Occi Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hei I forbindelse med opprydding av gammel kode hvor jeg skriver alt om til oop, kom jeg over en ting jeg lurte på. Om jeg har f. eks noe brukerinput, som deretter skal behandles av scripting, som f. eks en gjestebok, burde formen og php-scriptet være adskilt på to forskjellige filer, eller er det helt greit å gjøre som følger: <?php if(isset($_POST['foo'])) { // do something } else { ?> // HTML-form <?php } ?> Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det er ikke noe galt, etter min mening, å behandle data i samme klasse som genererer et skjema. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Jeg kommer til å ha funksjonene som viser innlegg i gjesteboka, inputform, add og remove alle i samme klasse, men poenget mitt er om jeg bør adskille delene. Diskuterte det litt på #php@qnet, og kom fram til jeg kanskje kan kjøre noe slik: gjestebok-siden: $gb->showComments() $gb->showInput() // sender input til $gb->add via ajax // oppdaterer $gb->showComments() Endret 29. mai 2011 av Occi Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 [..] er det helt greit å gjøre som følger: Nei, det er ikke greit å gjøre slik. Alle skikkelige arkitekturer separerer logikk og presentasjon, og det med god grunn. Koden din vitner om mangel på en arkitektur i applikasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå