Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontrolleren må være i samme rom som konsollen, så man kan ikke ta den med i sengen :( Blir mange netter på stuen for meg neste år altså :)

Kommer til å ta en dag før forvirringen legger seg.

Fra første side i denne tråden hvor jeg ga mine spådommer. Traff ikke på mye, men traff på denne:

Vi blir sittende igjen med flere spørsmål enn svar - 100%
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes denne Wii U kan minne om noe Hong Kong-elektronikk, type klone med 100 innebygde spill? Navnet Wii U forsterker bare dette inntrykket for min del.

Minner meg litt om:

03_Nintendo_iQue_Hardware.jpg

Ikke at Wii U ligner, men får iQue vibber av den. Og til dere tvilere er denne iQue et lisensiert produkt av Nintendo. :sick:

Hvordan blir det med ekstra kontroller om man skal spille multiplayer. Kan ikke se for meg at man skal punge ut for ekstra konsoll? :p

Lenke til kommentar

Joa, og artiklene med solid gameplay fra konferansen drypper sikkert inn overalt iløpet av natta, både IGN og GT og alle andre gaming-sites og presse som er der og får prøve disse tingene selv. De er jo ikke på E3 bare for å leke, men for å skrive om alt de ser og gjør.

Lenke til kommentar

Wii U så stilig ut den. Nyskapende og spennende. Akkurat hvorfor folk er så opphengte i grafikken på Wii U versus neste Playstation eller Xbox forstår jeg ikke. At Nintendo nå mest sannsynlig får den kraftigste konsollen er i for seg positivt nok, men det er ikke grunnen til at jeg kjøper den. Grunnen er heller ikke at den er innovativ.

Grunnen til at jeg kjøper den er rett og slett at den har Nintendo sine spill. At Wii har dårligere grafikk enn PS3/360 har jeg aldri brydd meg om. Wii har Zelda. Wii har Mario. Wii har Metroid. Av disse spillseriene er det dog bare Metroid som etter min mening har hatt stor nytte av Wii sin teknologi. Alle andre gimmickene til Wii bryr jeg meg fint lite om. Wii Fit er for meg totalt uinteressant. Nintendo sine spillserier, som jeg har spilt siden jeg var liten gutt, får jeg på Nintendokonsoller. At Nintendo nå får nye hestekrefter grafikkmessig synes jeg jo er spennende, og et Zelda i 360/PS3- grafikk hadde vært nydelig. Men vil ikke at de skal ødelegge noen av de kjære seriene med gimmicks. Sånn sett har de klart seg fint med Wii. Galaxy, for eksempel, kunne de etter min mening ødelagt hvis de hadde prøvd å gjort det mer unikt gameplaymessig, men de klarte å begrense ”unikheten” til at jeg fortsatt liker det. Men jeg spiller heller Super Mario 64 hvis jeg skal sette meg ned å oppleve det som etter min mening er ultimat Nintendomagi.

Jeg spiller ikke bare Nintendo, i mainstreamspill som FIFA krever jeg realisme og state of the art- grafikk. Om Nintendo hadde utviklet en Wii- fotballsko du kunne bruke til FIFA hadde jeg fortsatt kjøpt FIFA til 360, siden bedre grafikk i mine øyne gjør det mer realistisk.

Wii U generelt så lovende ut, men ærlig talt er jeg bare glad det ble vist frem en ny Nintendomaskin. Kontrolleren er spennende hvis de bruker den rett. Touchskjermen virket praktisk for dem som deler TV, men jeg har min egen TV å spille på. Kommer jeg til siste boss på Zelda, og noen i all hast måtte lånt Tven av en eller annen merkelig grunn, hadde jeg heller lagret, skrudd av og fortsatt senere. En håndholdt skjerm er for meg ingen substitutt for en TV-skjerm.

Lenke til kommentar

Shigeru Miyamoto, sa at de som registrerer sitt Zelda OoT 3D, vil få en CD med musikk fra spillet. Er dette noe som også er mulig for oss i Norge å få tak i, eller vil ikke dette bli tilgjengelig i Norge? Vi er jo tross alt ikke med i Club Nintendo samarbeidet :(

Lenke til kommentar

Det er ingen ting galt i å være en fanboy - og jeg opplever at nesten alle som skriver her inne har en eller annen preferanse. Det gjelder meg selv, og det gjelder Only Chaos og mange flere. Det viktige er å kunne anerkjenne det som er bra hos de andre, å kunne kritisere det som er mindre bra hos dem man selv foretrekker.

Shigeru Miyamoto, sa at de som registrerer sitt Zelda OoT 3D, vil få en CD med musikk fra spillet. Er dette noe som også er mulig for oss i Norge å få tak i, eller vil ikke dette bli tilgjengelig i Norge? Vi er jo tross alt ikke med i Club Nintendo samarbeidet :(

Jeg tipper det ikke gjelder her i Norge. Latterlig at Nintendo ENDA IKKE har club Nintendo her. Da jeg fikk NES i 1991 ble jeg medlem av Club Nintendo - når var det egentlig de sluttet med å ha det i Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper det ikke gjelder her i Norge. Latterlig at Nintendo ENDA IKKE har club Nintendo her. Da jeg fikk NES i 1991 ble jeg medlem av Club Nintendo - når var det egentlig de sluttet med å ha det i Norge?

Tror det var noe dill med at Bergsala (som driver med Nintendosaker i Norge) ikke hadde økonomi nok til å fortsette å drive Club Nintendo. Ikke quote meg på dette, men føler jeg har et vagt minne av noe sånt en eller annen plass i bakhodet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...