Novacrash Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Nintendo kommer med mye spennende denne gangen, tittlene jeg ser mest frem til må være Metroid 3DS og Zelda. Ser også virkelig frem til den nye Nintendo konsollen og nye Super Smash Bros. spillet. Er ganske spent hvem nye dem har tenkt å slenge inn denne gangen.. Har en liten magefølelse at Volnutt fra MegaMan Legends kommer med her, på tanke Legends 3 kommer på 3DS. Kan ta feil da, men. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har ikke dette med fordi det er et ganske nisjespill, og det vil aldri få plass på noe annet enn en montasje på Nintendos E3. Jeg liker dog Tales-spillene, og har selv planer om å skaffe dette. Klart. Jeg liker å trekke frem nettopp de spillene som litt ufortjent går under radaren til de fleste. Ja, det er gøy med nye Mario-, Zelda-spill osv., men disse får så mye eksponering uansett at jeg ikke bryr meg med å nevne dem. Alle vet at Skyward Sword kommer, men det kan også hende de hadde likt f.eks. Tales of the Abyss, og da er det synd hvis man ikke engang hører om det. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg prøvde å skrive en veldig generell greie, men jeg er helt enig med deg at det er veldig viktig å få frem de litt smalere titlene også, og Tales-serien er jo en av flere japanske rollespillserier som etter min mening får ufortjent lite oppmerksomhet her i vesten hvor Final Fantasy overskygger nesten alt annet. To slike spill som jeg dog valgte å ta med, er Xenoblade og The Last Story. Begge kommer til Europa, og jeg er rimelig sikker på at begge vil floppe dessverre, selv om jeg er sikker på at store deler av kjernen av Final Fantasy-spillerene ville kost seg veldig, spesielt med The Last Story. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Snakker vi "smale" spill håper jeg vi får høre mer om Dragon Quest 3DS, og gjerne Final Fantasy 3DS. Og hvor blir det av Dragon Quest: Monsters: Joker 2 her i vesten? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Geoff Keighley ble spurt på Twitter hvem han trodde ville få det største showet, og svarte med følgende kommentar: It's tough to say...obviously a lot of buzz around Nintendo right now. Lots of surprises! Jeg digger det med Lots of Surprises! Det er egentlig ingen overraskelse at det blir overraskelser, men kult likevel Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Overraskelsene fra Nintendo har alltid vært kule, innovative og spennende imotsetning til de to andre firmaene. Kinect var... kanskje forventet og ble heller kalt for EyeToy med stemme- og kroppsgjenkjenning? PS Move ble stemplet som WiiHD fra første dag. Nintendo vil vinne årets E3 pga ny system og spill. For at Sony og Microsoft skal gjøre bedre må de tilby folk noe uforventet, som nye IP spill eller noe gratis/nye tjenester. Alt det jeg ser fra dem er oppfølgere... thats it. Microsoft tror jeg sliter mest ta Kinect ikke er så veldig spillbar (om man kan si det slik) for hardcore spillere. Noen av dere som sa "Wow, det Star Wars Kinect trailern vist på slutten av fjorårets E3 kommer til å slå an"? Neppe. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Helt enig med det du skriver nKyb Ny runde med rykter, dette er selvsagt ikke noe med fantastisk troverdighet, men det kommer likevel til å dukke opp på de fleste Nintendo-blogger og sider i løpet av kvelden, så jeg tenkte jeg like godt kunne ta det med her for litt diskusjon: Paper Mario 3D kommer i år Animal Crossing 3D kommer i år Kingdom Hearts 3D kommer i år Mario Kart 3D kommer i år Metal Gear Solid 3D kommer i år 2D Mario plattformspill under produksjon til 3DS Metroid 3DS er under utvikling for 3DS Skyward Sword kommer ut i år Kirby Wii vil få dato og trailer på E3, kommer ut i løpet av året Både Xenoblade og Last Story kommer til USA i løpet av 2011 Det vil være mer enn 20 spillbare spill for Café på E3 Pikmin 3 er et av de Soul Calibur 5 blir et launchspill med eksklusivt innhold. Skal bli flagskipfighteren slik som det første Soul Calibur var det for Dreamcast. 3 Ubisoftspill til launch Nintendo vil i mye større grad enn tidligere forsøke å få vestlige utviklere på sin side, da de ikke lengre ser på de japanske selskapene som noen som kan hjelpe Nintendo til å bli dominerende i USA, som de ser på som det viktigste markedet. Café vil debutere med en stor fps for å bedre appellen i vesten Smash Bros 4 utvikles av ny utvikler (altså ikke HAL) Rockstar holder på med noe til Cafe, men dette blir ikke annonsert på E3 Ingen harddisk Nintendo vil annonsere en mulighet for å flytte over nedlastbart innhold fra Wii til Café Nintendo har fått hjelp fra et annet selskap til å lage en solid online-service (dette bekreftet forøvrig Iwata på forrige aksjeholdermøte). Så det var dagens rykter Endret 1. juni 2011 av taterfyrings 2 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Synes det er merkelig med ingen harddisk. Mulig det er noe som selges utenom? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Synes det er merkelig med ingen harddisk. Mulig det er noe som selges utenom? Ifølge de ryktene, så ville Nintendo basere seg på et annet lagringsmedium, så da er det vel flash eller et online område eller noe slikt. Men den mest troverdige forklaringen er nok likevel at disse ryktene, som det meste annet som kommer i disse dager, er falske. Likevel gøy å se! Jeg har også hørt at vestlige utviklere er halvhjertede i sin støtte til Café på tross av at Nintendo veldig gjerne vil ha dem med, noe som om det stemmer, ikke lover godt Endret 1. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det var en del 3DS spill som kommer i år gitt og bare 3 Nintendo spill til Wii hvis ikke The Last Story også er fra Nintendo (Er strekt tatt bare utgiveren). At Cafe ikke har harddisk tror jeg ikke er krise. Liker faktisk alternativet som vi ser fra Wii, flashminne, men da er kravet at lagringsplassen må bli enda større. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 The Last Story er et Nintendospill på samme måte som Uncharted er et Sonyspill, Nintendo eier franchisen (om det blir en franchise), har finansiert spillet, og deltatt sterkt i utviklingen (feks ba Nintendo om at spillet skulle gjøres lysere i sin artistiske stil). Et tidligere rykte som Stephen Totilo (kotaku) kom med var jo også at N6 ikke vil ha harddisk, men 8gb flashminne. Alt for lite for DLC, men brukbart for virtual console. Så akkurat dette ryktet har etterhvert en del troverdighet. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 8GB er jo utrolig lite da. Dagens DLC fra PS3 og 360 pleier vanligvis å fylle 700MB og oppover (Ikke character DLC, men ekstra brett). Bruker den Bluray vil jo installering ta plass det også og her må Nintendo ha en baktanke. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 8GB er jo utrolig lite da. Dagens DLC fra PS3 og 360 pleier vanligvis å fylle 700MB og oppover (Ikke character DLC, men ekstra brett). Bruker den Bluray vil jo installering ta plass det også og her må Nintendo ha en baktanke. PS3 krever installering fordi PS3 bare har 2x lesehastighet. Med 8gb minne ville Nintendo aldri være så dumme å ha en så treg blurayleser. Enig i at det er lite forøvrig, men kan hende de ikke ønsker å være med på DLC-kjøret? Jeg synes ihvertfall at akkurat det er helt greit. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Å ja, stemmer det. Men som sagt, baktanke er ikke så ille det. Vi vet jo alle at DLC er her for å spre seg. DLC er blitt en suksess for utviklere, spesielt Capcom, at det er mye penger å tjene. Håper også at Nintendo setter krav på utviklere at de må lansere spillene sine fullstendige og ikke legger planer om å sette DLC etter lanseringen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Jeg prøvde å skrive en veldig generell greie, men jeg er helt enig med deg at det er veldig viktig å få frem de litt smalere titlene også, og Tales-serien er jo en av flere japanske rollespillserier som etter min mening får ufortjent lite oppmerksomhet her i vesten hvor Final Fantasy overskygger nesten alt annet. To slike spill som jeg dog valgte å ta med, er Xenoblade og The Last Story. Begge kommer til Europa, og jeg er rimelig sikker på at begge vil floppe dessverre, selv om jeg er sikker på at store deler av kjernen av Final Fantasy-spillerene ville kost seg veldig, spesielt med The Last Story. Xenoblade og Last Story er kanskje de to titlene jeg ser mest frem til. Last Story tror jeg har en mulighet til å gjøre det bra, hvertfall hvis man klarer å få frem at det er skaperne av Final Fantasy som står bak. Det er også litt morsomt hvordan Sakaguchi bevisst lar historien gjenta seg. Blir det faktisk hans siste verk, eller starter han nok en kjempefranchise? Det er tvilsomt om historien vil gjenta seg, men Lost Odyssey var et fantastisk spill og jeg har tro på at Mistwalker lager et JRPG i toppklassen. Litt mer skeptisk til hvordan Xenoblade vil gjøre det. Det er blitt godt mottatt i Japan, men Xeno-franchisen er kun et kultfenomen i Nord-Amerika og nærmest ukjent i Europa. Xenogears er at av favorittrollespillene mine men Xenosaga synes jeg var noe ordentlig ræl, så jeg er spent på å se hvilken retning Xenoblade tar. Edit: nå glemte jeg å nevne Kingdom Hearts 3DS. Det er nok den mainstream-tittelen jeg ser mest frem til. Ellers regner med at Nintendo-titlene blir solide som alltid. Endret 1. juni 2011 av Spartapus Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Nintendo har ikke reklamert like mye for 3DS som med tidligere konsoller, og de regnet heller ikke med å selge like mye ved launch. Hovedproblemet deres er nå mangelen på ett skikkelig Mario eller Zelda spill, som gir folk en god grunn til å kjøpe 3DS. Ocarina of time tror jeg vil øke salgene deres en god del, siden det er ganske mange som har gode minner fra N64. 2 venner av meg vurderer sterkt 3DS da de fant ut at Ocarina of time fikk en remake i alle fall. Nintendo har sikkert en plan med det her. PSP selger og veldig godt i Japan nå, så 3DS havner litt i skyggen. Har du en kilde på at de har reklamert mindre for 3DS? Hvis det bare er reklamen det går på, hvorfor akket og uffet Nintendo seg under kvartalsrapporten sin? Jeg kan ikke huske å ha hørt dem si "vi solgte mindre fordi vi ikke reklamerte nok". Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Xenoblade og Last Story er kanskje de to titlene jeg ser mest frem til. Last Story tror jeg har en mulighet til å gjøre det bra, hvertfall hvis man klarer å få frem at det er skaperne av Final Fantasy som står bak. Det er også litt morsomt hvordan Sakaguchi bevisst lar historien gjenta seg. Blir det faktisk hans siste verk, eller starter han nok en kjempefranchise? Det er tvilsomt om historien vil gjenta seg, men Lost Odyssey var et fantastisk spill og jeg har tro på at Mistwalker lager et JRPG i toppklassen. Litt mer skeptisk til hvordan Xenoblade vil gjøre det. Det er blitt godt mottatt i Japan, men Xeno-franchisen er kun et kultfenomen i Nord-Amerika og nærmest ukjent i Europa. Xenogears er at av favorittrollespillene mine men Xenosaga synes jeg var noe ordentlig ræl, så jeg er spent på å se hvilken retning Xenoblade tar. Vi får forsøke å spre ordet vi som vet om disse spillene ihvertfall Jeg har to gode venner som begge er gigantiske Final Fantasy-fans (han ene kjøpte en PS3 når FFXIII kom ut, og eier fremdeles bare det ene spillet til den), så jeg forteller dem hver gang jeg treffer dem om at store deler av det gamle Final Fantasy-teamet nå lager et nytt rpg kalt The Last Story. Foreløpig har jeg ikke så mye suksess, men det er vel bare å stå på Forøvrig helt enig med deg i at det er interessant om historien gjentar seg. For å være ærlig, så tror jeg heller at det er Nintendo som har bedt om at The Last Story både i navn, konsept-bilder, musikk og historie skal være et slags Final Fantasy, fordi Nintendo selv har trengt en slik serie, og Sakagauchi har vel ikke hatt voldsom suksess de siste ti årene, så det var vel greit for han å få en sikker fremtid med Nintendo. Ellers så tror jeg det at han snakker om at han har gitt alt "som om det var hans siste spill" bare er pr for å få folk til å nettopp trekke parallellen til Final Fantasy. Kort sagt, så tror jeg både Nintendo og Sakagauchi ønsker at vi skal se på dette som Final Fantasy sin spirituelle etterfølger, og ut ifra det jeg har hørt, så åpner også historien i The Last Story for en fortsettelse innenfor samme univers (men kanskje med nye karakterer). Så vi får håpe Nintendo fortsetter å finansiere de, selv om kanskje nå dette første ikke blir den suksessen som de håpet. Final Fantasy ble jo heller ikke gigantisk før FFIV, mens Dragon Quest først ble et fenomen med det tredje spillet. Om spillet er så bra som det virker, så vil det forhåpentligvis få se suksess før eller siden. Har du en kilde på at de har reklamert mindre for 3DS? Hvis det bare er reklamen det går på, hvorfor akket og uffet Nintendo seg under kvartalsrapporten sin? Jeg kan ikke huske å ha hørt dem si "vi solgte mindre fordi vi ikke reklamerte nok". Jeg vet ikke om det er riktig at de ikke reklamerte så mye for 3DS, men jeg vet at Nintendo sin strategi var at 3DS skulle selge seg slik som Wii, gjennom at folk fikk prøve det, og Iwata har påpekt flere ganger at siden det spesielle med 3DS nettopp er noe man ikke kan formidle gjennom reklame, så følte han ikke at det var så mye vits med tv-reklamer. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Og så, dagens rykter: Omnivision har gjort en avtale med en konsollprodusent om å levere 8MP kamera til deres neste konsoll som vil slippes om noen måneder. Alt tyder vel på at dette er Nintendo? Et meget bra kamera om det bare blir en gimmick på kontrolleren ihvertfall. Edit: En ting jeg ikke tenkte på er at det selvsagt kan være for 3DS Lite. Retro holder ifølge en spilljournalist jeg ikke kan navngi (skriver for en amerikansk nettside) på med en revival av en gammel franchise. Han nevnte Star Tropics som et eksempel, men bekreftet ikke at det var den. EAD Kyoto holder på med Star Fox til Café. Haha, fant denne, tenkte det var på sin plass å poste: Endret 1. juni 2011 av taterfyrings 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) De aller fleste klagde over at det var for liten harddisk i Wii'en, så jeg tviler sterkt på at Nintendo er så blåste i hodet at de lager Project Café uten en harddisk i det hele tatt. Sannsynligvis vil Café ha en rimelig stor harddisk. Jeg håper de har en SSD-disk, men en vanlig går også fint. Det jeg håper mest på er at Nintendo har bestemt seg for å satse mer på hardcore-spillere med Café. Så lenge de satser på casual-markedet harde markdet for seg selv, men satser de på hardcore må de konkurrere med Sony og Microsoft. Det blir tøft for dem selv med all historien og goodwill'en de har, men det kan bli meget interessant for oss. Husk at Resident Evil: Zero selv i dag er eksklusivt til GameCube, og Resident Evil 4 kom på GameCube lenge før det kom til PS2. Med en hardcore-fokusert Café kan det bli interessant å være Nintendo-fan, @taterfyllings: Haha, den animasjonen var rå! Endret 1. juni 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Det er vel egentlig akkurat omvendt? Casual gaming har blitt red-ocean, Kinect og PSmove dekker akkurat det samme behovet som Wii gjør, med en del flere muligheter og mye bedre grafikk, og hardcore-spillerne som sitter med psbox føler seg nå glemt og irriterer seg over alle gimmickene. Den hardeste konkurransen er dermed i casualmarkedet. Hvis Nintendo skulle fortsette med casual må de komme opp med en ny måte å spille på, og jeg tviler på at 3D er spennende nok til at de kan designe en konsoll rundt det, altså snur de tvert om og lager hardcore spill for hardcore people. Det er jo bare nylig at Nintendo har blitt synonymt med å spille golf i stua med hele kroppen, før lagde de jo hardcore spill på samme måte som resten, som du nevner Soul Calibur og Resident Evil. Det har også kommet en del spennende spill til Wii som dessverre har blitt litt begrenset pga maskinvaren, type Killer7/No More Heroes/Mad World. Det kan som du sier bli SVÆRT spennende å være Nintendo fan når Cafe ruller inn. Gleder meg som en unge til E3 (mest fordi jeg da er ferdig med årets eksamensperiode, men fortsatt..) edit: forresten, noen som vet hvordan man kan kjøpe aksjer i Nintendo? Føler dette er tiden for å gjøre det, før hypen setter inn for fullt. Endret 1. juni 2011 av Gebby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg