trudegundersen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 jeg har harvet opp gammel plen fra i fjord pga dårlig vekst. har "rensket" plenen og sådd nye gressfrø. Det er nå 1,5 uker siden men ingenting skjer. bare mer synlig stein for hver gang det regner. grunnlaget er jord. hvor lang tid skal det ta før jeg ser noe ny vekst? det hadde vært greit å få brukt området i sommer!!! T Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Les bakpå pakken med frø, for det varierer litt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Det tar litt tid. Frøene trenger også høyere temperatur for å spire enn gresset trenger for å vokse. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men kanskje du har sådd litt for tidlig? Det motsatte kan også ha skjedd; frøene har begynt å spire for så å tørke ut før de ar fått etablert seg. Uansett ville jeg gitt det litt mer tid, og om det ikke kommer noe er det jo ikke verre enn å så på nytt (sier jeg som ikke betaler for gressfrø). Det med at du ser mer og mer steiner i jorden er helt vanlig. Nesten uansett hvor nøye du går igjennom jorden med potethakke og rive vil det være en god del stein igjen. Dette er ikke så farlig så lenge de ikke er så stor eller stikker såpass opp at de kommer i veien for gressklippingen. Edit: Så at du skrev at du hadde plen der før med dårlig vekst. Det kan jo tenkes at det var en grunn for denne dårlige veksten. For lite vann, for mye vann, for kaldt, for lite sol, for lite næringsstoffer, for kompakt jord, for høy ph, for lav ph osv. Om det er tilfellet må du jo fikse grunnen til den dårlige veksten før du sår på nytt. Endret 29. mai 2011 av SKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå