ollo Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hei! Jeg har kjøpt en "Family Pack" med 3 stk (engelsk) W7 Home Premium fra Amazon og endelig kommet så langt at jeg skal installere W7 på min 32-bit (norsk) Vista PC. Jeg har Vista 32 bit og ønsker W7 64 bit, må derfor gjøre en Clean Install (eller "Tilpasset installasjon"). Problemet: Jeg setter i 64bit W7 DVD'en, dobbeltklikker Setup.exe og får deretter opp en dialogbox som sier: ""Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Se i datamaskinens systeminformasjon om du trenger en 32 eller 64 bits versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren". Dette vet jeg jo, problemet er at jeg ikke kommer så langt at jeg får anledning til å velge at jeg vil utføre en tilpasset installasjon for å få installert 64 bits-versjonen. Noen ideer hvordan jeg kommer rundt dette? Både W7 og Vista er kjøpt og betalt, skulle ikke være noe problem der. Er det forskjell i språk som er problemet? Med 32bit W7 DVD'en er det ikke noe problem, den kommer iallfall opp med W7 installasjonsvinduet. Men det er jo ikke 32 bit jeg vil ha! På forhånd takk for all hjelp, mvh Ola Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du må boote med DVDen i maskinen og installere derfra. Du kan ikke kjøre et 64bit program i 32bit Windows. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Du må boote fra DVD. Du prøver å starte installasjon mens du er inne i Windows. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har ikke prøvd denne oppgraderingen (32-bit til 64-bit), men jeg vil tro du må boote DVD'n. Problemet er nok at du ikke får kjørt 64-bit programmet (setup) på 32-bit Vista. Når du booter DVD'n, så kommer du rett inn i installasjonsmiljøet på DVD'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå