Gå til innhold

Hvilken Geforce GTX 580 produsent skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å oppgradere skjermkort til ett Geforce GTX 580. Har lest utallige tester og googlet meg blå for å finne ut hvilken produsent jeg skal gå for, og hvorvidt jeg skal gå for ett kort med referanse- eller tredjepartsdesign.

Foreløpig står det mellom disse kortene:

Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX PCI-Express 2.0, "Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 783MHz

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-mini HDMI, HDCP, Graphics Plus, 772MHz

EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA,

Valg av kort og produsent går først og fremst på kjøling og støy, og litt på magefølelse og utseende.

Gainward Phantom kortet var egentlig førstevalget mitt fordi det har bedre kjølelsning, men i noen tester står det at dette støyer mer med sine tre vifter for å gi bedre kjøling. Zotac og Evga kortene koster det samme og har referansedesign.

Noen tanker rundt dette, evt forslag til andre modeller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg kan jo foreslå MSI GTX 580 Lightning kort med Twin Frozr III kjøler. Et vel et av de bedre kortene på markedet i dag. Eventuelt har du jo Gigabyte GeForce GTX 580 "Super Overclock". Mulig det støyer en del da det har 3 vifter. Jeg har nå 2 x Gigabyte GTX 460 OC og synes ikke de støyer noe særlig.

Har nettopp bestilt MSI sitt GTX 580 Lightning kort og gleder meg til å prøve det.

Lenke til kommentar

MSI er veien å gå!

Ville nok heller gått for MSI GTX 580 Lightning (Twin Frozr III vifter) istedet for Twin Frozr II. Den har en bedre kjøler, bedre hastighet ut av boksen og bedre overklokkingsmuligheter, alt for en hundrelapp ekstra, og personlig liker jeg utsende på Lightningen bedre enn Twin Frozr II, men slikt er jo personlig.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...