Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)

Anbefalte innlegg

At de er dyre er jo ikke noe argument for å kun støtte en, de er dyre, så man skal bli tvunget til å kun kjøpe en? Det gir ingen mening. Det er nok kraft, og også potensielt også båndbredde som er problemet, avhengig av hvordan det gjøres teknisk

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eeek! Whut?!?

Det er vel tankene som svirrer gjennom hodet mitt nå.

Heldigvis er det et stykke til release enda, og håper Nintendo fikser dette.

Eventuelt så kunne eg klart meg med mindre skjerm på kontrolleren viss det vil fikse streaming problemet som kan oppstå med 4 kontrollere med den 6,2" som var vist.

Jaja, eg får leve litt i håpet enda, så får vi se hehe.

Takk for infoen forresten :)

Det er to problemer med fire slike kontrollere samtidig. Det ene er at det vil kreve mye prosessorkraft å kjøre fire (pluss TV-en, altså fem) bilder samtidig, mens det andre er at kontrollerne mest sannsynlig vil være ganske dyre - og om de skal være salgbare så må Nintendo selge dem med tap - noe jeg regner med de ikke er interessert i. Derfor blir nok konsollen låst til en (eller maks to) Wii U-kontrollere. Dessverre. Du får heller glede deg over at du slipper å kjøpe en Ipad!

Hvis Nintendo innbiller seg at de kan konkurrere mot iPad/tablet-crowden tar de skammelig feil.

Lenke til kommentar

En ting til: Miyamoto har nå nevnt i et intervju at konsollen mest sannsynlig vil komme med en slags ladestasjon på samme måte som 3DS. Om de designer den slik at skjermen peker utover i rommet, så gir det ganske mange kule måter å "minne deg" om at konsollen eksisterer, og gi deg annen informasjon selv om den er i sovemodus.

At de er dyre er jo ikke noe argument for å kun støtte en, de er dyre, så man skal bli tvunget til å kun kjøpe en? Det gir ingen mening. Det er nok kraft, og også potensielt også båndbredde som er problemet, avhengig av hvordan det gjøres teknisk

AtW

Det virker logisk at folk ikke gidder å kjøpe konsollen om de vet at det som fort kan oppleves som nødvendig tilleggsutstyr vil bli veldig dyrt. Det tenker ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Hvis Nintendo innbiller seg at de kan konkurrere mot iPad/tablet-crowden tar de skammelig feil.

Jeg tror heller ikke at de vil lykkes med dette, men jeg er rimelig sikker på at det er det de forsøker på. Til forskjell fra deg er jeg langt fra så absolutt i min tro dog, og for å være ærlig Only Chaos - du oppfører deg som en unge i hvordan alt Nintendo forsøker seg på er sjanseløst i dine øyne - og gjerne også totalt uten argumentasjon. Hva med å skrive begrunnelser en gang i blant i stedet for å bare komme med slikt blindt hat hele tiden? Hvis ikke så foretrekker ihvertfall jeg at du holder deg unna.

Jeg tviler sterkt på at 4 slike kontrollere oppfattes som "nødvendig tilleggsutstyr", det får være grenser for hvor mye man skal undervurdere kundene sine.

AtW

Dette er mine, og ikke Nintendo sine tanker, så det er i så fall ikke Nintendo som undervurderer kundene sine her.

Lenke til kommentar

Ja, Wii U-kontrollen (som er langt mer enn bare en kontroll med den store touchskjermen etc.) ville nok kostet rundt 1000 kroner stykket hvis man ikke skulle solgt med tap. Tror bare en brøkdel av Wii U-kjøperne ville ta seg råd til å kjøpe flere separat og dermed ville de fleste utviklere ikke ta seg bryet med å lage spill som støtter denne typen "split screen".

Så ja, jeg tror de går for én kontroll pr. konsoll, maksimalt to.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Metal Gear Solid Wii U? Fra Eurogamer:

Nintendo has approached Kojima Productions about working on a title for the Wii U, the Metal Gear Solid studio has confirmed.

Creative producer Yoshikazu Matsuhana told Eurogamer that it was shown the console well in advance of Nintendo's E3 press conference yesterday, and is still weighing up how to best support the new platform.

"We are very much thinking about possibilities with the Wii U and it looks like a very fun system. As for whether we'll have something at launch for the Wii – we can't say that. Probably not, but we definitely have things in mind.

"We're also looking at the public reaction. If there are enough people who say they want us to bring something to the Wii U that also factors into things."

Lenke til kommentar

Nintendo inbiller seg neppe at de skal konkurrere med nettbrettene. Ingen tror vel heller at DS konkurrerer med mobiltelefoner.

Det er vel bare Nintendo som vet, men jeg tror faktisk vi vil få se en rekke funksjonaliteter på Wii U-kontrolleren som vi vanligvis finner på nettbrett, og at den er designet slik som den er nettopp for å imøtegå det de ser på som en potensiell trussel fra Apple. Dog tror jeg ikke Nintendo har hverken nok folk, ekspertise eller erfaring nok til å levere like gode tjenester som Apple - med mindre de samarbeider med andre selskaper. Men man skal vel aldri avskrive Nintendo.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke at de vil lykkes med dette, men jeg er rimelig sikker på at det er det de forsøker på. Til forskjell fra deg er jeg langt fra så absolutt i min tro dog, og for å være ærlig Only Chaos - du oppfører deg som en unge i hvordan alt Nintendo forsøker seg på er sjanseløst i dine øyne - og gjerne også totalt uten argumentasjon. Hva med å skrive begrunnelser en gang i blant i stedet for å bare komme med slikt blindt hat hele tiden? Hvis ikke så foretrekker ihvertfall jeg at du holder deg unna.

Du tar det virkelig personlig når noen kritiserer Nintendo. Jeg kommer ikke med blindt hat - men jeg føler jeg oppfører meg som en kritisk og realistisk røst når jeg mener at alt Nintendo tar i ikke nødvendigvis blir til gull. Og jeg kommer aldri til å like fremgangsmåten deres med å tjene penger på all maskinvaren de selger, ikke bare ønsker de å gå i overskudd, helst ønsker de å tjene grovt med penger på maskinvaren.

Forøvrig, den forrige påstanden min, om iPad vs Wii U. Jeg trenger vel ikke begrunne den? Slikt må vel være mulig å forstå selv.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Du tar det virkelig personlig når noen kritiserer Nintendo. Jeg kommer ikke med blindt hat - men jeg føler jeg oppfører meg som en kritisk og realistisk røst når jeg mener at alt Nintendo tar i ikke nødvendigvis blir til gull. Og jeg kommer aldri til å like fremgangsmåten deres med å tjene penger på all maskinvaren de selger, ikke bare ønsker de å gå i overskudd, helst ønsker de å tjene grovt med penger på maskinvaren.

Forøvrig, den forrige påstanden min, om iPad vs Wii U. Jeg trenger vel ikke begrunne den? Slikt må vel være mulig å forstå selv.

Jeg kritiserer Nintendo hele tiden, og er MEGET skeptisk til salgspotensialet til denne konsollen (for å si det mildt), men jeg synes vi skal begrunne det vi skriver En påstand uten begrunnelse er egentlig verdiløs for andre - og her inne skriver vi for andre. Når den i tillegg er så tydelig negativ - og det er enda en i en lang rekke av samme typen, så tror jeg egentlig du også forstår hva jeg mener.

At du forsøker å være kritisk og realistisk er bra, og det er godt mulig du er det ovenfor alt, men siden det er Nintendo som er mitt største interesseområde, så er det ovenfor Nintendo jeg ser kritikken, og siden den oftere enn ikke er ubegrunnet, så virker den mer hatsk enn kritisk for meg. Men om du faktisk er slik med alle bare at jeg ikke ser det, så beklager jeg selvsagt, og det kan jo absolutt være på sin plass med slike stemmer også.

At jeg tar det personlig har du sikkert litt rett i, men først og fremst så irriterer jeg meg grenseløst over to ting som internett florerer av: 1) Veldig mange negative oppfatninger av Nintendo som fra mitt ståsted er både ulogiske og ubegrunnede, og 2) Manglende kunnskap om spillhistorie som gjør at man ofte antar ting som er feil. Du er ikke spesielt skyldig i det siste, for jeg opplever faktisk at du oftere enn ikke har peiling på det du snakker om, men hver gang du kommer med slike ubegrunnede påstander så plasserer jeg deg inn i den første. Som stor fan av veldig mange av produktene til Nintendo - og ikke minst filosofien bak mange av disse produktene - så er det vel egentlig ikke så rart at jeg "tar det personlig" - ihvertfall så synes jeg det er greit å si ifra. Om ikke annet, så oppnår jeg muligens at du (eller andre) tenker deg om en gang til neste gang du har planer om å skrive noe slikt.

Sist så vil jeg si at jeg generelt liker deg godt som poster, først og fremst fordi jeg opplever at du har mye kunnskap, og fordi du ikke skjuler hvor din tilhørighet ligger, så jeg beklager om jeg gikk litt over streken med det forrige jeg skrev!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kritiserer Nintendo hele tiden, og er MEGET skeptisk til salgspotensialet til denne konsollen (for å si det mildt), men jeg synes vi skal begrunne det vi skriver En påstand uten begrunnelse er egentlig verdiløs for andre - og her inne skriver vi for andre. Når den i tillegg er så tydelig negativ - og det er enda en i en lang rekke av samme typen, så tror jeg egentlig du også forstår hva jeg mener.

At du forsøker å være kritisk og realistisk er bra, og det er godt mulig du er det ovenfor alt, men siden det er Nintendo som er mitt største interesseområde, så er det ovenfor Nintendo jeg ser kritikken, og siden den oftere enn ikke er ubegrunnet, så virker den mer hatsk enn kritisk for meg. Men om du faktisk er slik med alle bare at jeg ikke ser det, så beklager jeg selvsagt, og det kan jo absolutt være på sin plass med slike stemmer også.

At jeg tar det personlig har du sikkert litt rett i, men først og fremst så irriterer jeg meg grenseløst over to ting som internett florerer av: 1) Veldig mange negative oppfatninger av Nintendo som fra mitt ståsted er både ulogiske og ubegrunnede, og 2) Manglende kunnskap om spillhistorie som gjør at man ofte antar ting som er feil. Du er ikke spesielt skyldig i det siste, for jeg opplever faktisk at du oftere enn ikke har peiling på det du snakker om, men hver gang du kommer med slike ubegrunnede påstander så plasserer jeg deg inn i den første. Som stor fan av veldig mange av produktene til Nintendo - og ikke minst filosofien bak mange av disse produktene - så er det vel egentlig ikke så rart at jeg "tar det personlig" - ihvertfall så synes jeg det er greit å si ifra. Om ikke annet, så oppnår jeg muligens at du (eller andre) tenker deg om en gang til neste gang du har planer om å skrive noe slikt.

Sist så vil jeg si at jeg generelt liker deg godt som poster, først og fremst fordi jeg opplever at du har mye kunnskap, og fordi du ikke skjuler hvor din tilhørighet ligger, så jeg beklager om jeg gikk litt over streken med det forrige jeg skrev!

Litt kritikk må man tåle ;)(tenker her på meg selv)

Men Nintendo sliter litt når de implementer funksjoner som egentlig finnes og har eksistert i mange år på enheter som generelt er langt bedre egnet til dette. Wii solgte bra fordi det var en spillkonsoll, intet annet.

Sony slet med det samme når det gjaldt PSP, den hadde både MP3-spiller, mulighet for filmavspilling og webbrowser, alt dette var jo ganske svært i 2004. Dessverre var det ingenting av dette som kunne gjøres bedre på PSP enn på andre enheter, ergo var disse salgsargumentene så og si ikke-eksisterende. Med Vita virker det som de har lært og har fokusert mest på spill, slik det burde være.

Microsoft har samme problemet med Kinect - av alt jeg har sett så langt av funksjoner i Kinect som ikke er inni et spill har alt vært gjort før, både bedre og enklere. Og forøvrig er Kinect-implementasjonen i Mass Effect 3 ganske tåpelig, dog likte jeg at man kunne sende squadmates rundt med stemmekommando. Men det med dialogtreene var bare teit - og unødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt kritikk må man tåle ;)(tenker her på meg selv)

Men Nintendo sliter litt når de implementer funksjoner som egentlig finnes og har eksistert i mange år på enheter som generelt er langt bedre egnet til dette. Wii solgte bra fordi det var en spillkonsoll, intet annet.

Sony slet med det samme når det gjaldt PSP, den hadde både MP3-spiller, mulighet for filmavspilling og webbrowser, alt dette var jo ganske svært i 2004. Dessverre var det ingenting av dette som kunne gjøres bedre på PSP enn på andre enheter, ergo var disse salgsargumentene så og si ikke-eksisterende. Med Vita virker det som de har lært og har fokusert mest på spill, slik det burde være.

Microsoft har samme problemet med Kinect - av alt jeg har sett så langt av funksjoner i Kinect som ikke er inni et spill har alt vært gjort før, både bedre og enklere. Og forøvrig er Kinect-implementasjonen i Mass Effect 3 ganske tåpelig, dog likte jeg at man kunne sende squadmates rundt med stemmekommando. Men det med dialogtreene var bare teit - og unødvendig.

Dette er det jeg kaller et glimrende innlegg, og her er jeg enig med alt du skriver. En velfortjent pluss fra meg (den andre jeg gir noensinne, ble nettopp oppmerksom på den funksjonen)!

Lenke til kommentar

Her kommer forresten en offisiell melding fra Nintendo of America angående Xenoblade (ikke bekreftet for USA) og The Last Story:

We have nothing to announce at this time

Aaargh - her har vi virkelig noe jeg tror vi alle kan enes om å kritisere Nintendo beinhardt for!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

I viktigere nyheter - nytt Nintendo roundtable om en time ca. Jeg blir sittende oppe (selv om jeg må opp halv ni med min sønn i morgen tidlig, ugh) - noen andre som er klar for å gjennoppleve skuffelsene fra i går (skuffende lite nyheter altså, det var koselig å følge med)?

Lenke til kommentar

Hvor kommer infoen?;)

Hva mener du med store FPS? Ny eksklusiv IP for Nin?

Nintendo holder en slags prat med journalister nå. Masse folk fra Ubisoft er også der, de skal vistnok ha et spesielt tett forhold til Nintendo på Wii U. Snakker om Ghost Recon: Online nå, virker å gjøre veldig mye fornuftig med Wii U-kontrolleren.

Informasjonen kommer fra twitter - journalister jeg følger som twittrer. Skal skrive her om det skjer noe spennende :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...