Ozzy Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Sitter her å lurer på om jeg skal bytte ut ngt med trådløst internet. Vil gjerne vite: Hvor rask internet forbindelse kan man få? Blir linjen stabil? Hvem tilbyr trådløst internett (ISP?)? Hva trengs for å sette opp trådløst internet? Pris? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Husker på TC, hadde vi 10mbit trådløst bredbånd, kan ikke si det var særlig stabilt. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Trenger fler svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ?Blir linjen stabil? Hvem tilbyr trådløst internett (ISP?)? Hva trengs for å sette opp trådløst internet? Pris? Trådløse nettverk er som regel lokale saker slik at ingen kan gi deg noe godt svar så lenge du ikke sier hvor du bor. Det jeg har sett av klager slikt har stort sett vært ustabilitet, varierende hastigheter samt at det er følsomt for dårlig vær. Hvorfor vil du bytte? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Linja mi er blitt litt mere stabil etter 2 år med masing! Har nå koblet meg på en mast som det ikke er så mange som bruker. Da er både hastigheten og pingen god for meg, tror jeg har 1-2 mbit opp og og ned ca. Men som sagt blir det belastning fra mange flere enn meg får jeg dårlig ping..Dersom du ikke er avhingig av god ping kan trådløst være ett alternativ.. Jeg har Orinoco USB adapter og en utantenne, dette skal gi opptil 11mbit, MEN tror kanskje det ligger på 6-9 hvis jeg er heldig.. Denne leverandøren har jeg, kan levere i Arendals område... Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg bor i Oslo, på nordstrand. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvor stabilt trådløst nett er kommer ann på forholdene, hvor langt det er til masten (tror de klarer å sende nesten en mil uten hindringer). Det er også viktig å vite hvor masten står i forhold til hindringer (som trær osv.). Det du da kan prøve å finne ut er hvor masten står i forhold til der du bor og hvor godt du får plassert antennen. Som nevnt tidligere i denne tråden er hvor mange som bruker masten, jo færre det er jo større "antenne radis" får du. Snakk med ISP`en om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå