Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Det er ikke harddisk i Wii-en, bare Flashminne. Jeg mener at det er sterkt overdrevet hvor mye Nintendo har endret seg med Wii-en. Nintendo har alltid handlet om unike opplevelser, og det var tilfellet både med nes, snes og n64, men kanskje i mindre grad med gamecube. Wii var riktignok den mest ekstreme varianten av den filosofien, men samtidig leverte jo Nintendo etter min mening flere fantastiske hardcore-spill til Wii enn de har gjort noensinne. 2X 3D Mario-spill, 2D-Mario, Donkey Kong, 2X Kirby, Mario Kart, Wario Land, Wario Ware, Paper Mario, Zelda, 2X Metroid, Punch Out, Sin & Punishement, Disaster, Another Code R, Xenoblade, The Last Story, Smash Bros, Fire Emblem og 2X Excitespill er alle spill som Nintendo har finansiert og publisert denne generasjonen, og som etter mitt syn alle er appellerende til den samme kundegruppen som elsket de tidligere Nintendokonsollene. I tillegg har de bidratt med støtte til en del tredjepartsspill, hvor Goldeneye, Monster Hunter Tri og Dragon Quest X er de mest synlige. Mot dette så har vi Animal Crossing, Wii-linjen, Endless Ocean, Mario Party, og en del Mariosportsspill, som Nintendo har laget for et mer utvidet publikum (og både Mario Party, Mario Sportsserien og Animal Crossing kommer jo fra tidligere generasjoner). Så kan vi selvsagt diskutere hvorvidt Smash Bros er hardcore eller casual, men når man ser på hva Nintendo faktisk har finansiert av spill til Wii, så har de gjort en fenomenal jobb etter min mening. De som derimot ikke har gjort en god jobb er tredjepartsutviklere, som dessverre bare to ganger så vidt jeg kan bedømme har brukt sitt beste team på Wii-en (Monster Hunter Tri, Dragon Quest X). Nintendo kunne sikkert gjort mer for å tiltrekke seg førsteklasses tredjepartsspill (som feks hatt en sterkere konsoll), men da spørs det om det ikke nettopp ville gått utover den filosofien som skapte både Wii og DS - nemlig ambisjonen om å gi oss unike opplevelser. Så selv om jeg selvsagt håper at det blir flere spill som Soul Calibur og Resident Evil på Café enn det har vært på Wii, så vil jeg definitivt ikke at Nintendo selv skal bytte fokus - for det synes jeg de holder utmerket som det er. Om feks Retro viser seg å jobbe med en vanlig sci-fi FPS med sterkt fokus på online multiplayer kommer jeg til å gråte, det har vi jo tonnevis av med i industrien allerede. Når det er sagt, det jeg håper Nintendo forsøker på (og lykkes med) er å skape en konsoll slik som PS2 var, hvor både kjerne- og det mer utvidedemarkedet kan finne mye å like. Men jeg vil ikke at de skal forsøke å appellere til kjernespillere i stedet for å fortsette å lage slike spill som de har laget til Wii. Det finnes nok en balanse her, så la oss håpe at de treffer den bedre på tirsdag! Sist, to nye rykter, det første er fra Steven Totilo (kotaku) igjen: Aliens: Colonial Marines kommer også til Café. Det andre er fra et Famitsu-intervju med Anouma tror jeg, og sier at det vil bli vist et nytt Zeldaspill på E3 som skal ha en slags sammenheng med25-årsmarkeringen. Endret 1. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Det er vel egentlig akkurat omvendt? Casual gaming har blitt red-ocean, Kinect og PSmove dekker akkurat det samme behovet som Wii gjør, med en del flere muligheter og mye bedre grafikk, Sony og Microsoft håpet på å få sin del var markedet med Move og Kinect, men så langt har begge deler vært flopper. For all del, de kan sikkert klare å rette det opp og gi ut en rekke nye spill til begge to, men jeg tviler sterkt på at det kommer til å skje. Poenget med Wii er at den er billig og så lett å bruke at alle kan bruke den. PS3 og Xbox360 er mye dyrere i utgangspunktet, og vi må i tillegg kjøpe Move eller Kinect utenom. Dessuten kom ikke Move og Kinect før langt ute i levetiden, og begge selskapene har begynt med neste generasjons konsoller. Sony har offisielt bekreftet PS4 (ikke det navnet riktignok), og Microsoft har bekreftet at de ansetter folk for å jobbe med neste generasjons konsoller. Jeg vil derfor tvile sterkt på at de gidder satse mer på Move og Kinect denne generasjonen og heller lar casual-markedet være en del av målgruppen neste generasjon. Ikke at de glemmer hardcore-markedet, selvsagt. Det er ikke harddisk i Wii-en, bare Flashminne. Og hva er forskjellen mellom flashminne og SSD-harddisk? Uansett var poenget at Café garantert vil ha et stort lagringsmedium. Jeg mener at det er sterkt overdrevet hvor mye Nintendo har endret seg med Wii-en. Nintendo har alltid handlet om unike opplevelser, og det var tilfellet både med nes, snes og n64, men kanskje i mindre grad med gamecube. Wii var riktignok den mest ekstreme varianten av den filosofien, men samtidig leverte jo Nintendo etter min mening flere fantastiske hardcore-spill til Wii enn de har gjort noensinne. 2X 3D Mario-spill, 2D-Mario, Donkey Kong, 2X Kirby, Mario Kart, Wario Land, Wario Ware, Paper Mario, Zelda, 2X Metroid, Punch Out, Sin & Punishement, Disaster, Another Code R, Xenoblade, The Last Story, Smash Bros, Fire Emblem og 2X Excitespill er alle spill som Nintendo har finansiert og publisert denne generasjonen, og som etter mitt syn alle er appellerende til den samme kundegruppen som elsket de tidligere Nintendokonsollene. Du vet Nintendo ble startet i 1883? De har utviklet seg veldig mye opp gjennom årene, og de vil nok fortsette å gjøre det. Men hovedfokuset deres har alltid vært å tjene mest mulig penger, akkurat som en hvilken som helst annen bedrift. 8med unntak av vernede bedrifter og slike.) I tillegg har de bidratt med støtte til en del tredjepartsspill, hvor Goldeneye, Monster Hunter Tri og Dragon Quest X er de mest synlige. Dragon Quest X er ikke akkurat synlig. Du mener vel Dragon Quest IX? Og Dragon Quest generelt. DQIV, V og VI har fått remakes på DS allerede, go jeg håper DQVII også kommer som remake snart. Mot dette så har vi Animal Crossing, Wii-linjen, Endless Ocean, Mario Party, og en del Mariosportsspill, som Nintendo har laget for et mer utvidet publikum (og både Mario Party, Mario Sportsserien og Animal Crossing kommer jo fra tidligere generasjoner). Så kan vi selvsagt diskutere hvorvidt Smash Bros er hardcore eller casual, men når man ser på hva Nintendo faktisk har finansiert av spill til Wii, så har de gjort en fenomenal jobb etter min mening. De som derimot ikke har gjort en god jobb er tredjepartsutviklere, som dessverre bare to ganger så vidt jeg kan bedømme har brukt sitt beste team på Wii-en (Monster Hunter Tri, Dragon Quest X). Nintendo kunne sikkert gjort mer for å tiltrekke seg førsteklasses tredjepartsspill (som feks hatt en sterkere konsoll), men da spørs det om det ikke nettopp ville gått utover den filosofien som skapte både Wii og DS - nemlig ambisjonen om å gi oss unike opplevelser. Så selv om jeg selvsagt håper at det blir flere spill som Soul Calibur og Resident Evil på Café enn det har vært på Wii, så vil jeg definitivt ikke at Nintendo selv skal bytte fokus - for det synes jeg de holder utmerket som det er. Om feks Retro viser seg å jobbe med en vanlig sci-fi FPS med sterkt fokus på online multiplayer kommer jeg til å gråte, det har vi jo tonnevis av med i industrien allerede. Jeg sliter litt med å lese slike store blokker med tekst uten luft, men om jeg forsto det riktig mener du de ikke fokuserer nok på forskjellige IPer og hardcore spillere? Wii var aldri ment som en hardcore konsoll, men fokuserte mest på casual-markedet. Derfor trengte de ikke å gi oss noen "hardcore" IPer, så vi har til nå bare ett et eneste Zelda, og det er at på til en port fra et GameCube-spill. Men Wii og Café blir helt sannsynlig to forskjellige konsoller for to forskjellige markeder. Om de fokuserer på hardcore gamere er de nødt til å gi oss hardcore spill, så de vil nok gi oss mer av IPene vi er vant med fra i dag (Super Mario, Zelda, Donkey Kong, Kirby osv), og samtidig bringe tilbake noen av de eldre IPene de ikke har brukt på en stund. Både Kid Icarus og Star Fox kommer jo til 3DS i sommer, så hvorfor skulle de ikke ta turen til Café også? Tredjeparts utviklere fokuserer naturligvis mer på xbox og PS3, siden det er der hardcore markedet er. Men om Café blir mer hardcore vil nok tredjeparts utviklerne bli mer interessert i den også. Spesielt om Nintendo fortsetter å bryte grenser og gjøre ting ingen har tenkt på før. Wiimoten var noe helt nytt da den kom, og hadde det ikke vært for en liten krangel mellom Nintendo og Sony hadde vi sittet med Nintendo Playstation. GameBoy var den første håndholdte "ekte" konsollen, og 3DS er til og med i 3D. Jeg har stor tro på både Nintendo og Café. Når det er sagt, det jeg håper Nintendo forsøker på (og lykkes med) er å skape en konsoll slik som PS2 var, hvor både kjerne- og det mer utvidedemarkedet kan finne mye å like. Men jeg vil ikke at de skal forsøke å appellere til kjernespillere i stedet for å fortsette å lage slike spill som de har laget til Wii. Det finnes nok en balanse her, så la oss håpe at de treffer den bedre på tirsdag! Problemet med PS2 var at den var den rette konsollen til rett tid. Den var kraftig nok til å interessere mange som ikke hadde vært interessert i spill før, den var billing nok og hadde ingen åpenbare konkurrenter. Situasjonen er en helt annen i dag, så Café blir neppe like suksessfull som PS2. Men den likevel bli en klassiker. Sist, to nye rykter, det første er fra Steven Totilo (kotaku) igjen: Aliens: Colonial Marines kommer også til Café.Det andre er fra et Famitsu-intervju med Anouma tror jeg, og sier at det vil bli vist et nytt Zeldaspill på E3 som skal ha en slags sammenheng med25-årsmarkeringen. Aliens til Nintendo? Tja, Resident Evil gjorde jo det, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-02-zelda-skyward-sword-pre-e3-rumours Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Du skrev veldig mye her VK, så jeg forsøker å forenkle quotingen litt for å ikke gjøre det for rotete. Det virker som om du ikke forstod helt hva jeg mente, så jeg skal forsøke å skrive det mer presist: Sony og Microsoft håpet på å få sin del var markedet med Move og Kinect, men så langt har begge deler vært flopper. Kinnect er en suksess, Move er en flopp. På mandag kommer vi til å se at Microsoft faktisk satser på Kinnect! Og hva er forskjellen mellom flashminne og SSD-harddisk? Uansett var poenget at Café garantert vil ha et stort lagringsmedium. Forskjellen er teknisk vesentlig, men for oss spillere betyr det ikke så mye. Poenget ditt står ikke svakere av det - men ryktene tilsier altså enda en gang en konsoll uten harddisk (men med 8GB flashminne) Du vet Nintendo ble startet i 1883? De har utviklet seg veldig mye opp gjennom årene, og de vil nok fortsette å gjøre det. Men hovedfokuset deres har alltid vært å tjene mest mulig penger, akkurat som en hvilken som helst annen bedrift. 8med unntak av vernede bedrifter og slike.) Jeg finner det interessant etter alt jeg poster om Nintendo at noen skulle tvile på min kunnskap om Nintendo - selvsagt vet jeg når de ble stiftet og hvordan de har endret seg. Nintendo som tv-spillselskap kom likevel ikke før på syttitallet, og det er spesielt to strategier som har stått sentralt i Nintendos filosofi siden den gang: Den første er "Blue Ocean" som går ut på at man skal bruke "disruptive" teknologi for å overraske og overbevise konsumere med nye ideer som går mot trendene i resten av industrien. Denne var tydelig i både Nes (tenk ROB), N64, DS og Wii - ihvertfall. Nummer to er den klassiske Yokoi-filosofien knyttet til "Lateral Thinking of Withered Technology," som argumenterer for bruk av eldre, billigere teknologi i kreative nye veier, noe som muliggjør lav risiko og høy profit ved å kombinere økonomisk konservativitet med teknisk radikalitet. Dette har preget Nintendo siden starten, men i større grad under Iwata enn Yamauchi, og også i større grad jo mektigere Miyamoto er blitt i Nintendo. Hovedpoenget er altså selvsagt å tjene penger, men mitt poeng er at de har lenge anvendt en bestemt måte å nå dette målet. Dragon Quest X er ikke akkurat synlig. Du mener vel Dragon Quest IX? Og Dragon Quest generelt. DQIV, V og VI har fått remakes på DS allerede, go jeg håper DQVII også kommer som remake snart. Dragon Quest X, som jeg mente, blir synlig mot slutten av året, og kommer til å bli det tredjepartsspillet til Wii som har størst budsjett noensinne. Derfor var det relevant å nevne det. Dog sier det noe om situasjonen på Wii at et ikke-utgitt spill er det jeg blir nødt til å trekke frem av tredjepartsspill. Jeg sliter litt med å lese slike store blokker med tekst uten luft, men om jeg forsto det riktig mener du de ikke fokuserer nok på forskjellige IPer og hardcore spillere? Wii var aldri ment som en hardcore konsoll, men fokuserte mest på casual-markedet. Det er synd at du sliter med å lese de, jeg skal se om jeg klarer å lage mer luft i fremtiden, for her har du misforstått det som egentlig var hele poenget med mine forrige post. For å skrive det helt klart - jeg mener at Nintendo har fokusert på sine kjernespillere med Wii. I forrige post nevnte jeg en lang rekke kjernespill Nintendo har finansiert for Wii som jeg mener underbygger denne påstanden, og de har laget langt flere slike spill enn spill til det utvidete markedet. Kort sagt: For Nintendo var Wii intendert som en PS2 - en konsoll som kunne appellere både til såkalte hardcorespillere og casualspillere. Det som gjør at den likevel har fått et rykte som casual, skyldes først og fremst den ikke-eksisterende tredjepartsstøtten. Tredjeparts utviklere fokuserer naturligvis mer på xbox og PS3, siden det er der hardcore markedet er. Slik er det i dag, men slik hadde det ikke nødvendigvis blitt om Wii hadde fått høykvalitets tredjepartsspill fra starten. Siden de ikke fikk det, til tross for sin overlegne markedsposisjon, så var det naturlig at de fleste kjernespillere med en Wii etterhvert skaffet seg en PS3 eller 360 også - og slik tømte det kjernemarkedet som tross alt gjorde RE4 Wii Edition til den best solgte versjonen av spillet, som kjøpte over en million av den elendige launchshooteren Red Steel, og som har bidratt med nesten ti millioner i salg til spill som Super Mario Galaxy og Smash Bros. Når Twilight Princess og Galaxy kan selge 5 millioner+ på Wii, så strider det rett og slett mot all logikk at ikke også tilsvarende spill med like høy kvalitet fra tredjepartsutviklere kan selge godt på Wii. Problemet er at de - med noen veldig få unntak - ikke eksisterer. Så for å oppsummere mitt syn: Nintendo søkte med Wii å skape en konsoll for både kjernespillere, som de har gitt fantastisk mange klassiske Nintendo-serier med høy kvalitet, og et mer utvidet publikum. Likevel, handling sier mer enn ord, og Nintendo har brukt mye mer ressurser på kjernespill enn på casualspill hele denne generasjonen. Det som dømte Wii til å likevel bli sett på som en irrelevant konsoll var at den ikke fikk tredjepartsstøtte overhodet. Hvem sin feil det er, kan vi diskutere ved neste korsvei. Endret 3. