Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Her er også den natur-demoen vi fikk se. Denne er ikke så imponerende, men det som gjør den litt mer imponerende er at man kan bruke Wii U-kontrolleren til å se rundt i omgivelsene, så det genereres altså to bilder av omgivelsene, det ene i 1080p, det andre i et sted mellom 480p og 760p (resolusjonen på kontrolleren er ikke bekreftet, men den ligger garantert mellom der et sted) - alt i 60 fps. Så det er da noe. Edit: Så for å være klar - dette er altså realtime, det er ikke cgi. Endret 8. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Bare jeg som ikke får sett videoen? Er bare en svart boks der... http://www.youtube.com/watch?v=GN7vwti5RyA Digg musikk. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Cdon lister visstnok nye Nintendo konsollen til 4500. Dene prisen er nok bare for å sikre seg. Til en slik pris er Nintendo sjanseløse - og det vet de. Tipper på 3000 ved launch. Tipper noe slikt jeg også. http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-08-iwata-wii-u-price-likely-over-USD250 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 PowerPC 7 er forresten 2010-teknologi - betydelig mer avansert enn ha vi er vant til fra Nintendo. Vi vet selsagt ikke akkurat hvilken versjon det er, men selv de dårligste versjonene skal være rimelig mye kraftigere enn PS360. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Det er en ting jeg syns er så stilig. At du kan se ting på kontrollen i 3D-bildet som du ikke ser på TV'n. F.eks. se opp på himmelen eller hva som er på siden eller bak deg bare ved å flytte kontrolleren rundt, selv om TV-bildet viser det som er rett foran deg. Gir enorme muligheter i typiske 3rd-person action adventure spill som Zelda, eller FPS spill som Call of Duty osv. Eller holder den opp mot skjermen så zoomer du inn på stedet du "peker" på, som sniper scope på rifler. Endret 8. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Synes det var litt rart det Nintendo gjorde ved å vise Xbox 360 versjonen av spillene til Wii U som tech demoer(?). Stemmer ikke helt dette du sa der. Techdemoene var ikke fra 360 eller ps3. Det var den trailerkavalkaden med alle de andre spillene som kommer, Batman, Assassins Creed, Battlefield 3 etc. som selvfølgelig var fra 360/ps3. Og det tok jeg nesten som en selvfølge, da disse versjonene er langt mer på vei til å være ferdige enn en Wii U-port. Poenget med den kavalkaden var ikke å vise hva den var god for, heller bare for å vise hvilke spill som kommer til konsollen. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 De fleste av dere har sikkert fått med dere at en av designerne til Darksiders 2 har skrytt av konsollen, men her er sitatet der han sier at den er kraftigere enn de andre konsollene: "Yeah, just because the hardware is more powerful and it will have some extra features that I think will actually be useful to people playing the game. With it’s controller, [the Wii U version of Darksiders II] might be the best version of the game." Det er en ting jeg syns er så stilig. At du kan se ting på kontrollen i 3D-bildet som du ikke ser på TV'n. F.eks. se opp på himmelen eller hva som er på siden eller bak deg bare ved å flytte kontrolleren rundt, selv om TV-bildet viser det som er rett foran deg. Gir enorme muligheter i typiske 3rd-person action adventure spill som Zelda, eller FPS spill som Call of Duty osv. Eller holder den opp mot skjermen så zoomer du inn på stedet du "peker" på, som sniper scope på rifler. Enig, dette kommer til å bli helt genialt! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Denne siden gir oppdatering på hva forskjellige medier synes om Wii U. Endret 8. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Gustav Halling (gameplay designer på Battlefield 3) skriver på sin blogg: "Still, the WiiU will be the most powerful console out there when it's released, BY FAR! But I wonder for how long..." Han skriver også at konsollen har mer ram enn PS360, men ikke så mye som han hadde håpet fra en konsoll i den neste generasjonen, og regner derfor med at den vil ligge langt bak PS4/Xbox3 når de kommer ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spillet Metro Last Night alene bør få folk til å skjønne at maskinen er den kraftigste hittil. Wii U vil ligge i toppsjiktet i den forrige generasjonen maskiner siden den kommer så sent. Så ja Xbox 3 og PS4 vil trolig være monstermaskiner med DX 11 og 12 å slikt. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spillet Metro Last Night alene bør få folk til å skjønne at maskinen er den kraftigste hittil. Wii U vil ligge i toppsjiktet i den forrige generasjonen maskiner siden den kommer så sent. Så ja Xbox 3 og PS4 vil trolig være monstermaskiner med DX 11 og 12 å slikt. Var det ikke slik at alle spillene var PS360-versjoner? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spillet Metro Last Night alene bør få folk til å skjønne at maskinen er den kraftigste hittil. Wii U vil ligge i toppsjiktet i den forrige generasjonen maskiner siden den kommer så sent. Så ja Xbox 3 og PS4 vil trolig være monstermaskiner med DX 11 og 12 å slikt. Problemet er at Wii U ikke egentlig er i "denne" generasjonen - den er Nintendos konsoll for neste generasjon - og der vil den som du også skriver definitivt være den klart svakeste. Spørsmålet som er interessant er imidlertid hvor mye svakere den vil være. Vil den bli en "Dreamcast", en PS2 eller en Wii i grafisk ytelse i forhold til PS4/Xbox3. Personlig er jeg ikke så opptat av det visuelle, men jeg er interessert i dette spørsmålet fordi jeg lurer på hvor lenge den vil fortsette å få spill fra tredjepartsutviklere. Er den for svak, så snakker vi dessverre bare ett-to år med støtte maks - og det vil gjøre det mye vanskeligere for de som er opptatt av spill som Arkam City og Ninja Gaiden 3 til å kjøpe den. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Spillet Metro Last Night alene bør få folk til å skjønne at maskinen er den kraftigste hittil. Wii U vil ligge i toppsjiktet i den forrige generasjonen maskiner siden den kommer så sent. Så ja Xbox 3 og PS4 vil trolig være monstermaskiner med DX 11 og 12 å slikt. Var det ikke slik at alle spillene var PS360-versjoner? Alle spillene som ble vist i den trailergjennomgangen på scenen var 360-versjoner ja. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Og jeg er veldig glad for at vi når slipper den "nedskalerte grafikk" følelsen mange Wii spill har. Trær osv er utrilig pikslete, AA er ikke å finne, etc. (Sliksom grafikken i PC spill blir hvis man skrur ned det meste) Grafikken vil bli mye "renere", og det holder lenge for meg. Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Gleder meg noe syykt til Wii U, tenk 4 spiller splittscreen vil for alltid være forbi. Her kan man sitte med hver sin kontroller og ha score og andre nyttige ting på tven, og hver sin skjerm å styre på i håndflaten! Minner meg om gode gamle dager da vi kuttet ut papp biter som vi delte tv'en i 4 for å ikke se på hverandres skjerm under Goldeneye spilling! Grafikk kan være det samme, men er veldig positivt til at de oppgraderer fra Wii standaren. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Gleder meg noe syykt til Wii U, tenk 4 spiller splittscreen vil for alltid være forbi. Her kan man sitte med hver sin kontroller og ha score og andre nyttige ting på tven, og hver sin skjerm å styre på i håndflaten! Minner meg om gode gamle dager da vi kuttet ut papp biter som vi delte tv'en i 4 for å ikke se på hverandres skjerm under Goldeneye spilling! Grafikk kan være det samme, men er veldig positivt til at de oppgraderer fra Wii standaren. Det er veldig fint at det kommer noen genuint positive sjeler inn her, og jeg vil nødig drepe den positiviteten, men jeg føler nesten jeg må informere deg om at bare en slik Wii U-kontroller per nå vil fungere med hver konsoll (men Nintendo vurderer å la to fungere per konsoll). Det betyr at splitscreen fremdeles vil være normen - og at en sitter med en Wii U-kontroller, mens de 3-4 andre spiller med Wiimote & Nunchuk/CC på TV-en. Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Gleder meg noe syykt til Wii U, tenk 4 spiller splittscreen vil for alltid være forbi. Her kan man sitte med hver sin kontroller og ha score og andre nyttige ting på tven, og hver sin skjerm å styre på i håndflaten! Minner meg om gode gamle dager da vi kuttet ut papp biter som vi delte tv'en i 4 for å ikke se på hverandres skjerm under Goldeneye spilling! Grafikk kan være det samme, men er veldig positivt til at de oppgraderer fra Wii standaren. Det er veldig fint at det kommer noen genuint positive sjeler inn her, og jeg vil nødig drepe den positiviteten, men jeg føler nesten jeg må informere deg om at bare en slik Wii U-kontroller per nå vil fungere med hver konsoll (men Nintendo vurderer å la to fungere per konsoll). Det betyr at splitscreen fremdeles vil være normen - og at en sitter med en Wii U-kontroller, mens de 3-4 andre spiller med Wiimote & Nunchuk/CC på TV-en. Eeek! Whut?!? Det er vel tankene som svirrer gjennom hodet mitt nå. Heldigvis er det et stykke til release enda, og håper Nintendo fikser dette. Eventuelt så kunne eg klart meg med mindre skjerm på kontrolleren viss det vil fikse streaming problemet som kan oppstå med 4 kontrollere med den 6,2" som var vist. Jaja, eg får leve litt i håpet enda, så får vi se hehe. Takk for infoen forresten Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Eeek! Whut?!? Det er vel tankene som svirrer gjennom hodet mitt nå. Heldigvis er det et stykke til release enda, og håper Nintendo fikser dette. Eventuelt så kunne eg klart meg med mindre skjerm på kontrolleren viss det vil fikse streaming problemet som kan oppstå med 4 kontrollere med den 6,2" som var vist. Jaja, eg får leve litt i håpet enda, så får vi se hehe. Takk for infoen forresten Det er to problemer med fire slike kontrollere samtidig. Det ene er at det vil kreve mye prosessorkraft å kjøre fire (pluss TV-en, altså fem) bilder samtidig, mens det andre er at kontrollerne mest sannsynlig vil være ganske dyre - og om de skal være salgbare så må Nintendo selge dem med tap - noe jeg regner med de ikke er interessert i. Derfor blir nok konsollen låst til en (eller maks to) Wii U-kontrollere. Dessverre. Du får heller glede deg over at du slipper å kjøpe en Ipad! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg