Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Er det vanlig at barn "leker" sammen?

Anbefalte innlegg

Hei. Min lillesøster (8) og niese (2) har lekt sammen i hele dag. Når de satt ute i stua å lekte skole, så sier ho på 2 "Tante slikke rompa mi" og lillesøster fikk panikk å prøvde å få niesa mi av samtale emnet. Til slutt fikk jeg og min storesøter vite at min lillesøster hadde gjort mange fæle ting. Hun hadde blandt annet slikket niesa mi i skrittet, og fått henne til å gjøre det samme på henne.

Jeg syntes dette virker vanvittig galt, og lillesøstra har nå blitt tvunget inn på rommet og får ikke komme ut. Hun vet at det hun gjorde var galt, men unnskyldte seg med :"Det var bare hjernen min som fikk meg til å gjøre det."

Er det normalt at små barn holder på sånn, og "utforsker" på hverandre? Eller kan dette faktisk gå under "seksuelle overgrep" ? Jeg er veldig forvirret, og skjønner egentlig ingenting.

Takk for svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig normalt, men man bør kanskje forklare så lang råd er at dette er aktiviteter av privat natur etc.

Dattera mi har siden hun var baby tilfredstilt seg selv men hun vet at dette er noe hun ikke skal gjøre i nærheten av andre, hverken barn eller voksne.

Som voksen så har du et ansvar så poden ikke tror at dette er en "stygg" ting, så vei dine ord med omhu.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Vær forsiktig med hvordan du løser dette. Snakk med noen som har peiling.

Vær veldig forsiktig med å forklare det som noe "ekkelt og stygt", ikke ødelegg ditt barns seksualitet for fremtiden.

Postet av anonym: a56c707c31642ea9f58bd21e10101d3f

Nei selvfølgelig ikke. Jeg mener bare det er litt fælt at ei jente på 8 år skal få en liten unge på 2 til å slikke henne.

Lenke til kommentar

Det er veldig normalt, men man bør kanskje forklare så lang råd er at dette er aktiviteter av privat natur etc.

Dattera mi har siden hun var baby tilfredstilt seg selv men hun vet at dette er noe hun ikke skal gjøre i nærheten av andre, hverken barn eller voksne.

Som voksen så har du et ansvar så poden ikke tror at dette er en "stygg" ting, så vei dine ord med omhu.

Ja, jeg har tatt lillesøster(8) i å tilfredstille seg selv mange ganger og jeg har fortalt henne at dette er noe ikke skal gjøre når andre er med henne. Jeg pleier å fortelle henne at dette er noe hun kan gjøre før hun skal sove.

Lenke til kommentar

Tror slik lek er mer vanlig enn man aner. Det er ihvertfall helt normalt at barn utforsker seg selv, og helt sikkert sammen med andre "når det passer seg sånn".

At det her er snakk om en 8-åring som gjør det sammen med en på 2, er vel det man kan kalle svært uheldig, men sikkert ikke noen fullstendig skandale.

En alvorlig, men rolig samtale om temaet med vedkommende anbefales. Legg det fram på den måten at det ikke er noe galt i seg selv, men at det ikke bør praktiseres med små barn.

Utrolig hvor mye en 8-åring kan finne på nå for tiden, forresten. Kan ikke huske at man var så "avansert" i min barndom. Men litt doktor-lek var det vel alltids :)

Sikkert overhørt eller sett forskjellig rundt om kring, det er jo ikke vanskelig å finne referanser til slik aktivitet.

Postet av anonym: 733991862cfd34da7bbbd27584a7231b

Lenke til kommentar

Jeg syntes hun reagerte på en rar måte når niesa mi sa det til storesøster (som også er hennes mor) Når lillesøster skjønte hva minstemann skulle til å si så spurte hun henne om hun skulle ha noe vann. Hun prøvde å få henne vekk fra temaet, og jeg så i øynene hennes at hun var redd for at vi skulle få vite det. Så hun må oppfattet at det hun har gjort var galt.

Lenke til kommentar

Tror slik lek er mer vanlig enn man aner. Det er ihvertfall helt normalt at barn utforsker seg selv, og helt sikkert sammen med andre "når det passer seg sånn".

At det her er snakk om en 8-åring som gjør det sammen med en på 2, er vel det man kan kalle svært uheldig, men sikkert ikke noen fullstendig skandale.

En alvorlig, men rolig samtale om temaet med vedkommende anbefales. Legg det fram på den måten at det ikke er noe galt i seg selv, men at det ikke bør praktiseres med små barn.

Utrolig hvor mye en 8-åring kan finne på nå for tiden, forresten. Kan ikke huske at man var så "avansert" i min barndom. Men litt doktor-lek var det vel alltids :)

Sikkert overhørt eller sett forskjellig rundt om kring, det er jo ikke vanskelig å finne referanser til slik aktivitet.

Postet av anonym: 733991862cfd34da7bbbd27584a7231b

Ja, å utforske seg selv er jo noe man gjør som baby og oppover. Det ser jeg ikke noe galt i. Men det å praktisere det med en på 2 år setter en liten vri på det. Hun viste kanskje ikke at det var galt før hun så reaksjonen på meg og min søster, så nei det er nok ingen skandale.

Jeg husker jo selv da jeg gikk i 1 klasse hvor gøy og spennende det var å leke mor, far og barn. Men da var det som regel bare kyssing. Men ting endrer seg jo i løpet av tiden, og det overrasker meg ikke om lillesøstra mi tilfeldigvis har bladd gjennom tv kanalene på kveldstid og kommet over noe voksent matreale.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Opprett ny...