Gå til innhold

Nintendo E3-tråd (2011)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Så Wii U har egen Gpu og Cpu? Men de feiler uansett. Det er ikke imponerende å gi ut en konsoll som mestrer forrige gen grafikk. PS4 og Xbox 720 kommer til å ete den levende.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det nettbrettet som ER konsollen? alså sender bildet til wiien?

Nettbrettet er kontrolleren. Konsollen (som de ikke viste) streamer til kontrolleren.

Problemet med konferansen er at den ikke forklarte oss hvorfor vi skal kjøpe denne konsollen - og da er det ingen tvil om at den skuffet litt.

Lenke til kommentar

Jeg måtte nøye meg med live blogs, så jeg fikk ikke sette dette live. Kommer til å komme med en lengre post når jeg har fått sett klipp fra konferansen.

Ut i fra det jeg har lest så er jeg litt skuffet over at de ikke viste frem flere spill til Wii U. Det høres ut som om de leverte på 3DS-fronten, så jeg gleder meg til å lese mer om spillene som ble vist frem.

Lenke til kommentar

Mario sin anniversary-samling var patetisk. Et SNES-spill slengt på en plate og en bitteliten "bok" på 10 sider, pluss en soundtrack-cd der halve plata var lydeffekter.

Ikke verdig Mario. Så la oss håpe de gjør litt mere stas på Metroid.

SMB1 og 2 var oppgradert til SNES-grafikk. Logisk nok siden hele samlingen kom ut på SNES (uten den boken og annet kjipt stash.) For øvrig er Castlevania også 25 år i år.

Lenke til kommentar

er det nettbrettet som ER konsollen? alså sender bildet til wiien?

Nettbrettet er kontrolleren. Konsollen (som de ikke viste) streamer til kontrolleren.

Problemet med konferansen er at den ikke forklarte oss hvorfor vi skal kjøpe denne konsollen - og da er det ingen tvil om at den skuffet litt.

De forklarte det ganske tydelig. Den er svært innovativ og revolusjonerer måten vi spiller på. Holder ikke det? :p

Så når er neste konferanse?

Lenke til kommentar

Mario sin anniversary-samling var patetisk. Et SNES-spill slengt på en plate og en bitteliten "bok" på 10 sider, pluss en soundtrack-cd der halve plata var lydeffekter.

SMB1 og 2 var oppgradert til SNES-grafikk. Logisk nok siden hele samlingen kom ut på SNES (uten den boken og annet kjipt stash.) For øvrig er Castlevania også 25 år i år.

Oppgradering av grafikk i gamle spill skulle vært forbudt ved lov. Alle oppdateringene av SMB3 har vært grusomme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns den nye controlleren så jævlig kul ut. Spesiellt at den streamer direkte fra TV-skjermen så man kan holde den mot skjermen og se akkurat riktig del inne i kontroller-bildet. Eller som eksempelet med ninjastjernene, der han holdt kontrolleren flatt og sendte stjerner ut av den og inn på skjermen. Veldig livaktig.

Om det ser "teit" ut skiter jeg i, for jeg spiller stort sett alene uansett.

Grafikken er helt klart oppgradert også med ny hardware.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den beste pressekonferansen synes jeg, men likevel litt skuffende. Virker nesten som om Nintendo var litt for tidlig ute, og ikke enda helt var klare til å vise fram den nye konsollen. Litt for lite håndfast fakta, ingen egne spill, og 3d partsspill som er bra, men som ikke greide å skille seg ut basert på det de viste fram.

Ellers gjorde 3DS en god figur, uten å overraske noe særlig. Mest nevneverdig er jo helt klart det nye Mario spillet.

Selv er jeg også skuffet over at det ikke var mer fokus på Wii. Hvis WiiU hadde hatt en mer overbevisende presentasjon kunne jeg kanskje oversett at Wii ikke fikk så mye oppmerkesomhet, men enn så lenge virker det som om det er litt for tidlig og bare glemme Wii. Her savnet jeg et showreel av nye spill. Forhåpentlivis vil det komme mer info om alle Nintendo sine produkter utover.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Blir jo spennende det her. WiiU er litt klønete å si, men jeg tror nok Nintendo vil få mye gratis markedsføring med humor rundt navnet!

Spillene de viste fram så spennende ut, og jeg liker at de har fått masse eksterne utviklere til å si at ja, wiiU er verdt pengene og bidrar med noen nytt. Spesifikasjoner og detaljer får man sikkert gradvis utover E3, selvom vi sikkert ikke får se noe gameplay.

edit: klippet de viste fra det nye zelda så jo forresten knall ut. zelda HD :)

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

Oppgradering av grafikk i gamle spill skulle vært forbudt ved lov. Alle oppdateringene av SMB3 har vært grusomme.

Enig, de burde la være å oppgradere. Remake, deriomt... ;)

Wii U er verre enn "Wii". Jeg jar aldri likt det når noen bruker u som en forkortelse til you. Wii var jo litt kreativt i det minste...

Y r so wrng :p

FU, WU. :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal oppsummere konferansen, så var den egentlig meget skuffende. Får C- av meg. Plusser var ny konsoll med tredjepartsstøtte, en del spill til 3DS og ikke minst åpningen med Zeldas 25-årsjubileum. Største minus er at vi enda ikke vet hvorfor vi skal kjøpe Wii U neste år, og at det var veldig lite spill.

Det gjør at Sony etter min mening hadde den beste konferansen i år.

Lenke til kommentar

Hm... Liker ideen med å kunne spille de beste spillene på en bærbar enhet hjemme, men synes ikke kontrollen virket veldig komfortabel. Lurer også veldig på hvor lenge batteritiden vil vare og hvor dyr en enhet vil være. Blir spennende i alle fall.

Ellers savnet jeg å se selve konsollen (var et vagt bilde i filmen, men den ble ikke bekreftet), samt vite mer om spesifikasjonene og onlinestøtten. Sikkert ikke langt unna, men synes det var merkelig at det ikke ble tatt opp her.

Ellers likte jeg ikke navnet Wii U. Hadde håpet man skulle distansere seg fra Wii som har vært ganske upopulær blant "hardcore" spilllere. Men dette glemmes nok fort om maskinen herjer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...