt på UiB og jobben min er å hjelpe studenter med PC- og skriver-trøbbel. De fleste er ferdig med semesteret... Endret 9. juni 2011 av fnwilborn Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Mark Rein kom med dette tweetet i går: "Water meet fish" Kan dette bety at Epic laget den techdemoen vi så under presentasjonen? hehe, opps. Oppdaget ikke at jeg var havnet på en ny side. Om du har mye tid, så tipper jeg du finner veldig mye informasjon her. Takk. Skal ikke se bort i fra at jeg har tid nok, sitter på jobb som PC-vakt på UiB og jobben min er å hjelpe studenter med PC- og skriver-trøbbel. De fleste er ferdig med semesteret... Kult! Skriv her om du finner noe nyttig informasjon da! Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 IBM bekrefter at det er samme teknologi som i "Watson" Det vil si Power7 teknologi. Jeg må si jeg er mildt overrasket over at Nintendo satser sånn på brutal kraft. Trodde egentlig de ville gå for "god nok" ytelse. PS360 blir i alle fall totalt parkert. Basert på hva? Vi kjenner jo ingen spesifikasjoner for denne CPUen. Er det en ting PS3 har lært oss, så er det at man langt ifra skal stole på at noen blir totalt parkert av en "mirakelprosessor" AtW Jeg har også hørt at den neste Porche GT'en vil ha en 5,7 liters V12 motor. Jeg VET ikke hvor mange hestekrefter den får, men antar at den blir raskere enn Toyota Yaris. Meningsøs sammenlikning, da motorer ikke skalererer på noe som helst slags vis på samme måte som en CPU. Se på forksjellen mellom superdatamaskiner og den laveste spesifiserte CPUen på samme arkitektur, den er enorm. At man bruker en nyere arkitektur er fornuftig og rasjonelt uansett hvor lavtytende maskina skal være, fordi den bruker mindre effekt på å gjøre det samme, og koster gjerne mindre å produsere. Det er ikke tilfellet i det hele tat med en motor. AtW Jada, den sammenligningen var litt vel storkjefta. Det ville vært klokt av meg å ikke være så skråsikker, men ka faen: Det er faktisk ikke så stor forskjell mellom ytelsen per kjerne til de forskjellige Power7 prosessorene. Forskjellen er sort sett bare antall kjerner (og hver kjerne er mange ganger kraftigere enn f.eks en Cell.) Se http://en.wikipedia.org/wiki/POWER7 Enig i at vi må vente og se, men det ville jo vært utrolig pussig om de bygger om en Power7 variant så den blir like svak som en Cell. Det gir ingen mening, spør du meg Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Kult! Skriv her om du finner noe nyttig informasjon da! Etter tre sider og en masse tech info som strengt tatt går skyhøyt over hodet mitt dessverre, kan jeg i hvert fall si at det er bred enighet om at Wii U vil slå PS360 ned i støvlene om dette med Watson stemmer. Kvalifisert gjetning fra en bruker basert på det lille vi vet, sier at Wii U sin prosessor kan tilsvare 16-18 Xbox360'er. Endret 9. juni 2011 av fnwilborn Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Zelda er et action eventyrspill og jo, det har innehold masse puzzle. La meg gi deg et av mange eksempler som er på de alle fleste Zelda spillene; block-puzzle Morsomt at du viser til Twilight Princess, siden den jo nettopp har gått nettopp lenger bort fra det Zelda egentlig er. Zelda har ikke alltid inneholdt puzzles, men allerede i Zelda 2 utviklet serien seg i en mer adventure-aktig retning med noen puzzles. Siden du stadig fortsetter med personangrep, gidder jeg ikke kaste bort for mye tid på deg. Men jeg vil gjerne påpeke at "adventure" ikke er det samme som "puzzles". Det er noe helt annet. Nåvel, den dagen Zelda igjen blir et actionspill er den dagen Zelda mister sin egenart. Så selv gleder jeg meg til nok et puzzlebasert Zelda. Den dagen Zelda igjen blir mer som Zelda, mister det sin egenart? Merkelig logikk. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Cdon lister visstnok nye Nintendo konsollen til 4500. Iwata skal vel ha sagt $250, så det er ikke usannsynlig at det ligger rundt 2500 kroner. Endret 9. juni 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Eeek! Whut?!? Det er vel tankene som svirrer gjennom hodet mitt nå. Heldigvis er det et stykke til release enda, og håper Nintendo fikser dette. Eventuelt så kunne eg klart meg med mindre skjerm på kontrolleren viss det vil fikse streaming problemet som kan oppstå med 4 kontrollere med den 6,2" som var vist. Jaja, eg får leve litt i håpet enda, så får vi se hehe. Takk for infoen forresten Det er to problemer med fire slike kontrollere samtidig. Det ene er at det vil kreve mye prosessorkraft å kjøre fire (pluss TV-en, altså fem) bilder samtidig, mens det andre er at kontrollerne mest sannsynlig vil være ganske dyre - og om de skal være salgbare så må Nintendo selge dem med tap - noe jeg regner med de ikke er interessert i. Derfor blir nok konsollen låst til en (eller maks to) Wii U-kontrollere. Dessverre. Du får heller glede deg over at du slipper å kjøpe en Ipad! Hvis Nintendo innbiller seg at de kan konkurrere mot iPad/tablet-crowden tar de skammelig feil. Hvis Nintendo prøver å konkurrere mot iPad, er de tullinger. De er et underholdningsselskap, ikke et datamaskinselskap. Hvis Nintendo innbiller seg at de kan konkurrere mot iPad/tablet-crowden tar de skammelig feil. Jeg tror heller ikke at de vil lykkes med dette, men jeg er rimelig sikker på at det er det de forsøker på. Til forskjell fra deg er jeg langt fra så absolutt i min tro dog, og for å være ærlig Only Chaos - du oppfører deg som en unge i hvordan alt Nintendo forsøker seg på er sjanseløst i dine øyne - og gjerne også totalt uten argumentasjon. Hva med å skrive begrunnelser en gang i blant i stedet for å bare komme med slikt blindt hat hele tiden? Hvis ikke så foretrekker ihvertfall jeg at du holder deg unna. Du tar det virkelig personlig når noen kritiserer Nintendo. Jeg kommer ikke med blindt hat - men jeg føler jeg oppfører meg som en kritisk og realistisk røst når jeg mener at alt Nintendo tar i ikke nødvendigvis blir til gull. Og jeg kommer aldri til å like fremgangsmåten deres med å tjene penger på all maskinvaren de selger, ikke bare ønsker de å gå i overskudd, helst ønsker de å tjene grovt med penger på maskinvaren. Forøvrig, den forrige påstanden min, om iPad vs Wii U. Jeg trenger vel ikke begrunne den? Slikt må vel være mulig å forstå selv. Hvorfor er det galt av Nintendo å tjene på salg av maskinvare? Alle andre gjør jo også det, kanskje bortsett fra Sony og Microsoft i konsollmarkedet. Men Sony selger da BR-spillere, videokameraer, osv. med gevinst vil jeg tro? Hva er det som er galt med å ønske å tjene penger? Her virker det, i motsetning til hva du selv påstår, at det er snakk om blindt hat. Endret 9. juni 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg