Zhyl0 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Helt siden jeg fikk denne "bærbare" maskinen, har den til tider hengt seg midlertidig opp. Alt henger, lyden looper, men den klarer å gjenopprette seg etter ca 1-1.5 sek. Det er ikke så plagsomt når det skjer 1 gang hver 3 time, men det kan bli så ille som hvert minutt, med flere sekunder etter hverandre. Jeg mistenkte minne, men memtest fant ingen feil. Tenkte da det kunne være en form for timing-feil. Minne-tining er på auto i (den hittil nyeste) BIOS. Har noen her erfaring med dette? PS: Det føles som om den fryser mest under video-avspilling/youtube ect. Link til Asus G73SW's produktside. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det kan være WLAN som fører til frys, det er et ganske vanlig problem. Eller det kan være harddisken. Du bør f.eks. sette WLAN ut av spill, og se om det forbedrer seg. Deretter 1 og 1 av de forskjellige enhetene. Hvis du har en Seagate Momentus XT hybriddisk, så er det også kjent at noen av disse kan ha slike problemer. Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Flasha ny firmware til harddiskene; Ingen merkbar forbedring. Deaktiverte WLAN; Ingenting på 2 timer. Om det da er WLAN, kan jeg ikke gjøre annet enn å sende maskinen til service? Selv om jeg ikke har technician-sertifikat i akkurat Asus-maskiner, hadde det vært greit om jeg kunne sendt inn wlan-modulen, og ikke hele pc-en. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det må du nesten bare utrede med forhandleren. Har du den ferskeste driveren til WLAN-modulen, prøvd den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå