Gå til innhold

Målgruppe 20-24, virkemidler - Natteravn.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg jobber med forberedelses delen av Medier og Kommunikasjons eksamen 2. året.

Oppgaven jeg har fått tildelt ber meg lage en kampanje som får en målgruppe (jeg velger) til å bli med på frivillig natteravn. Jeg har valgt aldersgruppen 20-24, der jeg karaktiserer målgruppen min som; Moden, samfunnsengasjert, entustiastisk, utskikk etter nye sosiale begivenheter o.l.

Så til mitt spørsmål: Spør jeg da dere her på diskusjon.no om dere har noe tilskudd til hva slags virkemidler målgruppen (20-24 år + karaktisering) kan påvirkes av.

Virkemdiler: En måte å markedsføre/sende ut informasjons som folk plukker opp. Kan være humor, nostalgi o.l..

Takker for alle svar på forhånd. :)

Edit: "Alle hjelpemiddler er tillat", dere trår ikke over noen lover/regler ved å hjelpe :)

Endret av Wingofsilence
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkemidler... kan dette også være f.eks. konkurranse?

"Medlemmer som er aktive i én uke er hver måned er med i trekningen av 2 biletter til <random sted i europa> sponset av norwegian"

elns.

Eventuelt medlemsfordeler.

Hvis du mener virkemidler som følelsmessige virkemidler, kan du ta den klassiske "føler du at du har overskudd av energi? møt mennesker over en kopp kaffe mens du tar en tur i byen og hjelp lokalsamfunnet som natteravn!"

natteravnene som møtested for folk med fritids... "et sted hvor samfunnsbeskyttende ravner møtes" :p

elns...

Tror du burde sjekke reklamen som andre frivillige organisasjoner bruker, se om du finner ting som kan forbedre dem... etc.

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar

Bruk av sosiale medier er jo også mer relevant i forsøk på å nå yngre grupper (jmf. viral media).

Ville ellers kanskje tenkt meg to ganger om for å nå 20-24 åringer i rekruttering til Natteravn. Det er vel i utgangspunktet en slags foreldreorganisasjon, og 20-24 åringer er vel kanskje den gruppen som har minst interesse av å bruke en fredag/lørdagskveld på å gå gatelangs og fortelle folk at alkohol kan være dumt og at de bør gå hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...