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Den japanske børsen, Nikkei, har bekreftet en del ting angående Nintendos neste konsoll. Den har en 6' touchskjerm innebygget på kontrollen, kontrollen har også et kamera, den kommer midtveis neste år, og den vil fungere som en håndholdt når TV-en er skrudd av brukes til andre ting. Jeg har også hørt det fra såpass mange kilder etterhvert, at jeg er rimelig sikker på at den vil få navnet Stream (som altså sier noe om mulighetene til å fortsette spillingen på kontrolleren når ungene skal se barnetv). HypeHypeHype! Det triste er at en rekke spill fra tredjepartsutviklere som er annonsert for neste år, ikke kommer til å få en Stream-versjon, med de sedvanlige begrunnelsene om at de ikke tror at publikum er der. Selvfullfillende profeti? Endret 4. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Posten min er litt rotete, så jeg forstår hvorfor du sier det, men nei, det var en kar som kan greit japansk som oversatte det Var bare min oppsummering så ble litt google translateish. Var sent på kvelden! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hehe, det går bra. Håper det er noe i de ryktene. DS og 3DS har jo touchscreen, så det er på tide de store konsollene også får det etterhvert. Men å fortsette å spille der når vi slår av TVen? Det kan funke, men ser ikke helt hvordan det skal gå. Det er jo en viss forskjell fra 50" HDTV og 6" håndholdt skjerm. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Eurogamer har oversatt Nikkei-artikkelen annerledes. Lanseringen i 2. halvår 2012. Personlig har jeg mest tro på november 2012. Uansett, en så kredibel kilde og bare få dager før E3 tyder på at ryktene om 6" skjerm/håndholdt faktisk er 100% sant. Gjør meg enda mer spent på tirsdagens konferanse Når det gjelder tredjepartsstøtte tror jeg alle store spill som er planlagt til PS3/360 i 2012 også slippes på Wii 2, altså blir jeg overrasket om vi ikke ser følgende spill til konsollen ved eller rundt lansering: Aliens: Colonial Marines Beyond Good & Evil 2 Bioshock Infinite Devil May Cry (reboot) Ghost Recon: Future Soldier Hitman: Absolution Mass Effect 3 Metal Gear Solid: Rising Prototype 2 Ridge Racer Unbounded Soulcalibur V SSX (reboot) Endret 4. juni 2011 av kilik Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Den siste videoen der ga meg faktisk frysninger! Og må bare si dette også, taterfyrings, du skriver fantastiske innlegg! Ditto E3 samme dag som jeg skal pugge til eksamen, ikke bra... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Eurogamer har oversatt Nikkei-artikkelen annerledes. Lanseringen i 2. halvår 2012. Personlig har jeg mest tro på november 2012. Uansett, en så kredibel kilde og bare få dager før E3 tyder på at ryktene om 6" skjerm/håndholdt faktisk er 100% sant. Gjør meg enda mer spent på tirsdagens konferanse Når det gjelder tredjepartsstøtte tror jeg alle store spill som er planlagt til PS3/360 i 2012 også slippes på Wii 2, altså blir jeg overrasket om vi ikke ser følgende spill til konsollen ved eller rundt lansering: Aliens: Colonial Marines Beyond Good & Evil 2 Bioshock Infinite Devil May Cry (reboot) Ghost Recon: Future Soldier Hitman: Absolution Mass Effect 3 Metal Gear Solid: Rising Prototype 2 Ridge Racer Unbounded Soulcalibur V SSX (reboot) Andre halvdel er ikke umulig, men jeg tror den kommer tidligere. Hvorfor skulle ellers Nintendo risikere å vise den frem spillbar allerede i år (og risikere at Sony og MS kopierer de beste ideene)? Jeg tipper andre kvartal er det riktige, og Mai 2012 var vel også det jeg tippet tidligere i min E3-prediksjon. Håper du har rett med alle de tredjepartsspillene der! Edit: For flau lesningsfeil Edit 2: 半ば 【なかば】 skal bety midtveis, halv, delvis osv, så jeg tror det er snakk om ca rundt midten av 2012. To andre rykter har jo også sagt at produksjonen starter i oktober, så da vil november 2012 være lenge å sitte på millioner av konsoller i lagre? Endret 4. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 E3 blir sykt hvorhen du føler du passer inn hen. Jeg kommer til å få en storlagen tid med E3 da jeg som sagt har alt man kan tenke seg!! Vis meg gameplay fra Super Mario 3DS og Paper Mario 3DS så er jeg mer nok fornøyd!! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det er godt mulig den kommer i andre halvdel av året. Men er det kalenderåret eller regnskapsåret vi snakker om? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Det med kontrolleren høres egentlig ganske fantastisk ut. Om noen andre vil se på tv kan jeg bare ta med kontrolleren inn på et annet rom og spille videre der, så lenge det trådløse signalet funker der. Ser for meg at den kan brukes til andre ting også. Siden den er trykkfølsom kan den kanskje brukes til å flytte på ting eller trykke på ting i spillet som ikke er mulig ellers. Kanskje det ligger en nøkkel et sted det ikke er mulig å få tak i den, men hvis du trykker på nøkkelen på skjermen til kontrolleren faller den ned. Gleder meg som en unge til konferansen nå. Tror faktisk den kan toppe fjorårets også. Bare tre dager igjen nå! Den siste videoen der ga meg faktisk frysninger! Og må bare si dette også, taterfyrings, du skriver fantastiske innlegg! Ditto E3 samme dag som jeg skal pugge til eksamen, ikke bra... Da er det vel klart hva du skal prioritere (hint E3 ) Endret 4. juni 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg er skeptisk til touchskjerm på kontrolleren. Det høres bra ut i teorien, men i prasks blir den neppe brukt fornuftig. Det er bare å se på DS og 3DS. Begge har touchskjerm, men hva brukes den egentlig til? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Er utrolig skeptisk til den touchskjermen jeg også. Vil skjermen ha denne "Haptic" teknologien? Har ikke fulgt meg så mye i det siste, men hvis det er tilfelle, tror jeg det kan bli spennende siden flere som har prøvd denne skjermteknologien sier at den fungerer meget bra. Hvis det eneste revolusjonerende med Nintendo Stream blir at den kan streame til kontrollen, så er i hvertfall ikke jeg solgt for å si det sånn. Kan ikke skjønne hvorfor man vil spille på en liten 6" skjerm når man har en TV som (mest sannsynlig) vil være i nærheten hele tiden. Sikkert kos å ta med seg 2+ kontroller og sove i telt i hagen med noen venner, men ellers ser jeg ikke vitsen. :!: Vil heller ikke like det å måtte titte ned på touchskjermen for og se hvor jeg skal trykke, mens jeg spiller på TV apparatet. Ninetendo burde og egentlig få ut konsollen sin så fort som mulig, helst 1 år før de andre 2 konkurrentene kommer etter. Det er selvsagt også flott at det kanskje kommer noen fine multiplatformtitler til konsollen også, som nye Bioschock, men jeg tror ikke allerede eiere av enten Xbox eller PS3 velger å kjøpe Stream hvis ikke det er noe annet eksklusivt Nintendo tilbyr sin versjon av spillet. Viktig å prioritere Eksam3n istedenfor E3 ja! Endret 4. juni 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg er en stor fan av DS og 3DS, og touchskjermen der er helt nødvendig. Da jeg spilte Resident Evil på PS1 måtte jeg stadig gå inn i menyen for å finne et kart, men på DS har vi hele tiden kartet på den øverste skjermen. Å styre Link ved touchskjermen i Phantom Hourglass og Spirit Tracks gikk helt fint, og Puzzle Quest uten touchskjerm blir fort kjedelig. Men dette er på en liten DS og 3DS. Som du sier vil det ikke bli det samme å måtte se ned på kontrolleren hele tiden. Men Nintendo vet stort sett hva de gjør, så jeg våger å tro de har noe på lur denne gangen også. Spørsmålet er vel heller hvor lenge det tar før noen (dvs Sony) rapper ideen og gir den ut som sin egen. og Microsoft lar oss bruke touchskjerm uten å bruke hendene. 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Kan ikke skjønne hvorfor man vil spille på en liten 6" skjerm når man har en TV som (mest sannsynlig) vil være i nærheten hele tiden. Sikkert kos å ta med seg 2+ kontroller og sove i telt i hagen med noen venner, men ellers ser jeg ikke vitsen. :!: Vitsen er når samboeren/konen din skal se på frustrerte fruer eller noe annet piss, og du dermed må gi opp tv-en. Selv spiller jeg ekstremt mye håndholdt og gamle konsoller koblet opp til en crt-tv, fordi hovedfjernsynet veldig ofte er opptatt. Likevel deler jeg ditt syn om at dette på langt nær ikke er nok for Nintendo. Om Café nå får en masse porter av 2-3 år gamle spill til launch, og det eneste som skiller den fra PS360 er at kontrolleren har en skjerm og kan streames til (pluss 60fps i 1080p på de fleste spill vil jeg tro), så er det ganske enkelt ikke nok for noen av PS360-eierne til å kjøpe Nintendos konsoll, og jeg lukter en gamecube lang vei. Tror likevel Nintendo er såpass fornuftige at de forstår dette, og at de derfor har planer om å eie E3 på tirsdag. Vet ikke hvor mange som forstår fransk, men her er ihvertfall en oversikt over alle ryktene så langt og hvor plausble de er, laget av den franske nettsiden som først kom med mange av ryktene (og som også var de første til å legge ut NGP sine specs allerede i fjor vår). De har vel noen løsmunnede kilder i Ubisoft eller noe Endret 5. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det jeg ikke skjønner helt er at om TVen blir opptatt kan man vel finne på noe annet å gjøre? Om man er "nødt" til å fortsette å spille på kontrolleren tyder det på at man har større problemer enn å miste TVen for en stund. Hva med å trekke litt frisk luft, eller se på TV sammen med partneren? Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det jeg ikke skjønner helt er at om TVen blir opptatt kan man vel finne på noe annet å gjøre? Om man er "nødt" til å fortsette å spille på kontrolleren tyder det på at man har større problemer enn å miste TVen for en stund. Hva med å trekke litt frisk luft, eller se på TV sammen med partneren? Hva om tv-en er opptatt før du i det hele tatt har skrudd på konsollen? Hva om du er i gang med en runde med Super Smash Bros Online, og din kjære plutselig ønsker å se på Desperate Housewives? Hva om den ene småungen har lyst til å se på barnetv, og den andre har lyst til å spille Project Cafe? Det trenger heller ikke å være snakk om krangling om fjernsynet. Med et slikt system kan du ta med deg konsollen rundt i huset. Hva med litt late night Mario Kart på sengekanten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg