Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Brukernavn: Anfall Deltakgernivå: Kandidat Utfordring: Hovedsaklig macro. Har tidligere bare fotografert uten stativ og med naturlig lys når jeg har holdt på med macro, så vil prøve å bruke stativ og blitz. Er ikke umulig at de andre objektivene blir brukt, så det kommer kanskje litt annet enn macro innimellom. Følte jeg begrenset meg litt i aprilfesten så denne måneden vil jeg være litt mer fri. Utstyr: Nikon D80, 135mm (kit), Sigma 105mm f/2.8, Nikkor AF-D 50mm f/1.4, SB-900. Endret 9. juni 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Den her må jeg ha i mine innlegg. Har selv vurdert å kjøpe 105mm makro. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Enda en macro tråd, jeg følger med! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 3. juni Har ikke brukt verken blitz eller stativ her, dro bare med meg kamera ut på en "kjapp" tur. Ble ute i noen timer og møtte både inserkter, ender og et monster. Må bare vise det monsteret. Om noen kjenner det igjen så skrik ut, ble litt nysjgerrig på hva den heter. og en av de søte andungene Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Kommer nok aldri til å like å se nærbilde av fluer, men bra bilde! Liker kontrasten mellom finfin blomst og råstygg flue Lenke til kommentar
tmeland Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) tror monsteret ditt er en grønn sandjeger eller tigerbille. Tøffe små dyr Endret 4. juni 2011 av tmeland Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kanskje jeg er litt rar, men jeg syns fluene er ganske stilige på nært hold. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Da er vi like rare.. Synes forøvrig det ble en god fangst! Bra jobba Anfall! Endret 4. juni 2011 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Kommer nok aldri til å like å se nærbilde av fluer, men bra bilde! Liker kontrasten mellom finfin blomst og råstygg flue Takk, tenkte akkurat det samme om kontrasten i det jeg tok bildet. tror monsteret ditt er en grønn sandjeger eller tigerbille. Tøffe små dyr Ser ut til å være grønn sandjeger, er helt lik den jeg finner bilde av på wikipedia. Takk! Kanskje jeg er litt rar, men jeg syns fluene er ganske stilige på nært hold. De er jo det, det er jo de fleste insekter. Er noe av det jeg liker med macro, å se alle de små detaljene man ikke får sett ellers. Men kan skjønne at noen synes det er ekkelt. Er kun håndholdt og naturlig lys i dag også, er jo en utfordring i seg selv å dra med seg blitz og stativ. Hadde egentlig tenkt å ta med blitzen, tenkte det kunne lette opp evt. harde skygger, men klarte å glemme den hjemme. 5. juni Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har vært litt opptatt, så er sen med å oppdatere som vanlig. 6. juni Her har jeg brukt blitz og stativ, er første gang jeg prøver meg på macro av dråper (innendørs) så ikke skyt meg. Har ventet til jeg fikk skaffet meg blitz og det har jeg nå så da er jeg tom for unnskylninger. Egentlig er midtstillt=kjedelig i de fleste bilder, men her følte jeg at det passet bedre enn orginalbildet, har cropet litt. Orginalen ligger i spoiler. 8. juni 9. juni Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Var da en bra dråpebilderstart det! Kunne kanskje vurdere å klone bort de røde feltene. Hvilken blits har du? (Edit; note to self, lese førsteposten før man spør...) 9. juni var også veldig bra Endret 9. juni 2011 av awesnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Tror jeg heller dropper det rare putetrekket og bruker et annet neste gang Måtte teste og se hvordan det ble med litt mønster i bakgrunnen. Bruker Nikon SB-900. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 3. juni-flua på forglem-meg-ei(?) er helt herlig, det bør jo bli plakat. Synes "håndhilser på sandjeger" er kult og. Og dråpebilder er ikke helt min greie, men synes det ble kult, -rotere 180 grader? Og 9. juni er lekkert! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Fine detaljer i åpningsfluen! Likte også blikket både på billa 5. juni og i spoiler-andungen. Dråpebildet var fint, og for en løvetann! Det var noe over detaljene i frøet på bunnen der som gir meg assosiasjoner til noen som tripper på tåspiss-sko - ikke et frø som holder seg fast, men et frø som tripper og grasiøst holder balansen.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå