Gå til innhold

Svart skjerm og heng

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Jeg har følgende problem:

For ca tre uker siden begynte skjermen å gå i standby hvorpå maskinen henger seg fullstendig etter ca. 2 sekunder. Ingen reaksjon hverken med ctrl-alt-del eller Num Lock. Dette skjer bare når maskinen kommer inn i 3d-modus og noen ganger når jeg kommer inn i Windows (XP) ved dagens første oppstart. Det eneste jeg kan gjøre er å bruke reset-knappen.

Jeg har et Gainward ti4200-kort med 128mb minne. Jeg har aldri klokket det opp mer enn til "enhanced mode" gjennom EXPERTool (et program som følger med kortet).

Jeg har forsøkt en haug med forskjellige nVidia Detonator drivere, samt formatert maskinen og installert alt på nytt uten resultat.

Det som gjør det hele ekstra bedritent er at kortet ble kjøpt hos PCMAX :evil: og de har ikke svart på mail selv om jeg har sendt en i uka siden problemet inntraff. Telefonnummeret deres er ikke i bruk, og butikken er ubetjent.

Hadde vært fint med tilbakemeldinger på om noe annet enn skjermkortet kan være problemet.

Lurer også på om PCMAX er konkurs, har sommerferie eller bare er generelle rasshøl :grumpy: .

Takker for all hjelp!

Halvor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...