Pjassop Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 En annen ting som kan bety noe (men som sikkert ikke gjør det), er at Sakagauchi ikke har skrevet på twitter på en god stund (han er vanligvis veldig aktiv) - kan han ha hoppet på et fly til LA for å presentere The Last Story? Da har Nintendo allerede slått MS etter min mening ihvertfall. Nintendos strategi: Det du sier er altså at Nintendo bevisst går inn for å tape ved å konkurrere mot de andre i et nisjemarked fremfor å utvide spillmarkedet ved å nå massene? Huff. Hardcore-spillere ønsker jo ofte at Nintendo skal dø uansett, og tredjeparter liker ikke Nintendo spesielt godt heller. Anbefaler alle å velge streamen på gametrailers.com. Fantastisk sending. Alle pressekonferansene live og masse ekstra som ekslusive intervjuer og trailers, debatt mm. Totalt 10 timer sending i dag. Er alt i gang. Dessverre ikke i HD dog... Så litt på GameTrailers. De ga jo skjermtid til svindleren Michael Pacther Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 "says that typically in most Zeldas, once you go through an area and do all the puzzles, you're done. You move on and don't return. He says in this one you'll find that if you go back, you'll find there are new puzzles and things to do" Tøft! Puzzles, puzzles, puzzles... Ugh... Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 "says that typically in most Zeldas, once you go through an area and do all the puzzles, you're done. You move on and don't return. He says in this one you'll find that if you go back, you'll find there are new puzzles and things to do" Tøft! Puzzles, puzzles, puzzles... Ugh... Blir du nedmotivert nå? Hehe, Zelda har alltid inneholdt masse puzzle i spillene sine. At det er mer av dem er bare bra. Backtracking var også lovet på Twilight Princess's dungeons hvis jeg husker riktig, men det ble nesten ikke noe av. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 "says that typically in most Zeldas, once you go through an area and do all the puzzles, you're done. You move on and don't return. He says in this one you'll find that if you go back, you'll find there are new puzzles and things to do" Tøft! Puzzles, puzzles, puzzles... Ugh... Blir du nedmotivert nå? Hehe, Zelda har alltid inneholdt masse puzzle i spillene sine. At det er mer av dem er bare bra. Backtracking var også lovet på Twilight Princess's dungeons hvis jeg husker riktig, men det ble nesten ikke noe av. Zelda har ikke alltid inneholdt dette, nei. Zelda var jo et actionspill til å begynne med. Men nå er til og med fiendene "puzzles". Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Zelda er et action eventyrspill og jo, det har innehold masse puzzle. La meg gi deg et av mange eksempler som er på de alle fleste Zelda spillene; block-puzzle Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Zelda har ikke alltid inneholdt dette, nei. Zelda var jo et actionspill til å begynne med. Men nå er til og med fiendene "puzzles". Jeg finner det interessant hvordan du deler alle meningene til Malstrom - det tyder på at du er en naiv og meget ukritisk leser. Zelda har ikke alltid inneholdt puzzles, men allerede i Zelda 2 utviklet serien seg i en mer adventure-aktig retning med noen puzzles. Dette ble forsterket i Zelda 3, og fra og med Link's Awakening så var puzzles en viktig del av Zelda. Ocarina of Time tok dette selvsagt til et helt nytt nivå, og hele 3D-Zelda-formelen baserer seg jo på puzzles. Jeg kan forstå at det fremmedgjør noen som vil ha mer actionbasert gameplay, men det jeg ikke forstår er hvorfor du ikke bare da kan spille andre spill? Det er jo ikke akkurat slik at det ikke finnes tonnevis med actionspill der ute. Mario, DmC, God of War, Mega Man, Castlevania osv, her er det jo bare å velge å vrake. På den andre siden, så slippes det faktisk ganske sjelden action-adventurespill med fokus på puzzles, og utenom Zelda, er det vel bare Darksiders de siste årene som har spilt på den måten. Så hvorfor unner du ikke da oss som faktisk liker puzzles å få disse spillene? Min teori er at du bare skriver for å bli sett - ikke fordi meningene dine egentlig stikker spesielt dypt. Dette passer også godt overens med hvordan du tok opp emner tidligere også - for så å totalt overse de svarene som kom til deg, og bare fortsatte å skrive det samme gang etter gang, selv om flere av premissene dine ble vist feilaktige. Nåvel, den dagen Zelda igjen blir et actionspill er den dagen Zelda mister sin egenart. Så selv gleder jeg meg til nok et puzzlebasert Zelda. Endret 8. juni 2011 av taterfyrings 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det du sier er altså at Nintendo bevisst går inn for å tape ved å konkurrere mot de andre i et nisjemarked fremfor å utvide spillmarkedet ved å nå massene? Huff. Hardcore-spillere ønsker jo ofte at Nintendo skal dø uansett, og tredjeparter liker ikke Nintendo spesielt godt heller. Det bildet var ment som en spøk fra min side - jeg er helt enig med deg i at Nintendo bare kan ha suksess om de appellerer til et utvidet publikum (dog tror jeg ikke de gjør lurt i å bare gjøre dette). Og ingen hardcorespillere vil at Nintendo skal dø - Nintendo-hatere (som det finnes ufattelig mange av) og Sony-fanboys vil at Nintendo skal dø. Men ekte hardcoregamere elsker Nintendo - fordi de vet innerst inne at Nintendo lager de beste og mest kreative spillene. At tredjepartsutviklere ikke liker Nintendo tror jeg dog du har rett i - men den diskusjonen orker jeg ikke å ta nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva med Classic controller/Pro? Kan man bruke den? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva med Classic controller/Pro? Kan man bruke den? Jepp Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Da har jeg noe ny informasjon som ikke er skrevet inn her enda: Wii U vil ikke støtte gamecube-kontrollere, og dermed mest sannsynlig ikke gamecubespill. Ubisoft vil utvikle et eksklusivt fps til konsollen. Det vil bli annonsert på et senere tidspunkt. La oss håpe dette blir bedre enn Red Steel. Hver konsoll vil fungere med bare en Wii U-kontroller, men Nintendo vurderer å la de fungere med to. Vil ikke selge kontrollerne separat, så de andre som spiller (feks når man spiller Mario Kart) vil måtte bruke Wiimotes eller classic controller. (klassisk, jeg kjøpte meg akkurat to nye gamecubekontrollere i forrige uke) Den bruker en PowerPC 7-arkitektur. Siden Nintendo har gjort en del endringer på den, så er det vanskelig å vite akkurat hvor kraftig den er, men alt tyder på at den er betydelig kraftigere enn dagens konsoller. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Eneste jeg har funnet av nyheter om Dragon Quest X er en artikkel fra tidligere i år. Link. Koichi Sugiyama sier det kommer i 2012. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Cdon lister visstnok nye Nintendo konsollen til 4500. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Synes det var litt rart det Nintendo gjorde ved å vise Xbox 360 versjonen av spillene til Wii U som tech demoer(?). Hadde håper på å få sett litt mer av hva konsollen kunne gjøre, føler jeg ble lovet mye mer enn det som faktisk ble levert. Håper virkelig Nintendo får masse eksklusive tredjeparts spill, høres bra ut at Ubisoft jobber med et FPS! Det skal vel også gå greit at kun en Wii U kontroller kan være koblet til konsollen samtidig. Det hadde da uansett vært ganske dyrt å kjøpe en sånn kontroller utenom også. Blir vel litt stille rundt konsollen fremover nå, men vil tro det blir litt mer gameplay å se neste E3! Endret 8. juni 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Da har jeg noe ny informasjon som ikke er skrevet inn her enda: Wii U vil ikke støtte gamecube-kontrollere, og dermed mest sannsynlig ikke gamecubespill. Nedtur. Får bare bruke Gamecube eller Wii da, selv om jeg hadde foretrukket å kunne bruke Wii U til det. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Et par ting til: Den vil bruke en egen Nintendo-brandet disk, mest sannsynlig Nintendo Optical Media Disc 3.0, som vil tilvare en singel-layered blu-ray på 25gb. Mest sannsynlig vil de om nødvendig også kunne trykke dual-layered discer som kan gå opp til 50gb. Helt nytt Assassin's Creed under utvikling for Wii U (får mer informasjon om det i natt) Kameraet på kontrolleren er bra nok til å kjenne igjen ansikter. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Et par ting til: Helt nytt Assassin's Creed under utvikling for Wii U (får mer informasjon om det i natt) Får håpe det er et nytt eksklusivt da, og ikke "bare" Revelation, selv om jeg selvsagt er veldig fornøyd med at Revelation også kommer. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Kontrolleren kan brukes til å ringe (sannsynligvis via skype eller et eget Nintendo-program) og med kameraet så kan vi utføre videokonferanser. Skjermen funmgerer også med gamle spill, noe som gjør at jeg tipper den funksjonen å "ta" bildet fra TV-en over på kontrollerskjermen er noe konsollen kan gjøre med alt. Et par ting til: Helt nytt Assassin's Creed under utvikling for Wii U (får mer informasjon om det i natt) Får håpe det er et nytt eksklusivt da, og ikke "bare" Revelation, selv om jeg selvsagt er veldig fornøyd med at Revelation også kommer. Det er bekreftet at det ikke er Revelations, men jeg tipper at det ikke blir eksklusivt likevel dog. Endret 8. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg synes generelt at Michael Pachter er alt for opptatt av Apple, moteord, og har med mange av sine spådommer vist at han etter min mening ikke forstår hva som er viktig for en konsoll (nemlig spillene). Hans analyse av at Wii-eiere ville røme til Move en masse viser det - der var det bare HD-grafikken som lå i bunn - mens det faktum at Move knapt har spill ikke ble ofret en tanke. Han har likevel en meget god analyse, som jeg i det store og det hele deler, med følgende uttalelse: "Nintendo is ahead of the curve for once, it can do anything a tablet can do and people might be asking, why can't my iPad 2 do this kind of gaming too?" Akkurat det tenker jeg også. Det har lenge vært klart at Apple vil forsøke å kombinere Apple TV og Ipad for å skape en mer komplett opplevelse, og slik jeg tolker denne kontrolleren fra Nintendo, så virker det som om de forsøker å komme dit først med en fusjon av tv-underholdning og tablet-underholdning. Om de lykkes så godt som Apple ville gjort, tror jeg nok er tvilsomt, men jeg tror det er ekstremt smart å forsøke å kombinere disse to underholdningsproduktene i et - så gjenstår det å se om det blir like intuitivt å sjekke mailen på Wii U som på Ipad. Det, og mye annet, er nok Nintendo avhengig av om de skal klare å selge dette produktet som "det neste store". Synes det var litt rart det Nintendo gjorde ved å vise Xbox 360 versjonen av spillene til Wii U som tech demoer(?). Hadde håper på å få sett litt mer av hva konsollen kunne gjøre, føler jeg ble lovet mye mer enn det som faktisk ble levert. Det finnes en video av Ghost Recon som kjører på Wii U, skal se om jeg kan finne den. Cdon lister visstnok nye Nintendo konsollen til 4500. Dene prisen er nok bare for å sikre seg. Til en slik pris er Nintendo sjanseløse - og det vet de. Tipper på 3000 ved launch. Eneste jeg har funnet av nyheter om Dragon Quest X er en artikkel fra tidligere i år. Link. Koichi Sugiyama sier det kommer i 2012. Det virker som om det ikke blir noen nyheter om Dragon Quest X - eller noen andre av de interessante japanske spillene på E3 i år. Synd, og en dårlig prioritering fra Nintendo. Det BØR komme på TGS om de ønsker å selge dette spillet i vesten overhodet. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det kommer som regel mye snacks på TGS. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Bare jeg som ikke får sett videoen? Er bare en svart boks der... http://www.youtube.com/watch?v=GN7vwti5RyA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg