1915 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 hviss du leser litt lengre opp ser du at jeg har allerede gjort det Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) termostaten/giveren på radiatoren som bestemmer når radiatorvifta skal starte var gåen, så forrige eier hadde kobla opp en bryter dirkete i kontakten slik at man måtte starte vifta selv. greit nokk det. men jeg tok å kjøpte ny termostat/giver og monterte og satte på kontakten. men den starter ikke når hva er galt? har målt strøm og det er strøm i kontakten. er en 2 polet kontakt Endret 3. juni 2011 av 1915 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Vet du at termostaten åpner? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Vet du at termostaten åpner? ingen aning? hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 termostaten/giveren på radiatoren som bestemmer når radiatorvifta skal starte var gåen, så forrige eier hadde kobla opp en bryter dirkete i kontakten slik at man måtte starte vifta selv. greit nokk det. men jeg tok å kjøpte ny termostat/giver og monterte og satte på kontakten. men den starter ikke når hva er galt? har målt strøm og det er strøm i kontakten. er en 2 polet kontakt Hvor varm var motoren da? Vifta starter ikke under normal kjøring i og med bilen får nok kjøling uten vifte. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 var å kjørte til bilen ble varm og så sto den å gikk på tomgang, motoren var over 100 grader og den vifta starta ikke. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Om du kjenner på slangen som går ut av radiatoren, vil den bli varm pga varmt kjølevann når motoren er varm - om termostaten åpner og det er sirkulasjon i radiatoren. Når det gjelder viften, kan du tjuvkoble den giveren (vil tro det er en termobryter med to ledninger?). Om du legger en ledning fra ene stikket til det andre stikket (fra kontakt til kontakt) skal viften starte om den ikke er defekt Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Om du kjenner på slangen som går ut av radiatoren, vil den bli varm pga varmt kjølevann når motoren er varm - om termostaten åpner og det er sirkulasjon i radiatoren. Når det gjelder viften, kan du tjuvkoble den giveren (vil tro det er en termobryter med to ledninger?). Om du legger en ledning fra ene stikket til det andre stikket (fra kontakt til kontakt) skal viften starte om den ikke er defekt neida den er ikke defekt viften. han som hadde bilen før gadd ikke bytte termostaten så han kobla opp en vippebryter og 2 ledninger som han satte i kontakten for å slå av og på vifta. men jeg har bytta termostaten og satte tilbake kontakten og den den funker ikke. og ja det er sirkulasjon i radiatoren. var jo hull i den gamle så jeg monterte helt NY radiator. OG! Idag fikk jeg sjokk da jeg skulle bruke golfen. det pissregner her i nord og jeg skulle en tur på butikken. så jeg skynta meg å hoppe inn i bilen og da jeg satte ned føttene mine ble jeg så våt på føttene at jeg lurte på om noen hadde fylt vann inni bilen min. men neida. det fløyt av vann i dørken både forran og bak. værst bak. da var det bare å få bilen inn i garasjen og begynne å lete etter HULL. har holdt på i 5 timer nå. har hatt ute HELE dashn. og da fant jeg et bittelite hull på venstre siden over sikringsboksen. joda der var det hull. da fant jeg fram en tube tech 7 og sprøyta godt. så var det bare å montere sammen igjenn. så nå venter jeg bare på at det skal tørke så jeg får satt samme de resterene delene og få den ut av garasjen. i tillegg strodde jeg jo at det er vox ventilen som var dårlig pga tomgangsproblemer. men neida. idag fant jeg ut at jeg må ha ny fordeler. noen som vet hvor jeg får tak I NY eller lite brukt fordeler? vill helst han elektronisk fordeler så jeg slipper å bytte stiften 1 gang iåret. Endret 4. juni 2011 av 1915 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 passer elektrisk fordeler fra en 91 mod golf med en 1.8 liter på min 84 mod 1.6? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 har funnet feil nå. må skaffe meg elektrisk fordeler pga ujevnt tomgang. og så røyk dynamoen helt. så det kommmer ny på fredag. men: er det noe som et laderelee i min golf? og står det sammen med sikringene under rattet? eller finnes det ikke på denne bilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå